Kuka idioo-tti on saanut päähänsä, että vauvaperheelle pitää tuoda ruokaa?
Alkaa olla pakastin täynnä kaikenmaailman kiusauksia mitä kumpikaan ei syödä, ja osataan kyllä laittaa ruokaa ihan itsekin. Esikoinen on viikon vanha ja menee jo hermo uunivuokia raahaaviin mummoihin. Kyllä, on sanottu ettei tarvitse tuoda mitään tai korkeintaan kahvisyömiset jos jotain haluaa.
Kommentit (46)
Vanha tapa, ettei äidin tarvitsisi laittaa ruokaa. Itse olisin ollut tyytyväinen, kun olin niin huonossa kunnossa pitkään vaikean synnytyksen jälkeen, ja mies puolestaan onneton ruuanlaittaja.
Minusta ihmiset ovat herttaisia, kun yrittävät auttaa, mutta tietenkin voisivat kysyä mieltymyksistä ensin. Meillekin tuotiin mm. puolukkamehua ja hilloa, vaikka emme tykkää siitä. Ota Ap tuotteet kiltisti vastaan, hyvää ihmiset kuitenkin vain tarkoittavat.
Rotinat on vanha perinne. Itse olisin toivonut että muutkin olisi tuoneet kuin vain minun isä, helpotti älyttömästi kun vauva ihan koko ajan, siis todella koko ajan, rinnalla. Toki tulisi mummojen ymmärtää jos on sanottu ettei tarvi tuoda :)
Ruoka olisi ollut kiva juttu, mutta kun jostakin syystä saimme lahjaksi kuusi uniriepua. Äitiyspakkauksessa oli myös yksi, joten veimme nämä lahjat hyväntekeväisyyteen. Sama näiden lapsuusajan muistokirjojen kanssa, ei niitä tarvita kymmentä.
Wanhaan hywään aikaan, oli tapana tulla onittelemaan uuden vauvan johdosta ja tuoda ruokalahjoja, jotta äiti saisi rauhassa keskittyä vauvaa, eikä tarvitse heti alkaa hellapoliisiksi.
wanhaan hywään aikaan kirjoitti:
Wanhaan hywään aikaan, oli tapana tulla onittelemaan uuden vauvan johdosta ja tuoda ruokalahjoja, jotta äiti saisi rauhassa keskittyä vauvaa, eikä tarvitse heti alkaa hellapoliisiksi.
Meillä on kyllä vauvan isä kotona myös ja osaa olla hellapoliisina kyllä.
ap
Kuka edes uskaltaa syödä toisen tekemää tuotua ruokaa? Ehkä tuovat siksi, että se on halvempaa vääntää joku mössöpata, kun keksipaketti. Tosin keksit tekis kauppansa. Eli rahanhaaskausta kaikki tyynni.
Ja on kiva kun läheisiä käy kylässä, mutta riittäisi kyllä kun toisivat vain itsensä, ettei joka kerta tarvitse tuomisia.
ap
Aika kiittämätön asenne. Älä huoli, eivät he teitä ikuisesti jaksa lahjoa ja autella, varsinkin kun huomaavat mitä nirppanokkia olette.
Kaikesta sitä saa ongelman tietenkin. Itse pakastin varta vasten ruokaa ennen synnytystä, että siellä on mitä lämmittää vaan. Ja hyvä olikin, olin niin hajalla synnytyksestä, vauvaa piti jatkuvasti kanniskella sylissä ja syöttää, etten olisi kyennyt kokiksi. Isä on aivan onneton ruuanlaittaja, osaa lähinnä laittaa ruuaksi valmispizzaa ja pinaattilettuja kaupan altaasta.
Minua harmitti, ettei kukaan kaveripiiristä tajunnut tuoda edes mitään kahvipullaa/kahvipakettia, kun tulivat katsomaan vauvaa. Ei siinä kunnossa jaksanut alkaa leipomaan ja kaupasta olisi pitänyt hakea iso satsi kahvileipää, kun aina joku oli ovella.
Ap. Sun omassa viestinnässä on vikaa.
Jos sanot, että ei tarvitse tuoda mitään, sen moni tulkitsee kursailuksi, ei kielloksi.
Sano, että "älä tuo mitään ruokaa, jääkaappi ja pakastin on täynnä, eikä saada vanhojakaan syötyä!'
Eli jos tuntuu, että puhe ei mene jakeluun, olet puhunut epäselvästi ja/tai kohde ei ymmärrä. Silloin voit vallan hyvin kiittää kiusauksesta ja sanoa, että ette syö niitä, joten lähetät sen antajan mukana takaisin. Tosin en nyt ihan ymmärrä noin nirsoa asennetta, jos allergioista ei ole kyse, mutta turhaa ruuan haaskausta jättää ne kokonaan syömättä.
Perinteen idea oli vapauttaa vauvan väsyneet vanhemmat kotitöistä. Teillä ei selvästi olla väsyneitä, mistä onnittelut. Monessa muussa kodissa apu on ollut tervetullutta. Meille olisi ainakin kelvannut, vaikka mies olikin isyyslomalla ja kelpo kokki. Vauva valvotti molempia.
Siinä vaiheessa, kun olet täysin uupunut ja väsynyt, toivoisit saavasi edes jostain apuja.
Rotinat on vanha perinne. Itse elimme koliikkilapsen kanssa niillä alkuviikot... Voit toivoa, jos ette syö kiusauksia, vaikka pullaa sitten, ja kertoa, että on jo jääkaapit täynnä ruokaa.
Lopeta tuollainen tinttailu, hyvää he tarkoittavat. Yritä käyttäytyä kuin aikuinen.
Oli niin ihanaa, kun pari kaveria toi valmista ruokaa <3 Vieläkin muistelen lämmöllä, miten ihana oli ottaa ja lämmittää.
Aloittaja kirjoittaa kyllä tosi rumasti.
Olisin ollut kiitollinen tuollaisesta huomaavaisuudesta. Olet kiittämätön kakara, ap.
Oih, mä olisin ollu onnellinen rotinoista. Tosin vaipatkin oli hyviä tuomisia.
No vie ne ruoat vaikka jollekin köyhälle kaverille ellei itselle kelpaa syötäväksi. Lopeta rutinat.
Aika vanha perinne se on. Ehkä joku esihenkilöistämme on syypää...