Miten pyytää kunnolla anteeksi?
Okei elikkäs tilanne on tämä;
Olen viimeaikoina alkanut sisäistämään, että en ole kovin hyvä ystävä kenellekään. Olen muuttunut etäiseksi, perunut menoja ja yksinkertaisesti ollut paska. Hiljattain peruin itse ehdottamani menon samana päivänä ja selkeästi loukkasin pahasti. En aina peru kaikkea tai ole etäinen, mutta vähäinen määräkin on liikaa. En ymmärrä miten kukaan heistä jaksaa edelleen olla mun elämässä, mutta tätä menoa tuskin ovat kauaa... Mun pitäisi muuttaa mun käyttäytymistä ja ajatella enemmän muiden tunteita, mutta en tiedä mitä tehdä tai onko se edes mahdollista. Olen välillä ns oikeuttanut tekoni sillä, että ovathan hekin välillä tehneet tai olleet tekemättä jotain. Minulla ei aina ole tilannetajua, enkä välttämättä ajattele ja ymmärrä miten käyttäydyn. Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö, dissosiaatiohäiriö, ahdistusta ja vaikka mitä muuta joita olen käyttänyt syinä käyttäytymiselleni. Olen nyt hiljattain alkanut sisäistämään, että ne eivät ole syy - ne ainoastaan vaikuttavat taustalla. Minä olen se, joka päätökset tekee, tajuan sen tai en.
Jokainen ystävistäni ansaitsisi kunnon anteeksipyynnön, mutta tuntuu et pelkkä "anteeksi" tai "olen pahoillani" ei tule riittämään. En tiedä ansaitsenko edes anteeksiantoa. Mitä mä teen?
Kommentit (4)
Niille ketkä on aidosti sun ystäviä, riittää se sydämestä tuleva anteeksipyyntö. Jatkossa muistat käyttäytyä paremmin ja pidät lupauksesi. Opettelet järjestämään aikasi niin, ettei tule lupailtua turhia.
No mutta yksinkertainen "anteeksi" nyt vaan on paras ja aidoin. Ja vaikein. Nämä "kunnolla anteeksi pyytämiset" on usein vaan sellaista oheissähellystä, jolla yritetää lievittää sitä anteeksipyytämisen ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Käy pankissa, nosta käteistä se mitä tililtä löytyy. Jaa tasan ystävien lukumäärän mukaan ja laita kirjekuoriin. Sitten annat kuoret ystäville ja sanot "sori enempään en pysty, ollaaks silti kavereita"
Ainahan voi ottaa pikavippejä, jos haluaa pyytää vieläkin paremmin anteeksi.
Käy pankissa, nosta käteistä se mitä tililtä löytyy. Jaa tasan ystävien lukumäärän mukaan ja laita kirjekuoriin. Sitten annat kuoret ystäville ja sanot "sori enempään en pysty, ollaaks silti kavereita"