Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla alkoholiongelma?

Vierailija
05.02.2019 |

Juon joka viikonloppu perjantaina sekä lauantaina kännit. Näin olen tehnyt jo vuosia. En oikein tiedä miten muutenkaan rentoutuisi viikonloppuna kun juomalla. Mitään ongelmia alkoholin juontini ei ole aiheuttanut. Enkä juo arkena ollenkaa en edes yhtä saunaolutta. Jos alan juomaa niin juon kunnolla. En koe että olisi siis mitään alkoholiongelmaa mutta määrät kyllä menee suurkulutuksen puolelle eli yli 24 annosta viikossa.
M25

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on aina itse tai lähipiirissä määriteltävä asia.

Koetko sinä tai läheisesi juomistavoistasi ongelmaa? Minä kokisin, jos olisin esim. tyttöystäväsi.

Vierailija
2/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettet keksi muuta keinoa rentoutua ja se, että juot kerralla joka kerta todella suuria määriä, viittaa kyllä vahvasti alkoholiongelmaan. Kokeile jättää alkoholi kokonaan vaikka kuukaudeksi pois ja jos se ei aiheuta minkäänlaisia vaikeuksia, et varmaan ole alkoholisti. katso www.paihdelinkki.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu ikävuosina 16-35v.

20 vuoden ajan viikot tein töitä ja olin viikolla vesiselvä, viikonloput enempivähempi tötteröö.

Olin pitkään sitä mieltä ettei ongelmaa ole, lääkärikin oli sitä mieltä ettei tarvi huolehtia, kaukana ollaan tosijuoposta.

Asiat oli kunnossa, pitkä parisuhde, perhe, hyväpalkkainen vakityö, korkea koulutus jnejne.

Jokin kuitenkin ahisti mieltä ja viimeiset viisi vuotta halusin lopettaa, onnistumatta. Antabustakin kokeilin, ei auttanut. Joka sunnuntai vannoin etten enää ikinä, kunnes koitti perjantai.. rairai.

Nyt olen kuitenkin ollut vuoden juomatta ja voin sanoa että kyllä elämä hymyilee! Selvänä olo on ollut elämäni parasta aikaa.

Alkoholista ei pääse eroon, ennenkuin sitä itse haluaa ja on siihen valmis. Ensimmäinen kuukausi oli kaikista vaikeinta olla ilman. Sen jälkeen se helpottaa.

Joka päivä edelleenkin dokaaminen pyörii mielessä, mutta jokainen päivä selvinpäin on voitto, ja saa hyvälle tuulelle.

Tämä tarina on tosi.

Vierailija
4/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet riippuvainen, itsekin tiedät sen

Vierailija
5/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi ei aina katso juomakertoja. Ennemminkin, kuinka alkoholi pyörittää mieltäsi. Suunnittelu, nollaus, vapaiden tarkistelu. Ja alkuvaiheessa asia vaivaa mieltä, mutta itsensä kieltävä sairaus kun etenee, lopuksi ei edes välitä. Riippuu mitä geeniä kannat,hurahdatko pohjalle vuodessa vai 30:ssä vuodessa.

Suurkuluttaja voi itse päättää juomakerrat ja juomamäärät. Alkoholisti ei, aina lipsahtaa humalan puolelle.

Vierailija
6/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta masturbointi, niin himot alkoholiin katoaa, koska masennus häviää. Jos kiinnostaa niin tutki NoFap.

Vierailija
7/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon joka viikonloppu perjantaina sekä lauantaina kännit. Näin olen tehnyt jo vuosia. En oikein tiedä miten muutenkaan rentoutuisi viikonloppuna kun juomalla. Mitään ongelmia alkoholin juontini ei ole aiheuttanut. Enkä juo arkena ollenkaa en edes yhtä saunaolutta. Jos alan juomaa niin juon kunnolla. En koe että olisi siis mitään alkoholiongelmaa mutta määrät kyllä menee suurkulutuksen puolelle eli yli 24 annosta viikossa.

M25

Ajattele minua. Olen nyt 40v isukki. Olen tehnyt tuota jo pitkään ja pitelen käsiä massullani ja hymyilen ikkunan lävitse tulevalle perjantaille.

Ai että tulen nauttimaan myös lauantaista.

Ralle ralle rii ralle ralle raa! Rahhah hahhah haaa.

Et sinä ole alkoholisti enkä minäkään.

Vierailija
8/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa olla muutama viikonloppu selvänä, tai edes yksi. Saat vastauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä