Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduitko jätettyäsi alkoholin pois?

Vierailija
04.02.2019 |

Itse olen vuosia tissutellut, etenkin olutta on mennyt viikottain. Siihen päälle vielä hirveät syömiseen liittyvät himot ja päivät kun ei jaksa tehdä mitään muuta kun syödä mitä mieli tekee edellisen illan juomisen vuoksi.
Olin oikeastaan aika ällöttävässä kunnossa pahimpina aikoina.
Naama pöhöttynyt, halusin pahalle, olin masentunut ja ahdisti.

Luulen, että minun tapauksessani alkoholin pois jäänti vaikuttaa painoon, sillä syön normaalisti ja hyvin tietoisesti silloin kun en ota alkoa.
Jätin sen pois psyykkeen vuoksi ja lisäksi sen käyttö ei vain perustu arvomaailmaani ja tuo ristiriitaisen olotilan. Rahaa menee hukkaan ja koko elämä kärsii kokonaisvaltaisesti.
Olen päättänyt sen olevan taakse jäänyttä elämää.

Kuulisin mielelläni positiivisia kokemuksia alkoholin pois jättämisen myötä. :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt sitten herää kysymys, että mikä ihme teidät sai lopettamaan alkoholin käytön?

Jos suurin osa on mennyt vain huonompaan suuntaan.

Eikö yleensä silloin haluta, että elämänlaatu paranee jos haluaa pois kierteestä?

Onko sitten otettu toinen pahe tilalle ja edelleen voitu huonosti tai jopa huonommin?

Ap

Tekeehän se terveydelle ihan hyvää, mutta tuntuu että painon suhteen vaikutusta ei ole. Riippuu kai siitäkin, mitä juo. 

Vierailija
22/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tipaton tammikuu ei ainakaan minua ole laihduttanut, pikemminkin lihottanut. Tultiinkin sitten miehen kanssa tulokseen, että limsapullollisen juominen on lihottavampaa kuin viinipullollisen. Muuten kyllä hieman oloa raikastaa.

Tipaton tammikuu ei minuakaan laihduttanut, toisinpäin, vaikken edes limsaa juo. Alkoholinkäyttöni on kyllä normaalistikin kohtuun rajoissa, joten se ei liene painon kannalta merkitsevää. Lihomaan taas pystyn aivan missä olosuhteissa vain :-(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt sitten herää kysymys, että mikä ihme teidät sai lopettamaan alkoholin käytön?

Eikö yleensä silloin haluta, että elämänlaatu paranee jos haluaa pois kierteestä?

Onko sitten otettu toinen pahe tilalle ja edelleen voitu huonosti tai jopa huonommin?

Ap

Maksa oireili.

Vierailija
24/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari kuukautta kokonaan juomatta ja paino tippui 2kg. Olin tosin hoikka jo ennestään. Nyt yritän jättää ne pari juomaa viikonloppuisin väliin, koska se on ennemminkin turha tapa ja tottumus. Joskus juhlissa sitten tai muuten harvemmin. Onneksi ei ole tullut vaihdettua juomista herkutteluun tai esimerkiksi limuihin ja sokerijuomiin. Ei tarvi tunkea suuhun koko ajan mitään ruokaa tai juomaa, jos ei vettä janoon.

Vierailija
25/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin alkoholin pois kolme vuotta sitten. en ole huomannut painossa muutoksia. sinkkumiehenä panot on jäänet pois. pitäisköhän alkaa taas ottaa niin naisrintamalla voisi vähän vilkastua

Vierailija
26/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholin käytön 13 vuotta sitten ja 15 kiloa tullut lisää

Vierailija
27/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 5 vuotta kestäneen aktiivisen juomisen (viimeisenä vuonna join lähes päivittäin). Paino putosi n. 60 kilosta 54 kiloon. Muitakin postiviisia vaikutuksia olisi ihan listaksi asti.

Vierailija
28/34 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se myötävaikutti laihtumiseen. Nyt on energiaa ja rahaa keskittyä parempiin valintoihin, jaksaa lähteä helpommin ulos ja mieli on virkeämpi. Kotiin en ole ostanut mitään korvikkeita, eli olut ei vaihtunut suklaaseen.

Vierailija
29/34 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Terveys alkoi mennä. Maksa tosin kesti juomisen, mutta nyt mulla on lihavuudesta johtuva rasvamaksa. Ojasta allikkoon.

Vierailija
30/34 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli mullakin että tissuttelin kaljaa useampanakin iltana ja vielä viikonloppuna ihan känniin asti. Ruokavalio oli sitten mitä oli ja arvata saattaa.

Lopetin siis alkoholin käytön tyystin ja samaan aikaan jätin myös röökinpolton ja pahin pöhö punoituksineen kyllä katosi naamasta mutta paino ei muuttunut miksikään. Alkoholin tuomat liikakilot on ja pysyy vaikka ruokavaliokin on aiempaa terveellisempi.

Vierailija
31/34 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n osittainen kohtalotoveri täällä: yksinäisyyden turruttamiseksi tuli parin vuoden ajan juotua aivan liikaa, pahimmillaan pe ja la todella paljon ja lähes jokaisena muunakin päivänä 1-2 annosta. Tällä tahdilla painoa kertyi kahdessa vuodessa 15 kiloa. Nyt takana on n. kahdeksan kuukautta pienemmällä kulutuksella (mutta alkoholia kuluu edelleen) ja on lähtenyt 5 kiloa pois. Tavoitteena on vetää kulutus todella alas tai lopettaa kokonaan, tarvittaessa vaikka lääkkeiden kanssa. Haluan mahdollisimman paljon vanhasta fyysisestä suorituskyvystäni takaisin, ja samoin siitä turhautumisensekaisesta innosta jonka avulla sain ennen asioita aikaan ja jota olen alkoholilla surun lisäksi turruttanut. Kroppa tuntuu kyllä jo vähentämisen ansiosta varsin erilaiselta kuin pahimpina aikoina kun lihakset ovat aktivoituneet ja rasvaa on lähtenyt.

Vierailija
32/34 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa juodessa syöminen tahtoo unohtua ja viina nousee paremmin päähän tyhjään vatsaan otettuna. Kun sitten alkaa syödä normaalisti, paino nousee.

Vierailija
33/34 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/34 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin alkoholin pois kokeilumielessä, koska halusin nähdä vaikuttaako se parantavasti unenlaatuun. Olin täysin juomatta alkoholia noin 8-9  kuukautta, enkä laihtunut grammaakaan tuona aikana. Unenlaatu parani ehkä hieman, mutta mitään niin suurta muutosta kuin olin odottanut/toivonut en havainnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi