Millainen on tuntemasi mieshenkilö, joka ei ole käynyt armeijaa?
Poikkeaako hän merkittävästi heistä, jotka ovat käyneet?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
narukätinen punaposkinen puoluejohtaja
tämä.
Suippo pää. Kulkee seinän vieriä kyyryssä reppu selässä. nieleskelee puhuessaan.
Molemmat tuntemani ovat hieman rassukoita ja saamattomia. Toinen myös alkoholisoitunut pahasti, tosin vasta vuosikymmen sivarin jälkeen.
"Toinen ei halunnut armeijaan, mutta oli siellä hetken, kunnes pääsi C-papereilla pois. Selityksenä oli aluksi fyysiseen kuntoon liittyvä ongelma, mutta myöhemmin paljastui mielenterveysongelma. Hän työskenteli matalapalkkaisella alalla, jossa oli liikaa ihmissuhdedraamaa" - tällaisen miehen kanssa olen seurustellut. Tosin ei sama hlö koska exäni ei ole varakkaiden vanhempien ansiosta kouluttautunut mihinkään rahahommiin ;)
Sitä vaan, että täällä N47 joka ei ole koskaan seurustellut kenekään armeijassa hyvin pärjänneen henkilön kanssa. Yhden rintamakarkurin ja yhden lintsarin sekä yhden lusmun kanssa - ja nämän ne vasta hyviä miehiä ovatkin. NOT. Varmaan pitäisi kysellä tuota armeijan menestystä nettideittaillessa.
Armeijaa käymättömät tai siellä lusmuilleet ja lintsailleet ovat mammanpoikia, sitoutumiskammoisia, narsisteja ja mitäpä vielä. Tiedätte muuten sen jutun, kun miehet kertovat inttijuttujaan (joo on mulla veli ja muita miestuttavia) että niistä uhkuu miehuus ja rohkeus. Näitten lintsarityyppien inttijutut koskevat vain sitä kuinka he taas pääsivät pälkähästä, onnistuivat välttämään jotain, nauttivat laiskuudestaan jne jne! Tämä viimeisin miesystävä käynyt armeijan vaan koska vnhmt pakottaneet ja ovat olleet sellaisessa asemassa, että kaikki on katsottu sormien läpi. Kun selvisi että veljeni oli ollut samassa "komppaniassa" vai miksikä niitä nyt kutsutaan (ei samana vuonna) niin rupesin muistelemaan veljeni juttuja ja kyselin mieheltä ihan bimbona niitä näitä. Selvisi kyllä, että ei ollut tehnyt siellä yhtään mitään.
Tunnen muutaman.Eipä nuo eroa mitenkään ikäisistään armeijan käyneistä. Pari ois halunnu käydä mut toinen on diabeetikko ja toisella krooninen sairaus jonka vuoksi keskeytti. Yks ei kestäny komentelemista,on uusi yritys edessä koulun jälkeen. Pari on saanut vapautuksen ja keskeyttänyt, syytä en tiedä. Ihan normaaleja työssä/koulussa olevia mukavia ihmisiä.
Tunnen vain itseni. Mutta olin juuri kakskymppisenä ammatillisessa (keittiöala) koulutuksessa missä sanalla "luokalla" 5 muuta juuri armeijan käynyttä nuorta miestä. Minä ainoa joka teki ja yritti opintojen eteen. Nuo isänmaan raavaat karpaasit täysin "En tee sitä, En tee tota, telkkarista kotona tulee Aikahyppy...". Lisäksi usein poissaoloja krapulan takia ja pari niistä varasteli koulusta ruoka-aineita.
Lapinjärven kauhukurssin 20 vuotta sitten käyneenä voin sanoa, että porukka oli voimakkaasti polarisoitunut. Osa todella fiksuja ja älykkäitä tulevaisuuden menestyjiä ja osa takuuvarmoja laitapuolen kulkijoita.
Yhdellä oli mt ja huumeongelma, yksi loukkaantui pahasti mp kolarissa, yhdellä synnynnäinen fyysinen vika ja yksi aatteellinen sivari. Eiköhän syitä ole vaikka kuinka paljon. Ei armeijan käyminen ole mikään meriitti eikä kerro ihmisestä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Totaalikieltäytyjä,käyttää runsaasti alkoholia, polttaa tupakkaa eikä mennyt lukioon.
Äitinsä myös juoppo ja lisäksi aikamoinen h-o-r--a-t-s-u. Äidillä myös selvästi psyykkisiä ongelmia.
Pojasta näki jo yläasteella ettei tule kunnon rehtiä suomalaista miestä, vaan oli helvetinmoinen selkäänpuukottaja eikä uskaltanut ottaa vastuuta tekemistään vääryyksistä.
Omituisen näköinen, käyttää outoja vaatteita ja on kaikin puolin luuseri.
Ja sinun, anonyyminä pysyttelevän ,' lääkäri-tuomari-psykologi-poliisi-yliopettaja-av-kirjoittaja' ....-pätevyyden omaavan henkilön sanaan ja arvioon onkin tässä tämän mainitun, nimettömäksi jäävän henkilön luonnearviossa syytä tietenkin ehdottomasti luottaa.
Eli lausunnossasi henkilö x1 on antanut arvionsa henkilöstä x2...
Häneltä on amputoitu jalka lapsena tapahtuneen onnettomuuden vuoksi. Muuten (tietääkseni) ihan normaali mies. Opiskelee dippainssiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään vtun koira ja orja kuten intin käyneet.
Mutta yhteiskunnan tukipalvelut kyllä kelpaavat tälle elätille vai mitä :) Tuollainen asenne kun on kaverilla niin ei ole vaikea päätellä ettei työtkään maistu kun "miksi mun pitäis muka jotain töitä tehdä kun yhteiskunta elättää muutenkin! En oo mikään vtun orja!! " Eikö niin. Ja jos lapsi on saatu aikaiseksi jotenkin pykällettyä niin " Ei se mun asia sitä pentua oo elättää. Mitäs muija sen synnytti.."
Olen yrittäjä ja omaan huomattavasti realistisemman suhtaumisen kanssa ihmisiin kuin sinä jolle kaikki muut jokin syy peitellä omia heikkouksiaan ja keskittyä solvaamaan muita. Osoitat olevasi vain se koira. Vuf vuf.
Tämän lisäksi voin sanoa että intikäyneistä vs minä kaveriporukassa, olen se ainoa joka osaa sytyttää nuotion kunnolla. Kyllä se muiltakin sitten loppujen lopuksi onnistuu. Helpommalla pääsee intissä, ei tarvitse hoitaa palveluspaikka, ei tarvitse kuin noudattaa ohjeita. Mikä se sellainen on joka noudattaa vain ohjeita?
Vierailija kirjoitti:
Lapinjärven kauhukurssin 20 vuotta sitten käyneenä voin sanoa, että porukka oli voimakkaasti polarisoitunut. Osa todella fiksuja ja älykkäitä tulevaisuuden menestyjiä ja osa takuuvarmoja laitapuolen kulkijoita.
Suurin osa oli fiksuja ajattelvia tyyppejä ja sitten oli näitä 50 päivän kavereita jotka oli lähetetty intistä muka varjolla etteivät pärjää siellä. No vielä huonommin pärjää sivarissa jos ei intissäkään pärjää.
Poikaystäväni, ihan tavallinen tyyppi. Opiskelee yliopistossa.
Minä sen sijaan olen käynyt meistä kahdesta armeijan eikä vaikuta meidän suhteeseen mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Minä sen sijaan olen käynyt meistä kahdesta armeijan eikä vaikuta meidän suhteeseen mitenkään
Ja tosiaan sai kroonisen sairauden takia C-paperit
Saamaton tietokonenörtti. Sai vapautuksen kun kävi terveyskeskuslääkärille valehtelemassa olevansa masentunut. Kertoi siis itse valehdelleensa, jotta sai "hullunpaperit". Ei kai vain halunnut olla erossa tietokoneestaan, jonka äärellä vietti lähes kaiken aikansa.
Helpolla sai vapautuksen. Riitti vain yksi käynti terveyskeskuksessa. Mitään aikaisempaa masennushistoriaa hänellä ei ollut, että olisi ollut jo valmiina tietoa epikriisissä. Lääkärikäynti 15 min ja vapautus.
Tunnen useammankin. Yksi on väitellyt tohtori, harrastaa vaativaa kamppailulajia ja toimii lajin ohjaajana. Pari lasta, mukava vaimo jne. Eli ns täydellinen mies. Toinen on sitten perushumanisti FM, töissä kulttuurialalla. Mukava heppu, mutta aika stereotyyppinen humanistisivari. Kolmas sitten on syrjäytynyt sukulainen jonka pää ei kestänyt armeijaa. Yksi töiden kautta tuttu mies kertoi myös käyneensä sivarin, häntä en tunne sen paremmin, mutta ihan hyvin näyttää pärjäävän it-alalla. Ja yhtään en yllättyisi vaikka joku muukin tuntemani mies ei olisi armeijaa käynyt.
Jos tällaiseen mennään pitää sitten myös erotella armeijan kunnolla suorittaneet ja pakollisena velttoilleet varusmiehet.
Vierailija kirjoitti:
H0M0T!
Niinpä ,niin...
Jos näet kysymys kuuluisikin:
'Millainen on tuntemasi naishenkilö, joka ei ole käynyt armeijaa?
', niin profilointi - arviointi niiden tapausten suhteen muuttuisikin vähän vaikeammaksi .
Otoksen laajuuden takia, siis.
Miesten taas ollessa kyseessä sanoja ei tietenkään tarvitse säästellä vaan koko negatiivisen henkilökuvauksen verbaalisen asteikon voi ottaa käyttöön täydessä laajuudessaan profilointia laadittaessa. .
Kyllähän nyt oikea tosimies elämässään aina yhden maailmansodan kestää. Sehän kuuluu oikeastaan eurooppalaiseen sivistykseen ja normaaliin mieheksi kasvuun täällä sukupolvikokemuksensa... Eiks vaan ?
Työtön insinööri, voimakkaasti persu, harrastaa voimailua. Silloin parikymppisenä taisi olla innokas kommunismin kannattaja, eli poliittiset ideologiat ovat "vähän" vaihtuneet mutta aina ääripäässä.