Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matti Nykänen oli legenda ja juoppo alle kolmekymppiselle sukupolvelle

Vierailija
04.02.2019 |

Kun kysytään tämän päivän nuorilta aikuisilta, meille on piirtynyt Nykäsestä kuva hetoksisesta antisankarista jonka paha puoli sortui juomiseen ja perheväkivaltaan. Silti Nykänen on sankari joka toi Suomelle ruhtinaallisesti mitaleja mäkyhypystä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykänen on mytologisoitunut kansan hahmo. Hänessä on inhimillisiä piorteitä ja inhimillisiä virheitä, mutta paljon tarusankarien ominaisuuksia ja kiertäviä legendoja.

Vierailija
2/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jopa epäuskottavaa että Nykäsen jaltainen ihminen on edes koskaan ollut olemassa ellei sitä ole itse ollut todistamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole lööppikeisari ja juoppokuningas jaksanut kiinnostaa.

Vierailija
4/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Matin ikäluokka ja ihan samoin hänestä ajattelen kuin nuoremmatkin. Muistan lehtijutut erityiesti Seurasta jo 80-luvula. Omaisille voimia.

Vierailija
5/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että itsekin olen tietoisempi Matin elämästä urheilu-uran jälkeen. En elänyt sitä aikaa, jolloin Matti oli in. Tiedän kuitenkin, että suurimmalle osalle suomalaisista hän on paljon muuta kuin juoppo.

T. Vm 1994

Vierailija
6/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattihan palautettiin joskus mäkiviikolta kesken kotiin, kun meno oli äitynyt melko reippaaksi. Hän oli noihin aikoihin tainnut juuri mennä naimisiin vaimo ykkösen eli Tiinan kanssa. 80-lukua siis elettiin.

Vierailija
7/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hän oli sankari ja me myös leikittiin mattia mäessä. Mäkihyppy oli tosi suosittua joskus.

T: Yksi monista teemuista seikytluvulta.

Vierailija
8/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida alle kolmikymppiset muistaa Mattia ollenkaan, jarva edes koskaan kuulutkaan.

Vierailija
9/11 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3kymppisille juoppo ainut mielikuva miehestä. Paha tuo alkoholin ote joka ei irtoa.

Vierailija
10/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo matti nostettiin jalustalle nyt kuoltuaan. Diabetes ja alkoholi ei hyvä yhdistelmä. Olkoot kuka tahansa mitä mieltä tahansa niin pirun tyhmät suomalaiset jumalpi alkoholistia lentävine lauseineen.

Vierailija
11/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida alle kolmikymppiset muistaa Mattia ollenkaan, jarva edes koskaan kuulutkaan.

Jarva kuoli jo 77, joten eipä kuullut ei..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän