Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko työmatkaasi kuluu keskimäärin aikaa?

Vierailija
04.02.2019 |

Noin lisätietoina, mikä on teistä kohtuullinen työmatka yhteen suuntaan? Millä tavalla kuljette töihin? Oletteko tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseenne? Itse olen jättänyt hakematta moneen paikkaan liian pitkän/ aikaa vievän matkan takia, koska ennakoin perheellisenä sen tuovan vaikeuksia. Tunnin puitteissa töihin pääseminen vain tuntuu olevan vaikeaa, mitenkäs muut?

Kauanko työmatkaasi kuluu keskimäärin aikaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 5 minuuttia autolla, kävellen puoli tuntia.

Vierailija
2/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla alle 2 minuuttia, kävellen ehkä 6 minuuttia. 

Näin viimeiset 11 vuotta - sitä ennen matkustin 1,5 tuntia suuntaansa töihin. Ja sitä ennen 2 tuntia suuntaansa, yhteensä n. 5 vuoden ajan. Olen ansainnut tämän. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kuulostaa upealta :-).

Vierailija
4/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 minuuttia sisältäen matkan julkisella ja kävelymatkat. Nyt pitäisi muuttaa ja varmaa on että työmatka tulee pitenemään huomattavasti. Tuntuu vaikealta ajatella että jatkossa voi päivästä kulua jopa 3 tuntia yhteensä työmatkoihin, en tiedä miten saan päivästä tunnit riittämään.

Vierailija
5/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä 6min, autolla 8min (pyörällä pääsee oikaisemaan metsän läpi) ja kävellen 20min.

Työmatka on todella upea etu työpäivään. Lähden töihin yleensä vasta kymmentä vaille 8, kun työpäivä alkaa klo 8. Ja olen alle 10 minuutissa kotona työpäivän jälkeen. Päivä tuntuu pidemmältä kuin silloin kun olin töissä, johon piti matkustaa 1h15min bussilla yhteen suuntaan.

Olen miettinyt samaa kuin sinä, eli työmatkan pituus on töitä hakiessa todella merkitsevä asia. Nyt pohdin tarkkaan hakeako töitä 20 kilometrin päästä, koska kävellen tai pyörällä työmatka on mahdoton (pyörä mahdoton siksi, että se kulkee maantietä, eikä siellä pyöräily ole turvallista kuin kesällä) ja autolla menee ruuhkissa 30-60min suuntaansa.

Vierailija
6/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla noin 7 minuuttia.

Vierailija
7/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 minuuttia kotoota töihin, mukaan on laskettu bussimatka ja kävely pysäkiltä työpaikalle. Kodin päässä bussipysäkki sijaitsee melkein rapun kohdalla, joten siihen ei kauaa aikaa mene.

Vierailija
8/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla 10-15min, pyörällä 30min. Mulla raja kulkee tuossa puolessa tunnissa. Toki joskus on ollu työmatka esim. pyöräillen 45min, mut se on menny iha harrastuksesta siinä kohtaa, ku tietää, et saman matkan tarvittaessa pääsee autolla alle puoleen tuntiin.

Vierailija
9/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla parhaimmillaan vartti, normaalisti 20-25 min, pahimmillaan lähes tunti. Pyörällä noin 30 min. Bussilla noin 35-40 min.

Vierailija
10/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on, että töihin pääsee 15-20  minuutissa. Aina kuitenkin tulee pysyä alle tunnissa tai sitten jompi kumpi on vaihdettava (työ tai asunto). 

Vierailija
11/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen 20 minuuttia. Autoa en omista, bussi tuntuu turhalta.

Vierailija
12/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 3 t/pv.

Vierailija
13/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vien pojan päiväkotiin 30min.

Suoraan töihin kestää 20min 25km matkaa.

Omalla autolla.

Vierailija
14/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 min autolla, bussilla reilu tunti. Onneksi töissä on autopaikka, joten autolla tulee kuljettua.

Vierailija
15/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla 1,5h, omalla autolla 25min. En enää ihan helpolla ota yli puolentunnin matkaa vastaan.

Ennen perhettä ajelin reilun tunnin matkaa vuoden verran, piti uralle hakea vauhtia maakunnasta. Sopivasti työkokemusta ja sain töitä ihmiseten ilmoilta. Sitten se firma muutti ja minä vaihdoin duunia :)

Vierailija
16/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 min., 20 min autolla ja 5 min. kävellen pysäköintitalosta pukukopille vaatteiden vaihtoon.

Vierailija
17/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 25min-35min suunta, metro ja kävely. Riippuu mihin toimipaikkaan olen menossa. 30min on ihan ok työmatka julkisilla.

Vierailija
18/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10min kävellen. Muuttaessani nykyiseen asuntoon en tiennyt että toimistomme siirtyy niin lähelle, mutta se on minun onni.

Vierailija
19/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla noin 30-45min suuntaansa ajankohdasta (vuorotyö) eli ruuhkasta riippuen. Julkisilla menisi 1,5-2h suuntaansa. Ja tämä ihan pääkaupunkiseudun sisällä Itä-Helsingistä Espooseen, tiedoksi niille jotka kuvittelevat että täällä jotenkin julkinen liikenne aina toimisi eikä autoa tarvitsisi...

Mielestäni puoli tuntia suuntaansa alkaa olla se maksimi hyväksyttävä aika. Onneksi harvemmin itsellä menee yli tuon koska pyrin tekemään paljon ns pitkiä vuoroja jolloin menen töihin aamulla ennen suurta ruuhkaa seitsemään töihin ja lähden illalla ysin jälkeen kotiin. Hankalin on aamuvuorosta ja yövuorosta kotiinpäin ajelu.

Vierailija
20/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mukavasti näyttäisi olevan asiat ainakin päiväsaikaan vastanneilla, 57 äänen kohdalla noin 2/3 pääsee töihin puolen tunnin sisään ja neljännes tunnin sisällä. Pienellä vähemmistöllä kestää kauemnin. Saapa nähdä, muuttuvatko luvut tästä.