Kauanko työmatkaasi kuluu keskimäärin aikaa?
Noin lisätietoina, mikä on teistä kohtuullinen työmatka yhteen suuntaan? Millä tavalla kuljette töihin? Oletteko tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseenne? Itse olen jättänyt hakematta moneen paikkaan liian pitkän/ aikaa vievän matkan takia, koska ennakoin perheellisenä sen tuovan vaikeuksia. Tunnin puitteissa töihin pääseminen vain tuntuu olevan vaikeaa, mitenkäs muut?
Kommentit (45)
Työpaikkani on kadun toisella puolella. Eli laiskana aamuna 2 minuuttia jos löntystelen.
Omalla autolla noin 25 min, kävellen en ole kokeillut ja julkisilla vaihdoista riippuen noin 1,5-2h.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkani on kadun toisella puolella. Eli laiskana aamuna 2 minuuttia jos löntystelen.
Tämä taisi olla lyhyysennätys :-).
Bussilla aamulla 40 min, iltapäivällä 50-60 min ruuhkien takia. Edelliseen työpaikkaan meni 5 min kävellen.
Kävellen noin vartti, pyörällä vähemmän.
2 tuntia päivässä, tunti suuntaansa omalla autolla.
Vuosia sitten olin apteekissa duunissa, asuin saman talon ylemmässä kerroksessa. työmatka ei ollut kovin pitkä siis. 3 kerrosta, vai olikohan 4 .
Nyt on matkaa pari kilsaa, menee fillarilla 10min sohjossa.
30-40 min kävely + bussimatka jos menen suoraan töihin. Jos pitää viedä lapset päiväkotiin menee helposti 60 min matkoihin koska päiväkotiin on 10 min väärään suuntaan. Ja sitten pitää vielä varata aika siihen itse viemiseen, eli jos 9.00 pitää olla töissä niin 7.40 mennään ovesta ulos. Onneksi pääsee suoraan bussilla töihin päiväkodistakin.
n. 25-30min omalla autolla. (40km moottoritietä) Julkisilla liian kauan, joten omalla autolla menen.
Tämä 30min työmatka alkaa olemaan omalla kohdalla aika maksimi.
55 - 90 minuuttia suuntaansa. Yleensä siinä siinä tunnin kantturoilla. 78 km ajettavaa, josta 12 km kehä ykkösellä.
Mulle jees, en koe raskaana. Kuuntelen äänikirjoja, luukutan hanat kaakossa musiikkia ja aamuisin välillä puhelinpalavereja. Liukuva työaika ja asiantuntijahommia joten ei ole kovin usein tarkkaa aikaa jolloin töissä pitää olla.
Julkisilla en.lähtis tuota kulkemaan, aikaa menisi 2 - 2,5 tuntia suuntaansa ovelta ovelle, vaikka sekä koti että työpaikka kutakuinkin julkisen liikenteen pysäkkien vieressä.
N. 35-50 min suuntaansa omalla autolla, matkaa 50 km/sivu. Matkaan kulunut aika riippuu säästä ja vuodenajasta, ei juurikaan ruuhkia. Julkisilla kulkemista ei tarvitse edes harkita. Aika menee kivasti musiikkia tai äänikirjoja kuunnellen. Lyhyempi matka houkuttelee kuitenkin.
Noin 17min-35 minuuttia menomatkan 1.osuus, junan vaihtoaikaa n.0-20min, jatko-osuuteen n.20 min.menomatkalla. Yleensä käyn kaupassa ennen työpaikalle menoa, ettei tarvitse käydä kotikuntaan palattua kaupassa. Paluumatkaan saattaa mennä hieman vähemmän aikaa, riippuu "asiakkaista". Noin 20 min. paluumatkan alkuosalla, vaihdossa 0-10 minuuttia, loppuosaan 20-30 minuuttia. Varsinainen työaikani voi olla niinkin vähän kuin 2t45min, pisimmillään vajaat 6 tuntia. Pidän työstäni, mutta palkka on pieni, työtä ei ole joka päivä, ja työmatkan osuus tyopäivästä on suhteellisen suuri.
Kiitos tästä kyselystä.
Vierailija kirjoitti:
N. 35-50 min suuntaansa omalla autolla, matkaa 50 km/sivu. Matkaan kulunut aika riippuu säästä ja vuodenajasta, ei juurikaan ruuhkia. Julkisilla kulkemista ei tarvitse edes harkita. Aika menee kivasti musiikkia tai äänikirjoja kuunnellen. Lyhyempi matka houkuttelee kuitenkin.
Matkan kestossahan olennaisinta ovat liikenneyhteydet, ruuhkat, pyörätiet jne, eikä niinkään kilometrit. Tuon 35 minuuttia saa kulumaan paljon lyhyempäänkin matkaan.
Pari minuuttia autolla, kävellen alle kymmenen.
Autolla 10min (sis. parkkipaikan hakemisen ja sieltä sisälle toimistoon kävelemisen), pyörällä 12min, kävellen 28min. Olen tyytyväinen, vaikka edellinen asuntoni oli tätäkin lähempänä, silloin meni kävellen 8min.
4h viikossa. Käyn toimistolla 2 kertaa viikossa, matka yhteen suuntaan on 1 h. 3 päivää etänä.
Kävellen 40min, pyörällä 20 min. Bussilla kestää kauemnin kuin kävellen, sillä bussia pitää välissä vaihtaa. Autoa en omista joten työmatkat käy hyvin arkiliikunnaksi.
Autolla noin 30-45 min (ruuhka-ajat) ja julkisilla 1,5-2h.
Työmatka on poikittaisliikennettä pk-seudulla.
Tuntuu tosiaankin mielekkäämmältä käyttää aikansa siihen, mistä maksetaan kuin matkalla olemiseen.