Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi mieshenkilö, joka ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
05.02.2019 |

Poikkeaako hän merkittävästi heistä, jotka ovat käyneet?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NHL-miljonääri pian ~10miljoonan vuosipalkalla.

Vierailija
82/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään vtun koira ja orja kuten intin käyneet.

Mutta yhteiskunnan tukipalvelut kyllä kelpaavat tälle elätille vai mitä :)  Tuollainen asenne kun on kaverilla niin ei ole vaikea päätellä ettei työtkään maistu kun "miksi mun pitäis muka jotain töitä tehdä kun yhteiskunta elättää muutenkin! En oo mikään vtun orja!! "  Eikö niin.  Ja jos lapsi on saatu aikaiseksi jotenkin pykällettyä niin " Ei se mun asia sitä pentua oo elättää. Mitäs muija sen synnytti.."

Olen yrittäjä ja omaan huomattavasti realistisemman suhtaumisen kanssa ihmisiin kuin sinä jolle kaikki muut jokin syy peitellä omia heikkouksiaan ja keskittyä solvaamaan muita. Osoitat olevasi vain se koira. Vuf vuf. 

Tämän lisäksi voin sanoa että intikäyneistä vs minä kaveriporukassa, olen se ainoa joka osaa sytyttää nuotion kunnolla. Kyllä se muiltakin sitten loppujen lopuksi onnistuu. Helpommalla pääsee intissä, ei tarvitse hoitaa palveluspaikka, ei tarvitse kuin noudattaa ohjeita. Mikä se sellainen on joka noudattaa vain ohjeita? 

Älä puhu paskaa.  Tosiasia on että suurin osa inttiin menemättömistä eivät vain uskalla sinne mennä kun pää tai fysiikka ei kestä, kun ollaan niin pullamössöä.  Sitten satuillaan pasifismeista ja muista ylevistä periaatteista.  Suomessa on puolustusvoimat eikä hyökkäys-armeijaa niin kuin monissa muissa maissa.  Teikäläiset tekisi sodansyttyessä samoin kuin nuo lähi-idän sankarit ja jättäisitte perheenne sodan jalkoihin ja itse luikkisitte karkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siviilipalvelusmies vuosimallia '95 tässä ilmoittautuu palvelukseen.

Aivottomana teinisoturina hain vapaaehtoisena asepalvelukseen. Kävin sitä jonkin aikaa, kunnes ilmeisesti aloin ajattelemaan omilla aivoillani ja anoin pääsyä sivariin. Palvelukseni suoritin kehitysvammaisten asuntolassa, missä tein kaikkea mahdollista. Elämääni kenties enemmän on vaikuttanut kehitysvammaisten lasten kanssa oleminen, kuin tetsaaminen Kaartin auto"kerhon" hiekkakentällä Mechelininkadulla, vääpelin selittäessä vieressä, että "pojat, ettehän te osaa edes syödä kuin miehet" ja muuta hassua.

Meillä siviilipalvelusmiehillä on salainen tehtävä, josta ei tiedä kuin siviilipalvelusmiesten killan ansioikkaimmat palvelusmiehet. Kriisin sattuessa valitut siviliipalvelusmiehet jäävät kotirintamalle erityisiin B&B -laitoksiin, jossa nämä urhoolliset miehet ja naiset..niin monet naiset pitävät Suomen väkilukua yllä, eli parittelevat yhdessä lukuisia kertoja päivittäin "lastentekomielessä".

Saamani dokumentin mukaan jokaiselle siviilipalvelusmiehelle jaetaan omien preferenssien mukaisesti vähintään 50 naista siemennettäväksi. Itse olen valinnut punatukkaisia ja vihreäsilmäisiä naisia listalleni.

Vierailija
84/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yhteiskunnan tukipalvelut kyllä kelpaavat tälle elätille vai mitä :)  Tuollainen asenne kun on kaverilla niin ei ole vaikea päätellä ettei työtkään maistu kun "miksi mun pitäis muka jotain töitä tehdä kun yhteiskunta elättää muutenkin! En oo mikään vtun orja!! "  Eikö niin.  Ja jos lapsi on saatu aikaiseksi jotenkin pykällettyä niin " Ei se mun asia sitä pentua oo elättää. Mitäs muija sen synnytti.."

Olen yrittäjä ja omaan huomattavasti realistisemman suhtaumisen kanssa ihmisiin kuin sinä jolle kaikki muut jokin syy peitellä omia heikkouksiaan ja keskittyä solvaamaan muita. Osoitat olevasi vain se koira. Vuf vuf. 

Tämän lisäksi voin sanoa että intikäyneistä vs minä kaveriporukassa, olen se ainoa joka osaa sytyttää nuotion kunnolla. Kyllä se muiltakin sitten loppujen lopuksi onnistuu. Helpommalla pääsee intissä, ei tarvitse hoitaa palveluspaikka, ei tarvitse kuin noudattaa ohjeita. Mikä se sellainen on joka noudattaa vain ohjeita? 

Älä puhu paskaa.  Tosiasia on että suurin osa inttiin menemättömistä eivät vain uskalla sinne mennä kun pää tai fysiikka ei kestä, kun ollaan niin pullamössöä.  Sitten satuillaan pasifismeista ja muista ylevistä periaatteista.  Suomessa on puolustusvoimat eikä hyökkäys-armeijaa niin kuin monissa muissa maissa.  Teikäläiset tekisi sodansyttyessä samoin kuin nuo lähi-idän sankarit ja jättäisitte perheenne sodan jalkoihin ja itse luikkisitte karkuun.

Vuf vuf.

Vierailija
85/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono selkä tai jalkavaivatkin voivat tuoda vapautuksen varusmiespalveluksesta.  Ei siis tarvitse olla yhtään outo, eikä edes sivari.

Vierailija
86/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat sivarituttuni ovat hiukan vanhempaa vuosikertaa, 80-luvulta jolloin siviilipalvelus oli harvinaisempaa.

- Ensimmäinen suuri ihastukseni, tavallinen duunari jonka pääkopan sisällöstä ei niin ottanut selvää. Saattoi olla mukava, mutta kännissä ja joskus muutoinkin oli todella ilkeä. Toisinaan tappeli. Sivariin pääsy oli kuulemma siinä ja siinä, koska oli ollut väkivallan takia poliisin kanssa tekemisissä ja pasifismiselitykset oli tämän takia kyseenalaistettu. Kuoli nuorena tapaturmaisesti, luultavasti humalapäissään.

- Luokan älykkö, ainakin omasta mielestään. Opiskeli humanistisia aineita. Vasemmistoliiton aktiivi. Olin taannoin vähällä pyytää facebook-kaveriksi, mutta feedistä löytyi Loldiers of Odin -kamaa keppihevosteluineen. Itsekin kun olen seksuaalista väkivaltaa kokenut, niin en moisia lällättäjiä fanittavien kanssa vaihda sanaakaan.

- Sukulaiseni, jolla varmaan välit isän kanssa huononivat sivariuden tähden. En tunne häntä juurikaan hyvin, mutta luulen että hänen tapauksessaan syynä oli idealismi: hän ei halunnut olla armeijan ja tappamisen kanssa tekemisissä.

Vierailija
87/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman paras veli.

Vierailija
88/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni - yksi älykkäimmistä tuntemistani ihmisistä (matemaattisesti erittäin lahjakas). Sai vapautuksen armeijasta terveydellisten syiden takia. Ei olisi tosin muutenkaan halunnut mennä armeijaan, sillä on pasifisti. Käynyt lukion ja opiskelee. Absolutisti.

Vierailija
89/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös niitä sotilaspoliittisia hokemia ole sekin,että 'hyökkäys on paras puolustus' ?

No ei se 'puolustus' armeijakielellä ihan sitäkään tarkoita, että ammuttaisiin vain itsepuolustukseksi ja vain ja vasta sitten kun vihollinen on päälle hyökännyt , vaan kyllähän siihen  monista 'ensi-iskuja' ja 'vastahyökkäyksiä' ja 'iskuja' kuuluu. 

Viime maailmansodassahan puolustusvoimiemme puolustusoperaatiot menivätkin, lievästi sanottuna . hätävarjelun liioitteluksi, siinä hyökkäyksessä Petroskoihin,sen  muun tohinan  muassa.

Ovatkohan nuo hankinnassa nyt olevat F-35 hävittäjät nekään niin  'ihan vaan' Suomessa olemaan ja tämän maan ilmatilassa toimimaan ja operoimaan tarkoitettuja puolustuskoneita ?

Mitä enemmän ja mitä pidemmälle menevää 'puolustuskalustoa' hankimme, niin sitä suuremmaksi uhaksi samalla kuitenkin myös itse muutumme. ei toista ilman toista.

Todellisuudessa  pärjättäisiin niin paljon pienemmällä sotilasmenobudjetilla täällä Suomessa, että sitä monella aivan loksahtaisi leuka auki, kunm kuulisi, miten paljon siinä rahaa säästyisi ja olisi käytettävissä muuhun  täällä.

Koulutukseen, nuorten syrjäytymisen estämiseen, asumiseen, vanhusten hoitoon, terveyteen ym. ym.  liikennejärjestelyihin ja vaikka mihin. 

Mutta voi, voi, "sehän olisi kaikki pois tuosta uskottavasta puolustuksesta"...

Eihän siitä  sitäpaitsi ole ole kuin vasta  kahdeksankymmentä vuotta siitä, kun Suomeen viimeksi hyökättiin.....

Vierailija
90/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonisesti sairas, joka ei voi suorittaa sivariakaan sairautensa vuoksi. Muuten ihan normaali nuorimies, joka hoitaa työnsä hyvin sairautensa asettamin rajoituksin.

Vierailija
91/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totaalikieltäytyjä,käyttää runsaasti alkoholia, polttaa tupakkaa eikä mennyt lukioon.

Äitinsä myös juoppo ja lisäksi aikamoinen h-o-r--a-t-s-u. Äidillä myös selvästi psyykkisiä ongelmia.

Pojasta näki jo yläasteella ettei tule kunnon rehtiä suomalaista miestä, vaan oli helvetinmoinen selkäänpuukottaja eikä uskaltanut ottaa vastuuta tekemistään vääryyksistä.

Omituisen näköinen, käyttää outoja vaatteita ja on kaikin puolin luuseri.

Ja sinun, anonyyminä pysyttelevän ,' lääkäri-tuomari-psykologi-poliisi-yliopettaja-av-kirjoittaja' ....-pätevyyden omaavan henkilön sanaan ja arvioon onkin  tässä tämän mainitun, nimettömäksi jäävän henkilön luonnearviossa  syytä tietenkin  ehdottomasti luottaa.

Eli lausunnossasi henkilö x1 on antanut arvionsa henkilöstä x2...

Ensinnäkin, eiköhän täällä ole varmaan kaikki anonyymejä, joten en ymmärrä mikä pointtisi oli.

Toisekseen kommenttisi oli sen veran sekava,etten oikein ymmärtänyt mitä yritit sanoa.

Sen ymmärsin että aika läheltä varmaan liippasi sinua itseäsi, joten...

Vierailija
92/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali mies se on. Käy töissä, urheilee ja pitää itsestään huolta. Armeijan esti synnäinen kuulovamma. Ei sinne oteta kuulolaitteiden kanssa eläviä.

Vierailija
93/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja, elämässä mukana olevia yliopiston käyneitä ja työssäkäyviä miehiä tai vielä maisterivaiheessa olevia. Kävivät joko sivarin tai hankkivat vapautuksen 

Vierailija
94/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totaalikieltäytyjä,käyttää runsaasti alkoholia, polttaa tupakkaa eikä mennyt lukioon.

Äitinsä myös juoppo ja lisäksi aikamoinen h-o-r--a-t-s-u. Äidillä myös selvästi psyykkisiä ongelmia.

Pojasta näki jo yläasteella ettei tule kunnon rehtiä suomalaista miestä, vaan oli helvetinmoinen selkäänpuukottaja eikä uskaltanut ottaa vastuuta tekemistään vääryyksistä.

Omituisen näköinen, käyttää outoja vaatteita ja on kaikin puolin luuseri.

Ja sinun, anonyyminä pysyttelevän ,' lääkäri-tuomari-psykologi-poliisi-yliopettaja-av-kirjoittaja' ....-pätevyyden omaavan henkilön sanaan ja arvioon onkin  tässä tämän mainitun, nimettömäksi jäävän henkilön luonnearviossa  syytä tietenkin  ehdottomasti luottaa.

Eli lausunnossasi henkilö x1 on antanut arvionsa henkilöstä x2...

Ensinnäkin, eiköhän täällä ole varmaan kaikki anonyymejä, joten en ymmärrä mikä pointtisi oli.

Toisekseen kommenttisi oli sen veran sekava,etten oikein ymmärtänyt mitä yritit sanoa.

Sen ymmärsin että aika läheltä varmaan liippasi sinua itseäsi, joten...

Ai et ymmärtänyt ?

No sanotaan se sitten yksinkerkertaisemmin:

Kun joku aivan  tuntematon ihminen lausuu arvion jostain aivan yhtä  tuntemattomasta ihmisestä jollain anonyymillä palstalla, niin sen arvo sen jonkun henkilön profilointina  on tasan  +-0, eli aivan yhtä tyhjän kanssa., eli ei yhtään mikään.

Käsititkö nyt tämän ?

Vierailija
95/109 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poikkea mitenkään. Nelilapsisen maanviljelijäperheen vanhin lapsi. Akateeminen koulutus, hyvä työpaikka aika miehisellä alalla. Toista kertaa naimisissa. Hyvä isä, hyvin perhekeskeinen tyyppi. Yksi hieman erityinen piirre hänessä on: ei käytä lainkaan alkoholia. Muuten ihan perusukko.ä ja mukava tyyppi.

Vain Suomessa on "erityinen piirre" jos ei käytä alkoholia :D

Vierailija
96/109 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poikkea mitenkään. Nelilapsisen maanviljelijäperheen vanhin lapsi. Akateeminen koulutus, hyvä työpaikka aika miehisellä alalla. Toista kertaa naimisissa. Hyvä isä, hyvin perhekeskeinen tyyppi. Yksi hieman erityinen piirre hänessä on: ei käytä lainkaan alkoholia. Muuten ihan perusukko.ä ja mukava tyyppi.

Vain Suomessa on "erityinen piirre" jos ei käytä alkoholia :D

Tuo on ihan totta. :)

Vierailija
97/109 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlenNainenJaArmeijaOnTörkeäTasaArvoRikkomus kirjoitti:

Tunnen kaksi miestä, jotka eivät suorittaneet armeijaa:

Ensimmäinen halusi armeijaan, mutta 1. tyypin diabeteksen vuoksi ei sinne päässyyt. Kova tyyppi urheilemaan ja puhumaan (hyvässä ja pahassa). Tulee hyvin toimeen ihmisten kanssa. Hyvässä ammatissa ja asemassa, selvä menestyjä.

Toinen ei halunnut armeijaan, mutta oli siellä hetken, kunnes pääsi C-papereilla pois. Selityksenä oli aluksi fyysiseen kuntoon liittyvä ongelma, mutta myöhemmin paljastui mielenterveysongelma. Hän työskenteli matalapalkkaisella alalla, jossa oli liikaa hälinää ja ihmissuhdedraamaa/kiusaamista. Opiskeli uuden ammatin varakkaiden vanhempiensa avustuksella ja menestyy loistavasti. Varmasti varakas 5-10 vuoden päästä.

// Pohdinva vain kun aina kommentoidaan, että armeija tekee pojasta miehen. Mites tämä on naisten kohdalla, ovatko naiset aina lellittyjä pikkutyttöjä?

Niin kai se on, kun enemmistö naisista ei sinne mene eikä ole aina voinutkaan mennä.

Vierailija
98/109 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraaliton ja kaikesta vastuusta luistava.Menee aina sieltä,mistä aita on matalin.Työkaverini.Valitettavasti.

Vierailija
99/109 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sivareita ja totaalikieltäytyjiä ihan eri tavalla kuin armeijaspedejä. Kyllä aikuisen pojan pitää osata tehdä omia ratkaisuja eikä olla saamaton armeijatossu.

Vierailija
100/109 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olempas mä näköjään huono. :D Olipas hauskaa luettavaa. Toivottavasti tulee lisää tälläisiä ketjuja. Saa lukea itsestään jotain uutta.

T. Vapauttettu rauhan aikana. Ja mahdollisen sodan ajaksi määrätty nykyinen työpaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi