Kumman tavan syödä valitsisit jos olisi pakko?
Jos olisi pakko valita, niin olisitko mielummin dieetillä jossa vältetään rasvaa ja syödään runsaasti hiilihydraatteja, jopa sokeria VAI söisitkö mielummin rasvaa ja reilummin proteiinia, jättäen ruokavaliostasi hiilihydraatit ja sokerit minimiin ?
Vastauksen perusteluja olisi myös kiva saada, kuten mistä ruuista et haluaisi luopua jne.
Kommentit (15)
Proteiineja ja rasvoja tarvitaan toisinkuin sokeria.
En pidä makeasta, joten valitsisin rasvan ja proteiinin.
Vaihtoehdot eivät ole tasapuolisia, koska toisessa ei ole proteiineja. Ne ovat välttämättömiä.
Sokerin himo lähtee kun syö kunnon rasvaista/proteiini pitoista ruokaa... joten syön paljon mielummin sitä kuin sokeri hiilarimössöä mikä ei pidä edes kylläisenä kauaa.
Jokainen voi kokeilla viikon ajan ruokavaliota.
- Viikko syöden pelkkää sokeria eri muodoissa. Pääasiassa karkkia.
- Viikko syöden pelkkää lihaa eri muodoissa. Pääasiassa pihviä.
Sen jälkeen tietää kumpi on itselle parempi ruokavalio.
Syön siten, että energiani saan rasvasta, proteiinia vain tarpeen verran, hiilarit sitten kasvisosastolta. Tätä vaihtoehtoa ei ap kyllä antanut, mutta kunhan kerroin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi kokeilla viikon ajan ruokavaliota.
- Viikko syöden pelkkää sokeria eri muodoissa. Pääasiassa karkkia.
- Viikko syöden pelkkää lihaa eri muodoissa. Pääasiassa pihviä.
Sen jälkeen tietää kumpi on itselle parempi ruokavalio.
Liian räikeä ero. Kukaan ei oikeasti pystyisi elämään noin. Olen kaikkisyöjä ja silti pysynyt hoikkana koko elämäni. Kohtuus kaikessa, kai ymmärrätte?
Tykkään makeasta, mutta sokerit ei sovi minulle, sillä ne lihottavat ja kasvattavat ennestään isoa diabetesriskiä. Helpointa on karsia kaikki lisätyt sokerit ja vehnäleivät yms pois arkipäivän ruokavaliosta sekä korvata liiat hiilarit kasviksilla ja juureksilla.
Minun ei tarvitse laihduttaa, mutta jos olisi pakko noista valita, niin tuon jossa vältellään hiilareita ja sokeria, koska jos välttelisin rasvaa, söisin kuitenkin liikaa sokeria (enkä runsaasti terveellisiä hiilareita).
Kaikkein mieluiten syön tasapainoisesti kaikkea terveellistä ja välttelen prosessoituja ruoka-aineita, myös liikaa sokeria.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Söisin mieluummin laadukkaita hiilihydraateja ja proteiineja ja karsisin rasvasta kuin söisin rasvaa ja proteiineja ja karsisin laadukkaista hiilihydraateista. En ymmärrä, miksi ap on tunkenut tuohon tuon sokerin, sillä sokeria voi olla syömättä, vaikkei olisikaan karppi- tai ketouskoon hurahtanut, eikä rasvan vähentäminen ruokavaliosta tarkoita sitä, että aloittaisi tai jatkaisi sokerin syöntiä. Mutta tämä tietysti on nyt ihan tarkoitushakuisesti tehty kysely, kun halutaan omalla uskonnolle enemmän kannatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot eivät ole tasapuolisia, koska toisessa ei ole proteiineja. Ne ovat välttämättömiä.
Runsaasti hiilareita sisältävään vaihtoehtoon lukeutuu myös proteiinia, kunhan on vähärasvaista, siitä ei vain ole erillistä mainintaa (olisi kai pitänyt olla)
-ap
Tulen itä-suomesta ja sielä on munuaisissa häikkää. Siksi vältän kaikin keinoin proteiineja. Proteiinit ja rasva on haitallista sisäelimille.
No on melko teennäinen vastakkainasettelu. Normaaliin ruokavalioon kuuluu kaikki kolme — hiilarit, proteiinit ja rasvat. Jos minkä tahansa näistä jättää kokonaan pois, niin ongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin. Itse valitsisinkin salaisen vaihtoehdon no.3, söisin kaikkia perusravintoaineita järkevästi ja sopusuhtaisesti.
En mä kyllä pitkällä tähtäimellä haluaisi mitään liian rajoittavaa dieettia. En halua vältellä hiilareita ja sokereita, koska kasviksissa ja hedelmissä on niitä. Jos puhutaan vaan jauhoista ja valkoisesta sokerista, niin sitten valitsen ruokavalion jossa saa syödä rasvaa. Mutta oikeasti siis hedelmiä, kasviksia, rasvaa ja proteiinia. Aamupalaksi tosin haluisin silti syödä puuroa, joten ei nämä ap:n vaihtoehdot oikeasti minulle sopisi. Enkä kyllä usko että voisin ikuisiksi ajoiksi luopua karkeista ja leivonnaisistakaan, mutta ihan mielelläni jätän ne juhlapäiviin.
Protsku on niinku suojaraviintoaine sekä energiaravintoaine rasvat suojaravintoaaineeita.