Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia juurihoidosta?

Vierailija
05.02.2019 |

Sattuuko, voiko kipua itsr lieventää esim. ottamalla särkylääkkeen ennen hoitoa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voidaan puuduttaa, eikä yleensä tunnu paljon miltään. Kotiin kannattaa varata varmuuden vuoksi pari Buranaa yöksi.

Jos jostain syystä ei voida puuduttaa, sitten onkin aika järkyttävät kivut.

Minulle sanottiin puudutuspiikkiä laitettaessa, että juurihoitoa ei voida tehdä ilman puudutusta. Taitaa mennä hammas poistettavaksi niissä tilanteissa.

Mulle on tehty juurihoito ilman puudutusta. En suosittele kokemusta.

No kylläpä tuo oli puudutuksenkin kanssa aivan helvettiä. En suosittele kokemusta puudutuksellakaan :) Mutta jotenkin se on kärsittävä läpi, "meditointi" itse tilanteessa eli täydellinen läsnäolo auttaa ja jos muutenkin on korkea kipukynnys eli on esim. tottunut painonnosteluun niin sekin auttaa.

Sekin auttaa, kun mietit mitä kärsimyksiä edelliset sukupolvet ovat kokeneet, kuten vaikka sotien veteraanit -40 pakkasessa sotineet Venäjän rajalla. Vertaa siihen ja mieti sitä turvallista penkkiä hammaslääkärissä, ei siinä pitäisi itkettää kun vertaa heidän kokemuksiin.

Itseäni nämä jutut ainakin auttaa, toivottavasti teitä muitakin.

Vierailija
22/25 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hammasta on vuosien saatossa juurihoidettu. Kummallakaan kerralla EI puudutettu. Ei edes tarjottu mahdollisuutta. Ei ollut kamalaa, ei sattunut yhtään, ei edes vähän.

Toisella kerralla hoitava lääkäri oli erittäin kokenut ja sanoi, että useimmiten kun hammas on jurihoiton tarpeessa, sen hermot ovat jo menneet, eikä kipua tunne. Ei tuntunut. Hampaan tavallinen paikkaaminen sattuu kyllä.

Minulta juurihoidettiin vierekkäiset hampaat juuri näin, ilman puudutusta. Ei sattunut yhtään, kertaakaan. Ainoa haaste oli jaksaa pitää suuta auki sen reilun tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoito – hoitoa vai haittaa?

2018 Dokumenttielokuvat

Hampaiden juurihoidon terveyshaitat paljastuvat, kun mies on yrittänyt selvittää kroonisten sairauksiensa syytä jo kymmenen vuoden ajan.

https://www.netflix.com/fi/title/81000862

Onko kenelläkään tietoa Suomessa toimivista holistisista hammaslääkäreistä, jotka osaisivat hoitaa suun terveyttä tän dokumentin esittelemästä näkökulmasta?

Vierailija
24/25 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse teettänyt aika monta juurihoitoa kaikki julkisella, paitsi pari YTHS:llä. Yksikään ei ole tulehtunut juurihoidon jälkeen.

Ja vanhin on tehty varmasti 45 vuotta sitten.

Vierailija
25/25 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimäen hammashoitola, Vantaalla. Loistavaa hoitoa. Hammaslääkäri Karin Nykänen, pelasti hampaani. Loistava hammaslääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän