Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: vauva keväällä vai syksyllä?

Vierailija
16.05.2006 |

Ja vähän perusteluja miksi..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi vuodenaika mielestäsi parempi vauvan syntyä?

Vierailija
2/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä siis mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi elokuussa ja oli helle. Oli ihan kiva juttu.

Kakkosta toivottu jo pitkään..... joten olen tyytyväinen jos sellainen ihme saadaan, syntyipä hän mihin vuoden alkaan tahansa.

Vierailija
4/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on tulossa elokuussa, ja nämä keväthelteetkin on saanut niin turvoksiin että oksat pois! mutta en valita ja olen vain onnellinen että tulee!

Vierailija
5/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis sekä loppukevään että alkusyksyn vauvat ollu.

Kevätvauva on ihana siitä, että on kesällä vielä niin pieni, ja reissaaminen on tosi helppoa kun on eväät mukana, vauva kulkee ja viihtyy vaunuissa jne.

Toisaalta syysvauva taas on sitten seuraavana kesänä jo niin iso, ettei ole enää ihan äidissä kiinni, ja osaa jo nautti aulkona olosta eri tavalla...

Mielestäni myös pikkuvauvaa ei ole niin hankala pukea talvitoppauksiin kuin tuollaista ylirimpuilevaa yli7kk:n ikäistä. Eli sinänsä syysvauva taas kivempi...

Mutta loppujen lopuksi EI MITÄÄN VÄLIÄ!!!

Vierailija
6/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin kesävauvan ja sellainen myös tulee heinäkuussa.

Vierailija
7/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulee, kun aika on.

Vierailija
8/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa kun ei tarvi heti tumpata tuhannen toppakamppeita pienelle päälle. seuraava syksy ja talvikin menee suht kätevästi, kun lapsi ei varsinaisesti vielä leiki ulkona, möllöttelee lähinnä rattaissa. ja sitten onkin hienoa kun lapsi on 1v ja tulee se seuraava kesä! taapero oikein villiintyy ulkoleikkeihin ja lämpimiin säihin!

Vierailija
9/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi syytä toivoa ennemmin, että yleensä hedelmöityy ja sitten, että lapsi on terve.

Vierailija
10/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti kersat on syntyny elokuussa ja lokakuussa! :D

Just tässä ollaan puhuttu et millonka sitä kolmatta meinattais.. Kevät oli heti mielessä..

Musta just se et olis vauva syntyny keväällä ni olis mukava laittaa vaunuihin keveellä vaatetuksella -Ah, se olis NIIIIIIIIIIIN ihanaa..

Me tykätään ajella pohjosiin kesällä ja olis mukava saada heti vauva kepeissä vaatteissa matkaan kuin itse lyllertää hikihatussa!!

Noissa syksysissä vauvoissa on ollu puolena se että öisin on pimeetä ja tulee pukeneeksi lapsen ainakin riittävän lämpösästi! ;)

Vauva-aika menee siinä mukavasti vällyissä ja kun kevät tulee ni välikausivaatteet päälle ja konttaan oppinu pikkunen pihalle mönkimään!!

Vierailija
11/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on vauvatilaus lokakuulle :)

Vierailija
12/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö olisi syytä toivoa ennemmin, että yleensä hedelmöityy ja sitten, että lapsi on terve.

Vierailija
13/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi pukea.

Tosiasiassa meidän perheeseen voi syntyä vain syysvauvoja.

Vierailija
14/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päässyt heti ulos, ei ole tarvinnut pukea monta vaatekertaa ulos, kesällä on nähty paljon sukulaisia ja kavereita, ja he ovat heti nähneet vauvan, on saanut siis aikuisseuraa kivasti myös vauvan kanssa. On ollut mukava kävellä vaunulenkeillä. Pyykit ovat olleet pian kuivia. Pihalla on voinut puuhastella, kun vauva on nukkunut vaunuissa. Miehellä on ollut kesäloma isyysloman lisäksi. Seuraavana kesänä vauva on jo ollut isompi ja on saanut vähän omaakin aikaa.

Mulla on myös kevät-, syksy- ja talvivauvat. Hankalinta oli talvivauvan kanssa paukkupakkasilla, kun ei päässyt ulos, toinen lapsi hermostui sisällä ja harvoin näki tuttujakaan. Mutta tietenki kaikki vauvat ovat olleet tervetulleita meille, ei niin väliä vuodenajasta!

Vierailija
15/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeminen helpompaa ja kokemuksesta voin sanoa että loppuraskaus kuumilla helteillä ei oo kovin hääviä.

Vierailija
16/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lässyn lässyn.

Kai sitä saa miettiä, kumpi olisi kivampi vaihtoehto. Ei kai se sitä estä, ettei toivo tervettä lasta tms.

Meillä poika syntyi maaliskuussa ja minusta oli kiva, ettei tarvinnut olla viimeisillään helteillä ja toisaalta oli kiva ulkoilla pienen kanssa keväällä, kun oli aurinkoista jne.

Niin, ja yritystä oli 2.5 vuotta, joten ei ollut mitenkään ohjelmoitu ajankohta.

Vierailija
17/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella piti kovin pukea sitä pikkuista,

kesällä taas helle vaivasi...

eli puolensa kummassakin!!

nyt kun lapset isompia,

synttärit on kivempi järkätä kesällä kun voi olla ulkona!

Vierailija
18/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan järkevääkin se on jos siihen pystyy jotenkin vaikuttamaan milloin vauva saa alkunsa.

Itse ainakin mietin että parasta aikaa olisi ehkä saada keväällä niin ei niin helposti iske synnytyksenjälkeinen masennus. Kun taas syksyllä olen pimeään aikaan helposti masentuva.

Ja jos saisi kevätvauvan niin odotusaika olisi talvella. Ettei mene hieno kesä pilalle jos sattuu kamalat pahoinvoinnit. Muutenkin talvella saisi masun piilotettua, jos ei halua heti kaikille kertoa.

Vierailija
19/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus olisi talviaikaan niin voisi vähän peitelläkin sitä, toppatakin alta kun ei juuri raskaus näy. Mukavampi kävellä kun ei maha pompi heti ihmisten silmille. Muutenkaan ei sitten tarvitse hirveästi miettiä millaista kesävaatetta laittaa päälle tai mitkä kesävaatteet nyt on hyvät raskaana olevalle.

Kevävauvassa olisi tuo loppuraskaus vielä viileillä ilmoilla ja vauvaa voi viedä " helpommin" ulos kun ei heti tarvitse pukea kamalasti.

Vierailija
20/20 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on synttäri keväällä ja olen ihan kevät-kesä-ihminen. Syksy ei ole mun juttu, enkä ole koskaan ajatellut, että lapseni syntyisi syksyllä.