Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias eikä saanut mitään aikaan

Vierailija
05.02.2019 |

Olen 18-vuotias nainen ja en ole saanut elämässäni mitään aikaan.
En oo koskaa käynyt baarissa. Ketään ei kiinnosta mun seura eikä kukaan kaveri enää kysy mua mukaan mihinkään.
Muut ikäiseni näyttää viettävän aikaa vapaalla paljon ystävien kanssa ja ovat saaneet aikaan paljon (ajokortit, seurustelut, omat asunnot) mutta minä taas istun vain kotona kaikki vapaa-ajat tehden kuitenkin jotain käsilläni.
Opiskelen lastenohjaajaksi ja olen ollut monessa työharjoittelussa. Mä en oo koskaan ollu kesätöissä ja mä ajattelen, että nyt ois aika jo vihdoin hakee edes niitä. Mutta jotenkin en vain saa aikaiseksi. Mua ahdistaa ja jännittää paljon.
Mietin, että oonkohan mä ihan normaali ihminen ikäisekseni ja muutenkaan? Ajattelen usein, että oon muiden mielestä outo, eikä kukaan halua siksi viettää aikaa kanssani. Oon sosiaalisissa tilanteissa melko varautunut ja olen aika paljon hiljaa, joka osin riippuu tietenkin tilanteesta (onko paljon ihmisiä tms.). Pelkään, että edes alkoholi auta mua puhumiseen. Olen oikeesti huolissani itestäni. Oon alkanu tajuamaan ja pelkäämään, että onkohan mulla on riski tulla syrjäytyneeksi.
Pelkään kans, ettei kukaan halua seurustella kanssani koskaan, mutta ajattelen kans että ihmisiä on erilaisia, niin täytyy mun kaltainenkin ihminen löytää jonkun rinnalle. Mietin vain, että mistä sen sit löydän.

Mulla on ihan hirveesti toiveita elämäni suhteen. Haluaisin oman asunnon ja ajaa ajokortin. Haluaisin aikuisena perheen, mutta kyllä mä haluaisin kans kavereita siihen ympärille. Myöd urasuunnitelmia mulla on. Pelkään vain etten uskalla toteuttaa unelmiani.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kuin materialistiset saavutukset, seurustelu tai ryyppääminen. Kannattaa muistaa se, että ihmisillä on erilaiset lähtökohdat ja edellytykset pärjätä elämässä, etkä sä voi kulkea kenenkään toisen polkua kuin omaasi. Epätoivottu yksinäisyys sen sijaan on konkreettinen ongelma, ja kasvattaa riskiä sairastua masennukseen. Jos on taloudellisesti mahdollista, niin suosittelen lämpimästi terapeutilla käymistä, jotta voisit jutella näistä asioista ammattilaisen kanssa. Kannattaa myös selvittää onko sulla oikeasti ahdistushäiriö tai vastaava, koska sellaiset vaikuttaa suuresti.

Vierailija
2/3 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että sulla memee elämässä paljon paremmin, kuin niillä ketkä ryyppää ja rellestää ja pilaa luottotietonsa...

Alkoholin käyttö ei ole pakollista, jotkut eivät käytä koko elämänsä aikana. Eikä alkoho todellakaan sovi useimmille ihmisille, vaan tosiaan tuo vaan ne huonot puolet esiin: normaalisti rauhallinen ihminen menettää estot ja joutuu tappeluihin yms.

Seurustelu ei ole ikä kysymys, kannattaa odottaa että vastaan tulee ihminen joka oikeasti saa sut tuntemaan olosi erityiseksi, joka kohtelee sua hyvin, älä hyppää suin päin suhteeseen, hyväksikäyttäjiä riittää, nykyään tuntuu, että lähes jokaisen naisen taustalla on se narsisti ex... Mitä tämä kertoo naisesta? Onko nainen saanut kasvatuksen, mikä ei ole lannistanut häntä uskomaan itseensä ja kykyihinsä ja siihen, että hän ansaitsee elämältään hyvää ja voi itse siihen vaikuttaa...

Opiskelu on iso juttu sun iässä,

hae rohkaista kesätöitä, jokaista jännittää tehdä uutta, mutta vaan tekemällä oppii. Jännitystä voi lievittää, hengitys harjoituksia, meditaatiota, liikuntaa, musiikkia, pidä päiväkirjaa.. Etsi omia keinoja purkaa tunteita.

Ystäviä kannattaa etsiä sieltä missä se oma kiinnostus on,

tutustu mitä harrastustoimintaa on tarjolla sun paikkakunnalla, joskus näissä on ihan edullisia kurssimaksuja ja ihan ilmaista löytyy myös.

Kiinnostaako vaikka teatteri, liikunta, kuvataide, anime?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi