Suomalaisten tietokonekauppojen myyjät ovat täysin ammattitaidottomia
Myyjät ei yleensä osaa muuta kun myydä mitä hyllyllä on valmiina. Niillä ei välttämättä ole MITÄÄN tietoa laitteiden spekseistä. Sitten ne saattaa pyörittää päätä kun kysyy jotain eksoottisempaa, kuten SAS-levyä. Miten tilanne on päässyt taantumaan näin pahasti?
Kommentit (12)
Itse menin pyytämään uutta näyttistä gtx 970 tilalle, suosittelivat 1050. Mikä on tilastollisesti paljon kakempi kuin tuo vanha 970 :D
Vierailija kirjoitti:
Itse menin pyytämään uutta näyttistä gtx 970 tilalle, suosittelivat 1050. Mikä on tilastollisesti paljon kakempi kuin tuo vanha 970 :D
Miksi kukaan haluaa vaihtaa tuollaisen näyttiksen uuteen?
Hoh, hoijaa. Myyjillä on kaupallinen koulutus.
ei voida oletta, että he pystyisivät auttamaan kaikissa tapauksissa. Sitten kuka ryhtyy vielä sen alan myyjäksi.
Vierailija kirjoitti:
tilastollisesti kakempi?
Ehkä tämä on sitten jotain nuorisoslangia, mutta en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tilastollisesti kakempi?
Ehkä tämä on sitten jotain nuorisoslangia, mutta en ymmärrä.
Olen tilastotieteen maisteri enkä minäkään ymmärrä.
"Oletko nainen? Katsotko videoita? Meillä olisi hei tämä HP paviljonki viihdekannettava, 399 e."
No mitä sitten odotat amiksen, kopiksen tai pahimmillaan vain elämänkoulun käyneiltä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten odotat amiksen, kopiksen tai pahimmillaan vain elämänkoulun käyneiltä.
Elämämkoulun käyneeltä. Ja odotan että ne olisi hyviä työssään.
Ja sitten on näitä pikkuyrittäjiä jotka kuvittelee että ne voi ansaita elantonsa ihan perusasioilla. Onko kenelläkään tiedossa alan kauppaa missä on oikeasti hyvät myyjät?
Eihän mitään tietokonekauppoja ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen. Isojen kodinkoneliikkeiden pakettikoneista nyt ei varmaan valmistajat anna sen kummempia tietoja edes jälleenmyyjille.
Niille maksetaan niin huonoa palkkaa, että ei voi kyllä paljon vaatia.
Niitä koneita on myymässä se sukupolvi jolla ei ole enää koulussa ollut ATK opetusta, ja joiden ei ole tarvinnut kokoilla ja ohjelmoida omia koneitaan, ovat vaan käyttäneet kaupasta valmiina saatua pakettia.