Kokemuksia juurihoidosta?
Sattuuko, voiko kipua itsr lieventää esim. ottamalla särkylääkkeen ennen hoitoa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi hammasta on vuosien saatossa juurihoidettu. Kummallakaan kerralla EI puudutettu. Ei edes tarjottu mahdollisuutta. Ei ollut kamalaa, ei sattunut yhtään, ei edes vähän.
Toisella kerralla hoitava lääkäri oli erittäin kokenut ja sanoi, että useimmiten kun hammas on jurihoiton tarpeessa, sen hermot ovat jo menneet, eikä kipua tunne. Ei tuntunut. Hampaan tavallinen paikkaaminen sattuu kyllä.
Minulta juurihoidettiin vierekkäiset hampaat juuri näin, ilman puudutusta. Ei sattunut yhtään, kertaakaan. Ainoa haaste oli jaksaa pitää suuta auki sen reilun tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Juurihoito – hoitoa vai haittaa?
2018 Dokumenttielokuvat
Hampaiden juurihoidon terveyshaitat paljastuvat, kun mies on yrittänyt selvittää kroonisten sairauksiensa syytä jo kymmenen vuoden ajan.
Onko kenelläkään tietoa Suomessa toimivista holistisista hammaslääkäreistä, jotka osaisivat hoitaa suun terveyttä tän dokumentin esittelemästä näkökulmasta?
Olen itse teettänyt aika monta juurihoitoa kaikki julkisella, paitsi pari YTHS:llä. Yksikään ei ole tulehtunut juurihoidon jälkeen.
Ja vanhin on tehty varmasti 45 vuotta sitten.
Länsimäen hammashoitola, Vantaalla. Loistavaa hoitoa. Hammaslääkäri Karin Nykänen, pelasti hampaani. Loistava hammaslääkäri.
No kylläpä tuo oli puudutuksenkin kanssa aivan helvettiä. En suosittele kokemusta puudutuksellakaan :) Mutta jotenkin se on kärsittävä läpi, "meditointi" itse tilanteessa eli täydellinen läsnäolo auttaa ja jos muutenkin on korkea kipukynnys eli on esim. tottunut painonnosteluun niin sekin auttaa.
Sekin auttaa, kun mietit mitä kärsimyksiä edelliset sukupolvet ovat kokeneet, kuten vaikka sotien veteraanit -40 pakkasessa sotineet Venäjän rajalla. Vertaa siihen ja mieti sitä turvallista penkkiä hammaslääkärissä, ei siinä pitäisi itkettää kun vertaa heidän kokemuksiin.
Itseäni nämä jutut ainakin auttaa, toivottavasti teitä muitakin.