Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveripariskunta varasti hääidean ja lapsen nimen - muille käynyt vastaavaa?

Vierailija
05.02.2019 |

Asia muistui mieleen nyt, kun kyseinen pariskunta ilmoitti erostaan. Jo vuosia sitten tuli puheeksi vauvannimet ja hääsuunnitelmat tämän pariskunnan kanssa, molemmat oltiin kihloissa. Ei mennyt tuosta illasta pitkään, kun pariskunta esitteli meidän kertomamme nimet ja häät omanaan emmekä me tietenkään miehen kanssa kehdanneet sanoa mitään. Mentiin kaikessa hiljaisuudessa naimisiin ja saatiin lapsikin, nimeksi tuli ihan muuta kuin alunperin suunniteltiin kun ei haluttu herättää pahaa verta kaveripiirissä.

Eivät sitten koskaan pitäneet häitään eivätkä saaneet lapsia, joten sinne meni ne varaukset sitten!

Onko muilla sattunut lähipiiriin tällaisia hää- tai nimivarkaita?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Tämä on hauska!

Vierailija
2/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka uniikkeja häitä te oikein suunnittelitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne mitään varastanut kun ei häitä viettäneet eikä lasta saaneet.

Vierailija
4/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D En tiennytkään, että lapsen nimen voi varastaa. Eikös ne siellä kalenteris oo kaikkien nähtävillä ja valittavana. Siskolle ja minulle syntyivät tyttäret yhtäaikaa. Molempien kolmas nimi on sattumalta sama. Valinta ja tarina eri. Eipä meille tullut mieleenkään änkätä, että mä varasin eka ja sä varastit :D Jokainen päättää oman lapsensa nimen ja järkää häänsä miten lystäää.

Vierailija
5/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh joo, me suunnittelimme menevämme naimisiin eräässä Etelä-Euroopan maassa, joka on mieheni kotimaa. Suunnitelmissa oli mennä naimisiin miehen kotikaupungissa joka on todella kaunis, mutta aika pieni eikä mikään erityisen suosittu turistikohde.

Noh, tämä kaveripariskunta päätti järjestää ennen meitä häät tuolla samassa pikkukaupungissa! :D Heillä ei ollut sinne mitään kytköksiä ja maasta olisi varmasti löytynyt muitakin kauniita kohteita.

Vierailija
6/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee, että pitää tehdä just niinkuin itse on suunnitellut ja halunnut. Ei tarvitsisi jälkeenpäin märehtiä.

Tosin, voittehan pitää hyvät juhlat sillä hyvällä teemalla nyt, jos se teidän suunnitelma on niin uniikki. Juhlia kun voi ilman häitäkin. Lapsen nimen olisin kyllä antanut sen minkä haluan, varsinkin jos nk. kaverisi ei ollut lasta edes saanut.

Nyt oletit ja turhaan.

Vierailija
7/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä oli jo vähän yritystäkin!

Itsehän annan aina feikkitiedot muille. Ja vähän siihen malliin, että "Olemme ajatelleet että häistä tulee jääprinsessa-letitgo-teemaiset, ja lapsista tulee Kullervo-taavetti sekä Titta-Pirjo." Etta olemme ajatelleet, mutta sehän ei vielä tarkoita että just ne olisivat sitten ne lopulliset. Voihan siinä käydä niinkin, että vietetään kesähäät teemalla Hawaii ja lapsista tuleekin Meri ja Mikko.

Vierailija
8/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli varasi Helsingin itselleen ja suuttui, kun pääsin tänne opiskelemaan ennen häntä. Kolmekymmentä vuotta myöhemmin olen täällä yhä ja hän Lahden ja Tampereen kautta Jyväskylässä.

Vierailija
9/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hassua provoa en olekaan hetkeen lukenut :D

Vierailija
10/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lapsen nimen varastaminen on sellaista mitä en ole koskaan ymmärtänyt. Mitä sitten jos kaverisi lapsella olisikin sama nimi? Kuinka todennäköistä loppujen lopuksi olisi että lapset olisivat samassa kaveripiirissä tai edes koulussa myöhemmin? Eiköhän yhteen kaupunkiin kaksi samannimistä mahdu.

Vierailija
11/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin mua on syytetty tästä.

Lapsemme syntyi keskosena ja jouduttiin toimittamaan hätäkaste. Nimi päätettiin 5min varoajalla.

Yksi tuttu oli tässä kohtaa ihan raskauden alkuvaiheessa. Lapsen synnyttyä hän laittoi selittelemättä välit poikki. Kuulin vasta yhteisiltä tutuilta että me oli varastettu heidän nimi ja he joutui muuttamaan nimeä ja nyt inhoaa lapsensa nimeä.

Me ei asuta edes samassa kaupungissa vaan 300km päässä toisistamme ja nimikin on ihan tavallinen yleinen nimi kuten vaikka Ville.

Vierailija
12/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan aikuinen ihminen harvemmin esittelee kaveripariskunnalle lapsen nimeä, jota ei edes ole olemassa. Nyt vähän yritystä!

0/5

Vierailija
13/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin mua on syytetty tästä.

Lapsemme syntyi keskosena ja jouduttiin toimittamaan hätäkaste. Nimi päätettiin 5min varoajalla.

Yksi tuttu oli tässä kohtaa ihan raskauden alkuvaiheessa. Lapsen synnyttyä hän laittoi selittelemättä välit poikki. Kuulin vasta yhteisiltä tutuilta että me oli varastettu heidän nimi ja he joutui muuttamaan nimeä ja nyt inhoaa lapsensa nimeä.

Me ei asuta edes samassa kaupungissa vaan 300km päässä toisistamme ja nimikin on ihan tavallinen yleinen nimi kuten vaikka Ville.

Tätä juuri tarkoitan, mitä väliä sillä on että tuttavapiirissä on joku samanniminen? Sillä lapsella tulee aikanaan olemaan omat sosiaaliset ympyränsä johon todennäköisesti ei tule koskaan kuulumaan tämä nimenomainen nimikaima. Ketä oikeasti harmittaa että sieltä kolmensadan kilsan päästä löytyy samanniminen heppu kuin mitä itse on? Varmasti samannimisiä löytyy lähempääkin, mutta jostain syystä se ei lapsen vanhempia haittaa kun heitä ei tunne.

Vierailija
14/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"2.2.2002 on mun hääpäivä, joko sun kanssas tai ilman sua", näin siis sanoi eräs exä jo 1996.

Erohan siitä puolipsykomuijasta tuli muutamassa kuukaudessa, mutta kyllä teki aika hyvää heittää 2.2.2002 hänelle tekstari "arvaas kuka tahtoo parin tunnin sisään...".

Ja sitä raivoa niissä päivän mittaan saapuneissa tekstareissa ei sitten mikään riittänyt mittaamaan - kiitti vielä kerran hänelle kun keksi hääpäivän meikäläiselle.

Vaimokin ollut niin hyvillään hyvästä päivävalinnasta, mutta saisi varmaan raivarin jos tietäisi mistä se idea lähti. Meinaan hänkin sai oman osuutensa tuon exän rienauksista.

Vierailija
15/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasti lapsen nimen? Tämä nyt tulee varmaan yllätyksenä, mutta yleensä noihin nimiin ei saa monopolioikeuksia, eli samaa nimeä voi olla useammalla kuin yhdellä henkilöllä. Tietysti jos kyseinen nimi oli joku Yazmine-Lolita tai Hercules-Nyyricci, ja ihan saman menette antamaan teidän kersalle, niin saattaa ne kaverit kattoa hieman kieroon. Muttei sitä siltikään mikään laki ainakaan estä. Ja sama koskee myös noita hääsuunnitelmia.

Vierailija
16/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että jos nää on sun 'ongelmat' niin hyvin on elämäsi laita.

Vierailija
17/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh joo, me suunnittelimme menevämme naimisiin eräässä Etelä-Euroopan maassa, joka on mieheni kotimaa. Suunnitelmissa oli mennä naimisiin miehen kotikaupungissa joka on todella kaunis, mutta aika pieni eikä mikään erityisen suosittu turistikohde.

Noh, tämä kaveripariskunta päätti järjestää ennen meitä häät tuolla samassa pikkukaupungissa! :D Heillä ei ollut sinne mitään kytköksiä ja maasta olisi varmasti löytynyt muitakin kauniita kohteita.

No mut toihan on silleen hyvä tilanne, että varmaan kaikki lähipiirissänne kuitenkin tietää, että kyseessä on miehesi kotikaupunki tai ainakin sen voi luontevasti kutsun yhteydessä kertoa. Niin että jos joku näyttää hölmöltä, niin kaveripariskunta. Itse en ainakaan olis tuollaisen takia muuttanut suunnitelmaa.

Tosin en kyllä muutenkaan ymmärrä näitä vuoden/paikan/teemavärin/sulhasen sukkien merkin varaamisia... Mulle äitini tuli vähän ennen juhlien alkua hössöttämään, että on kriisi. Olin tietty ihan että ääk, onko yhteyslautta hajonnut tai ulkkarivieraat eksyneet tai... Kriisin aihe: "Rouva X:llä on samanlainen mekko kun mulla!" Ilmeeni oli ehkä vähän että "Ai siinäkö siis kaikki?!" :'D

No, vuosien kohteliaan jakamisen ymmärrän ehkä sikäli, että ei kaveripiirissä ole häät joka viikonloppu koko kesän. Mutta siinäkin siis niin, että varaus on tehty, kun vähintään save-the-date -kutsu on esitetty, ei silleen, että "me on vähän mietitty, että vois ehkä mennä naimisiin joskus 2021, ehkä Suomessa tai sit ulkomailla ja ei tiedetä, pidetäänkö juhlat".

Vierailija
18/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli hääjuttu mieleen omassa kaveripiirissä.. Meillä on yksi tyyppi, joka pistää aina paremmaksi muita Se on siis ihan pakkomielle loistaa kaikessa paremmin. Yksi pariskunta suunniteli häitä ja se mies sano ääneen ihan vitsillä, että Menevät Grand Canyonilla naimisiin ja se maksaa sen ja sen verran... Se oli siis täysin hatusta vedetty läppä. Tämä paremmaksi pistäjä meni sitten ihan oikeasti naimisiin, mutta teki suomessa sen ja hakivat pankista lainaa että pääsevät just sinne Canyonille ja oli 5 tähden hotellia jne. NE makso ittensä kipeeksi siitä.

Tämä toinen pariskunta meni maistraatissa naimisiin ja eivät menneet edes häämatkalle.... Niin paremmaksi pistäjä sai aivan käsittämättömän raivarin siitä ettei ne toiset menny GC kun niin puheli.. Se siis suuttu aivan älyttömästi ja haukku sen pariskunnan. Ne maksaa vieläkin sitä lainaansa pois minkä otti häitä varten ja kaikki tämä sen takia kun piti päteä.

Vierailija
19/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuttavat antoivat koiranpennulleen saman nimen kuin meidän 9v. lapsella.

Oltiin vähän, että jaa vai niin.

Vierailija
20/31 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, että mammoista tämäkin on ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä