Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei suostu lainaamaan lumilinkoa

Vierailija
04.02.2019 |

Aika paljon on lunta tullut tänä talvena, joten kysäisin naapurilta, että sopisikos minun lainata lumilinkoa. Olisin palauttanut täyteen tankattuna. Naapuri ei antanut eikä perustellut miksi. Siis milloin ihmisistä on tullut näin itsekkäitä ja töykeitä? Mun lapsuudenmuistoissa 80-luvulta on paljon ystävällisiä naapureita ja lähimmäisen auttamista. Mitä on tapahtunut?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit on kyllä yksi kirous kaikkine lainauspyyntöineen. Emme lainaa, piste. Näin tavarat pysyvät ehjinä ja kunnossa ja ovat aina itsellä käyttövalmiina.

Vierailija
62/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lunta tulee vielä seuraavat 2 kk. Naapuri ei halua sinua pysyväksi lainaajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskäyttö on ihan jees jos se oikeasti toimii ja kaikki kantavat vastuun huoltamisesta, rikkoontuessa kaikki maksaa huollosta ja säilytys yhteistuumin. Mutta se, että yksi ostaa kalliin vehkeen, jota muut käyttäisivät ilmaiseksi ja ehkä väärin, rikkoenkin jopa, on epämiellyttävä ajatus.

Vierailija
64/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ove! Ove! Ove! Ove!

Vierailija
65/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se naapuri tarvitsee sitä linkoa itse silloin, kun lunta tulee eikä halua etsiskellä sitä jostain naapurista.

Vierailija
66/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurisihan voisi myydä asuntonsa ja muuttaa teillä asumaan, mitä sitä kaikkien nyt kannattaa omaa asuntoa omistaa. Eikä siitä mitään lisäkuluja syntyisi sinulle, kun muutenkin joudut maksamaan vuokrat ja sähköt yhtälailla ja pieniruokainenkin tämä naapuri vielä, jos hän nyt vaikka parikymppiä maksais ruuista/kk. Sopiiko?

Hieno idea!

Ja kun naapuri muuttaa ap:n luo, ratkeaa tämä lumilinko-ongelmakin samalla. Jos siis ap antaa autonsa käyttöön linkoa vastaan. Reilua, eikös vaan? Ja niinhän sitä joutuu ne auton kustannukset muutenkin makselemaan, mitäs siitä, jos käyttöoikeudet naapurillekin, eihän itsekäs saa olla...

Vierailija
67/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se naapuri tarvitsee sitä linkoa itse silloin, kun lunta tulee eikä halua etsiskellä sitä jostain naapurista.

Näin se menee. Mä kuulin, kuinka meidän naapurustossa oli lumilingon lainaaja omin luvin antanut lingon toiselle naapurille eteenpäin lainaan, "Kun Pena meinasi hukkua lumeen, niin samallahan se siinä".....ei ole törkeydellä rajaa.

Meidän naapurit olivat  puutarha-alan yrittäjiä, joilta löytyi kaikki mahdolliset vehkeet. Näin kuinka meidän taloyhtiön lainaajat kävivät heidän pihalla istutuksia ja kaikkia hienouksia ihastelemassa ja samalla kyseltiin lainaan tietenkin kaikki mahdollinen. Isäntä olikin siellä kerran oksia hakettamassa, kun meidän naapurin juoruämmä meni normi kuikuilulle ja kyllä hävetti ikkunasta katsellessani, kuinka mies pyöritteli päätään. Ilmeisesti joutui jälleen kieltäytymään. Tämä sama muija meni kerran myös kuokkimaan yrittäjien tiluksilla pidettäviin naamiaisiin ja grillibileisiin. Olivat aika kiusaantuneen näköisiä. Pyysi kai grillistä syötävääkin. Tuoksu kun leijaili meille saakka.

Vierailija
68/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on mt-ongelmaisia kirjoitti:

En kyllä ole noin negatiivinen ja ajattele ensimmäisenä että naapuri rikkoo ja mitä jos rikkoo?

Voi korjata tai ostaa uuden.

Ei mulla ole rahasta puutetta. Tulkaa vaan lainaamaan.

Aika sairasta on jos ei pyytäjälle lainaa. Tervehdittekö edes naapurianne?

No ei kyllä naurattanut yhtään kun miehen sukulainen (ei naapuri) hajoitti uuden ruohonleikkurin, eikä korvannut sitä. Id*ootti käytti sitä ilman öljyä ja se siitä koneesta, ei kannattanut edes korjata. Uusi piti toki ostaa ja vaikka käyn töissä ei minua huvita ostaa uutta tilalle aina kun joku vähän "lainailee". Minulla ei ole niin paljon ylimääräistä rahaa vaikka sinulla onkin. Naapuri on lainannut työkaluja joita ei palauta, tosi kiva naapuri, eikö olekjn?

Vierailija
69/79 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipeilijät kannattavat jakamistaloutta. Siitä ei tule oikeasti mitään. Kun vehkeet on omat, ne pysyy paljon paremmassa kunnossa ja kestävät pidempään ja käyttö on halvempaa em. syistä. 

Vierailija
70/79 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono naapuri sulla. Minä lainaa jokaiselle aina kaiken. Olen kommunisti btw.

Itsekkyys on lisääntynyt ja ne arvot on todella kylmät nykyään.

Löytyy vain minä minä ihmisiä.

Ja maksat sitten iloisesti itse korjauksetkin kun naapuri on koneesi hajoittanut?

Kyllä. Mulla on rahaa koska käyn töissä.

Ei tuollainen ole minulle ongelma. Tuskin joutuu korjaamaan kymmeniä kertoja?

Miksi olet noin pihi ja naapurivastainen?

Ei kukaan ole saari.

Onneksi suomen talvi on lyhyt...

Vierailija
71/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano korvaavasi lingon lainan karvavisalla. Varmasti saat lingon lainaan vaikka joka päivä.

Vierailija
72/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en lainaa mitään koska toisilla tuppaa hajoamaan kaikki tai sitten saa odotella palautusta.

Vierailija
73/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli mieleen kun Uuno aina ominelupineen lainas naapurin akan pyörää ja vielä valitti kun siinä oli huonot renkaat😃

Vierailija
74/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Mä kuulin, kuinka meidän naapurustossa oli lumilingon lainaaja omin luvin antanut lingon toiselle naapurille eteenpäin lainaan, "Kun Pena meinasi hukkua lumeen, niin samallahan se siinä".....ei ole törkeydellä rajaa.

Meidän naapurit olivat  puutarha-alan yrittäjiä, joilta löytyi kaikki mahdolliset vehkeet. Näin kuinka meidän taloyhtiön lainaajat kävivät heidän pihalla istutuksia ja kaikkia hienouksia ihastelemassa ja samalla kyseltiin lainaan tietenkin kaikki mahdollinen. Isäntä olikin siellä kerran oksia hakettamassa, kun meidän naapurin juoruämmä meni normi kuikuilulle ja kyllä hävetti ikkunasta katsellessani, kuinka mies pyöritteli päätään. Ilmeisesti joutui jälleen kieltäytymään. Tämä sama muija meni kerran myös kuokkimaan yrittäjien tiluksilla pidettäviin naamiaisiin ja grillibileisiin. Olivat aika kiusaantuneen näköisiä. Pyysi kai grillistä syötävääkin. Tuoksu kun leijaili meille saakka.

Et pien kyylä ja juoruämmä oo ite😂

Vierailija
75/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ongelmat on helppo ratkoa rahalla. Kun ei halua itse omistaa mitään ylimääräistä niin maksaa sitten jollekin kuka omistaa.

Aika usein nämä menee maaseudulla niin että yksi/kaksi pitää tietyn alueen tiet auki ja muut asukkaat maksaa siitä.

Vaikka provohan tämä.

Vierailija
76/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumilinko on aika monimutkainen ja voimia vaativa kone. Ehkä naapuri katsoo että tilanteessa voisi hajota sekä kone että (sinä) käyttäjä. 

No ei se kyllä ole yhtään sen monimutkaisempi kuin ruohonleikkurikaan :-D

Vierailija
77/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en lainaa mitään koska toisilla tuppaa hajoamaan kaikki tai sitten saa odotella palautusta.

No, kyllähän minä sen lumilingon vappuna jo palauttaisin.

Vierailija
78/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isompi linko.

Vierailija
79/79 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakamistaloutta kannattavat ne ihmiset, jotka itse eivät halua ostaa mutta mielellään käyttävät kuitenkin toisten laitteita. Samat tyypit myös kehuvat, kuinka ahtaassa on hyvä asua kun ei ole kaikkea turhaa. Voivat perustaa kolhoosin keskenään - minä käytän omia koneitani ja haluan, että ovat kunnossa kun niitä tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi