Ihastus. Tulen hulluksi.
Mistä tietää, että mies tykkää minusta? Jospa se on vain kaikille ystävällinen ja mukava?
Kommentit (97)
Tuohan on yhden sortin ikuisuusongelma. Vaikka suhdetta olisi kestänyt jo kauan, jostain voi hyvinkin tulla kysymys, että rakastaako tuo minua enää. Onko koskaan rakastanutkaan? Rakastaako vielä tulevaisuudessa? Lopullista ja täydellistä varmuutta ei taida olla olemassakaan. Suhteen alkuvaiheessa edetään askel askeleelta, kun minä teen näin, niin kuinka tuo reagoi. Jos sain myönteisen reaktion, uskallanko ottaa jonkin seuraavan askeleen tunteiden ilmaisemiseksi ja suhteen aloittamiseksi. Jossain vaiheessa tulee stoppi tai sitten ei. Joskus toki tapahtuu rakastumista ensisilmäyksellä. Harvinaista se lienee, mutta joskus tapahtuu niin, että jotkut tapaavat ja aloittavat suhteen oitis. Tunnen tällaisen pariskunnan. Käytännössä tunnesiden syntymiseen ja suhteen alkamiseen liittyy kaikenlaista sähläystä. Kaksi askelta eteen, puolitoista taakse.
Ap, et sinä voi ikinä lopullisesti tietää, tykkääkö mies sinusta. Jopa siinä tapauksessa, että saat pakit, hän on voinut kyllä olla ihastunutkin, mutta pakit tulivat jostain muusta syystä. Älä nyt kuitenkaan jää tänne vatvomaan, vaan tee jotakin pientä edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä neuvo tuo kysyminen. Ehkä kuitenkin odottelen vielä jonkin aikaa, koska en halua säikyttää mukavaa tyyppiä tiehensä! Kuitenkin pitäisi pystyä tekemään töitä yhdessä.
- ap
Itse taistelen saman asian kanssa, näin miehenä. En haluaisi säikäyttää toista, mutta haluaisin niin kovasti tietää.
Kiitos viestistäsi! Samassa tilanteessa olevia on varmasti paljon.
Jotenkin tunnen itseni ihan hölmöksi. Viime viikolla ajattelin, että toivottavasti en ole ko. henkilön kanssa samassa työvuorossa, koska keskittymiseni herpaantuu. En sitten nähnytkään häntä useaan päivään ja viikonloppuna ajattelin päässeeni ihastumisesta yli. Tänään olimme töissä yhtäaikaa, ja nyt pääni on täynnä hupsuja ajatuksia ja hattaraisia unelmia.
Pitää kai rauhoittua.
- ap
Miksi kiellät tunteesi?
- Koska aikaa on kulunut vasta niin vähän. Mies on erittäin mukava, hauska ja miellyttävän oloinen, mutta kuinka paljon oikeasti tiedän hänestä? Ehkä olen ihastunut vain johonkin mielikuvaan hänestä. En tunne häntä hyvin.
- Olemme työkavereita. En halua säikytellä tai olla liian päällekäyvä tai pilata työilmapiiriä.
- Jonkin verran ajattelen sitäkin, että ehkä en olisi tarpeeksi hyvä hänelle, ehkä hän ei pidä minua kiinnostavana, ehkä en ole riittävästi sitä tai tätä tai tuota... Itsetuntokysymys siis.
- ap
Itse opin vihdoin 48 vuoden iässä, ettei tollasia kannata miettiä. Eikä ainakaan odottaa vielä viikkoa, se kun kääntyy nopeasti kuukaudeksi ja sitten voi olla myöhäistä. Mulla kävi näin, ja väitän vielä mies olevani, hah pikkupoika näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä neuvo tuo kysyminen. Ehkä kuitenkin odottelen vielä jonkin aikaa, koska en halua säikyttää mukavaa tyyppiä tiehensä! Kuitenkin pitäisi pystyä tekemään töitä yhdessä.
- ap
Itse taistelen saman asian kanssa, näin miehenä. En haluaisi säikäyttää toista, mutta haluaisin niin kovasti tietää.
Jotenkin tunnen itseni ihan hölmöksi. Viime viikolla ajattelin, että toivottavasti en ole ko. henkilön kanssa samassa työvuorossa, koska keskittymiseni herpaantuu. En sitten nähnytkään häntä useaan päivään ja viikonloppuna ajattelin päässeeni ihastumisesta yli. Tänään olimme töissä yhtäaikaa, ja nyt pääni on täynnä hupsuja ajatuksia ja hattaraisia unelmia.
Pitää kai rauhoittua.
- ap
Samassa tilanteessa oleva mies täällä. Tänään menikin työpäivä liian nopeasti.
Samat tuntemukset täälläkin. Teki mieli jäädä työpaikalle norkoilemaan, juomaan kahvia ja tekemään tikusta asiaa. Joskus olen niin tehnytkin. Epäilen hänen toimineen samoin ainakin kerran mutta en ole varma.
- ap
Ks. onko hän varattu. Varattujen kanssa ei kannata ruveta vehkeilemään.
Jos ei, kysy. Voi vastata myöntävästi. Sitten tiedät.
Jos vastaa ei, tai ei vastaa ollenkaan, usko kerralla äläkä selittele itsellesi mitään.
Jos niin käy, et kiinnosta häntä.
Näin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Pitää kai rauhoittua.
- ap
Samassa tilanteessa oleva mies täällä. Tänään menikin työpäivä liian nopeasti.
Uskallatteko antaa mitään tuntomerkkejä? Olisipa romanttista jos täällä olisi sekä ap että ihastuksensa kohde kaipaamassa toisiaan. ❤️
Sitten tehtäisiin elokuva ja koko maailma olisi että avvvvvmamma ja sikamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Pitää kai rauhoittua.
- ap
Ei niille unelmille mitään mahda, eikä tarvitse. Ne on elämän suola! Myös sinkku-palstalaisten lukea... :) Mutta toinen asia on, kannattaisiko suhde. Vain jos uskot sen olevan jotain pysyvää, eikä työpaikallanne ole mitään kieltoja jne.
Eikö työpaikkaromanssi ole no no. Jos aiot pitää työpaikan? Vai onko jo tiedossa että on väliaikainen juttu?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole enään noita ajatuksia. Ihan hullu tunne olla ihastunut. Kunhan oppii tuntemaan toista paremmin, se hulluuden aalto vaan yksinkertaisesti tasoittuu.
Ei aina. Mulla se vasta alkoi siitä.
Ap, sinuna ottaisin selvää eri lähteistä, millainen mies on; jos se onnistuu paljastamatta ihastumista, eli ihan vain pelkästä kiinnostuksesta. Jos hän on hyvä saalis, pyytäisin treffeille. Tai asemien vahvistamiseksi, pidempi katse...
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yhden sortin ikuisuusongelma. Vaikka suhdetta olisi kestänyt jo kauan, jostain voi hyvinkin tulla kysymys, että rakastaako tuo minua enää. Onko koskaan rakastanutkaan? Rakastaako vielä tulevaisuudessa? Lopullista ja täydellistä varmuutta ei taida olla olemassakaan. Suhteen alkuvaiheessa edetään askel askeleelta, kun minä teen näin, niin kuinka tuo reagoi. Jos sain myönteisen reaktion, uskallanko ottaa jonkin seuraavan askeleen tunteiden ilmaisemiseksi ja suhteen aloittamiseksi. Jossain vaiheessa tulee stoppi tai sitten ei. Joskus toki tapahtuu rakastumista ensisilmäyksellä. Harvinaista se lienee, mutta joskus tapahtuu niin, että jotkut tapaavat ja aloittavat suhteen oitis. Tunnen tällaisen pariskunnan. Käytännössä tunnesiden syntymiseen ja suhteen alkamiseen liittyy kaikenlaista sähläystä. Kaksi askelta eteen, puolitoista taakse.
Ap, et sinä voi ikinä lopullisesti tietää, tykkääkö mies sinusta. Jopa siinä tapauksessa, että saat pakit, hän on voinut kyllä olla ihastunutkin, mutta pakit tulivat jostain muusta syystä. Älä nyt kuitenkaan jää tänne vatvomaan, vaan tee jotakin pientä edes.
Kiitos tästä, sain uutta ajateltavaa.
- ap
Millaisia ihmisiä teidän ihastuksenne ovat?
- ap
Tänään oli veikeä tilanne, kun olin työpaikalla keittiössä kyykkyasennossa tyhjentämässä potilaiden ruuantähteitä biojäteastiaan. Ihastukseni tuli keittiöön lähettyvilleni tekemään jotain hommia.
Olin siinä siis kyykkimässä, ja pääni oli jossain hänen vyötärönsä tasolla. Tuli muutama säädytön ajatus mieleen. En sanonut mitään.
- ap
Tänään oli veikeä tilanne, kun olin työpaikalla keittiössä kyykkyasennossa tyhjentämässä potilaiden ruuantähteitä biojäteastiaan. Ihastukseni tuli keittiöön lähettyvilleni tekemään jotain hommia.
Olin siinä siis kyykkimässä, ja pääni oli jossain hänen vyötärönsä tasolla. Tuli muutama säädytön ajatus mieleen. En sanonut mitään.
- ap
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ei se sun ihastus täällä istu kertomassa anoyymista millainen olet. Tuollaien nettipalstalle jumiutuminen ennustaa vahvasti sitä, että sulla ja ihastuksellasi ei tule koskaan olemaan mitään konkreettista.
Aika moni naimisissakaan oleva ei pidä sormuksia. Että useimmat ovat kyllä varattuja. Etsi mieluummin vapaata miestä esim. deittipalstalta. Lisäksi on huono idea pitämään peliä työkavereiden kanssa. Epäammattimaista.
M41 kirjoitti:
Aika moni naimisissakaan oleva ei pidä sormuksia. Että useimmat ovat kyllä varattuja. Etsi mieluummin vapaata miestä esim. deittipalstalta. Lisäksi on huono idea pitämään peliä työkavereiden kanssa. Epäammattimaista.
Ammattimaista löytää nettiaddikti?
Mä epäilen että työkaveri on kevyesti kaverimielessä ihastunut kun puhutellessaan käyttää usein nimeäni, eikä tee tätä muille naisille puhuessaan. Vitsailee ja piikittelee, nauraa jutuilleni ja hakeutuu seuraani.
M41 kirjoitti:
Justhan sitä on todettu että siellä ne varatutkin deitipalstoilla seuraa hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ei se sun ihastus täällä istu kertomassa anoyymista millainen olet. Tuollaien nettipalstalle jumiutuminen ennustaa vahvasti sitä, että sulla ja ihastuksellasi ei tule koskaan olemaan mitään konkreettista.
Vai niin. Mitäs jos ihan oikeasti olen kiinnostunut kuulemaan, millaisista ihmisistä muut palstalaiset pitävät? Sekä siitä, mitä he ajattelevat ihastumisesta, parisuhteista ja elämästä yleensäkin?
- ap
Niin uskonkin nyt että on ihastunut minuun.