Ruoka-addiktio
Miten päästä siitä eroon? Mulla on ollut elämän varrella monenlaisia addiktioita, mutta ruoka-addiktio on tähän mennessä ollut kaikista sitkein. Painoakin on kertynyt jo 40kg lisää muutamassa vuodessa. Asiallisia neuvoja kaipailisin...
Kommentit (8)
Oletko hakenut mistään apua? Terapiaa, lääkkeitä? Vertaistukiryhmiä?
Varmaan ketodieetti. Vähähiilarisiin prosessoimattomiin ruokiin ei jää koukkuun eikä tule ylensyötyä. Vehnä, sokeri ja hiilari/rasva/suolamössö toimii huumeiden tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö millaista ruokaa?
Nimenomaan sellasta addiktoivaa epäterveellistä ruokaa mm. vaaleeta leipää, croisantteja ja pastaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö millaista ruokaa?
Nimenomaan sellasta addiktoivaa epäterveellistä ruokaa mm. vaaleeta leipää, croisantteja ja pastaa.
Ap
Voisitko pikkuhiljaa kokeilla korvata nuo terveemmillä vaihtoehdoilla? Itse ihan yllätyin miten mukiinmenevää kauraleipä on. Spelttimakaroni lienee parempi kuin perus joskin pastastakin olisi hyvä oppia eroon. Mainitsemasi ruoat ruokkivat vielä makeanhimoa.
Ihmekös tuo, sillä vehnä on opiaatti:
Mä tein elämäntapamuutoksen puoli vuotta sitten ja toistaiseksi ruoka-additktiot pysynyt handussa. Ensin vaati päätöstä uudesta ruokavaliosta ja sitten, kun se lähti käyntiin niin pidän koko ajan huolen, että saatavilla on terveellistä ruokaa riittävästi. Ei siis mitään tietoista laihduttamista. Laihdutus on meinaan helppoa kuten myös takaisin lihominen.
Opettele tekemään terveellistä ruokaa, etsi kasvisruoka ohjeita, raakaruokaa kannattaa myös kokeilla. Ruoka voi olla maukasta ja nautinnollista, vaikka ei olisi mitään roskaa.
Syötkö millaista ruokaa?