Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kertoa raskaudesta sisarukselle?

Vierailija
04.02.2019 |

Hei! Olen juuri saanut tietää raskaudesta. Tulevalla vauvalla on tällä hetkellä 4,5 vuotias isosisko. Millä viikoilla hänelle kannattaa tulevasta siskosta tai veljestä kertoa? Millä viikoilla itse olette kertoneet sisaruksille? Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä vähän hauskemmasta tavasta paljastaa raskaus siskolle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun haluat tiedon leviävän myös muille. Lapsi ei osaa pitää tuollaista salaisuutta.

Vierailija
2/4 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten on hyvä kertoa, kun vatsakin jo kasvaa, että sieltä on tulossa pikkusisarus. Niin se voisi tuntua hieman ymmärrettävältä kuin kertoa niin alussa, ettei ole mitään konkreettista merkkiä tästä tulokkaasta.

Ehkä voisit kertoa pikkusisaruksesta niin, että luette sellaista lastenkirjaa, joka käsittelee isosiskoksi tulemista. Siinä samalla voisit kertoa, että hänestäkin tulee isosisko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, ja tällä hetkellä jännitetään, tärppääkö nyt ja tuleeko meille neljäs. Molemmilla kerroilla ollaan kerrottu lapsille ihan vain normaalisti kertomalla ja juttelemalla. Kertominen on tapahtunut rv 12 ja ekan ultran jälkeen, jolloin pahin riskiaika keskenmenolle on ohi. Tämä siksi, sillä haluamme minimoida riskin siitä, että lapset jo innoissaan odottavat vauvaa, ja sitten tuleekin keskenmeno ja joudumme lapsille selittämään ettei odotettua sisarusta tulekkaan. Näin aiomme toimia myös mahdollisen neljännen lapsen kohdalla.

Vierailija
4/4 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Myös kerrotaan ekan ultran jälkeen, vaikka voi tuntua vaikealta odottaa ja pitää salaisuutta. Nyt rv5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi