Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko työmatkaasi kuluu keskimäärin aikaa?

Vierailija
04.02.2019 |

Noin lisätietoina, mikä on teistä kohtuullinen työmatka yhteen suuntaan? Millä tavalla kuljette töihin? Oletteko tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseenne? Itse olen jättänyt hakematta moneen paikkaan liian pitkän/ aikaa vievän matkan takia, koska ennakoin perheellisenä sen tuovan vaikeuksia. Tunnin puitteissa töihin pääseminen vain tuntuu olevan vaikeaa, mitenkäs muut?

Kauanko työmatkaasi kuluu keskimäärin aikaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä 6min, autolla 8min (pyörällä pääsee oikaisemaan metsän läpi) ja kävellen 20min.

Työmatka on todella upea etu työpäivään. Lähden töihin yleensä vasta kymmentä vaille 8, kun työpäivä alkaa klo 8. Ja olen alle 10 minuutissa kotona työpäivän jälkeen. Päivä tuntuu pidemmältä kuin silloin kun olin töissä, johon piti matkustaa 1h15min bussilla yhteen suuntaan.

Olen miettinyt samaa kuin sinä, eli työmatkan pituus on töitä hakiessa todella merkitsevä asia. Nyt pohdin tarkkaan hakeako töitä 20 kilometrin päästä, koska kävellen tai pyörällä työmatka on mahdoton (pyörä mahdoton siksi, että se kulkee maantietä, eikä siellä pyöräily ole turvallista kuin kesällä) ja autolla menee ruuhkissa 30-60min suuntaansa.

Tuntuu tosiaankin mielekkäämmältä käyttää aikansa siihen, mistä maksetaan kuin matkalla olemiseen.

Vierailija
22/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani on kadun toisella puolella. Eli laiskana aamuna 2 minuuttia jos löntystelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla autolla noin 25 min, kävellen en ole kokeillut ja julkisilla vaihdoista riippuen noin 1,5-2h.

Vierailija
24/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkani on kadun toisella puolella. Eli laiskana aamuna 2 minuuttia jos löntystelen.

Tämä taisi olla lyhyysennätys :-).

Vierailija
25/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla aamulla 40 min, iltapäivällä 50-60 min ruuhkien takia. Edelliseen työpaikkaan meni 5 min kävellen. 

Vierailija
26/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen noin vartti, pyörällä vähemmän.

Vierailija
27/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia päivässä, tunti suuntaansa omalla autolla.

Vierailija
28/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin apteekissa duunissa, asuin saman talon ylemmässä kerroksessa.  työmatka ei ollut kovin pitkä siis. 3 kerrosta, vai olikohan 4 .

Nyt on matkaa  pari kilsaa, menee fillarilla 10min sohjossa.

Vierailija
29/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-40 min kävely + bussimatka jos menen suoraan töihin. Jos pitää viedä lapset päiväkotiin menee helposti 60 min matkoihin koska päiväkotiin on 10 min väärään suuntaan. Ja sitten pitää vielä varata aika siihen itse viemiseen, eli jos 9.00 pitää olla töissä niin 7.40 mennään ovesta ulos. Onneksi pääsee suoraan bussilla töihin päiväkodistakin.

Vierailija
30/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 25-30min omalla autolla. (40km moottoritietä) Julkisilla liian kauan, joten omalla autolla menen.

Tämä 30min työmatka alkaa olemaan omalla kohdalla aika maksimi.

Vierailija
31/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 - 90 minuuttia suuntaansa. Yleensä siinä siinä tunnin kantturoilla. 78 km ajettavaa, josta 12 km kehä ykkösellä.

Mulle jees, en koe raskaana. Kuuntelen äänikirjoja, luukutan hanat kaakossa musiikkia ja aamuisin välillä puhelinpalavereja. Liukuva työaika ja asiantuntijahommia joten ei ole kovin usein tarkkaa aikaa jolloin töissä pitää olla.

Julkisilla en.lähtis tuota kulkemaan, aikaa menisi 2 - 2,5 tuntia suuntaansa ovelta ovelle, vaikka sekä koti että työpaikka kutakuinkin julkisen liikenteen pysäkkien vieressä.

Vierailija
32/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 35-50 min suuntaansa omalla autolla, matkaa 50 km/sivu. Matkaan kulunut aika riippuu säästä ja vuodenajasta, ei juurikaan ruuhkia. Julkisilla kulkemista ei tarvitse edes harkita. Aika menee kivasti musiikkia tai äänikirjoja kuunnellen. Lyhyempi matka houkuttelee kuitenkin.

Vierailija
33/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 17min-35 minuuttia menomatkan 1.osuus, junan vaihtoaikaa n.0-20min, jatko-osuuteen n.20 min.menomatkalla. Yleensä käyn kaupassa ennen työpaikalle menoa, ettei tarvitse käydä kotikuntaan palattua kaupassa. Paluumatkaan saattaa mennä hieman vähemmän aikaa, riippuu "asiakkaista". Noin 20 min. paluumatkan alkuosalla, vaihdossa 0-10 minuuttia, loppuosaan 20-30 minuuttia. Varsinainen työaikani voi olla niinkin vähän kuin 2t45min, pisimmillään vajaat 6 tuntia. Pidän työstäni, mutta palkka on pieni, työtä ei ole joka päivä, ja työmatkan osuus tyopäivästä on suhteellisen suuri.

Kiitos tästä kyselystä.

Vierailija
34/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 35-50 min suuntaansa omalla autolla, matkaa 50 km/sivu. Matkaan kulunut aika riippuu säästä ja vuodenajasta, ei juurikaan ruuhkia. Julkisilla kulkemista ei tarvitse edes harkita. Aika menee kivasti musiikkia tai äänikirjoja kuunnellen. Lyhyempi matka houkuttelee kuitenkin.

Matkan kestossahan olennaisinta ovat liikenneyhteydet, ruuhkat, pyörätiet jne, eikä niinkään kilometrit. Tuon 35 minuuttia saa kulumaan paljon lyhyempäänkin matkaan.

Vierailija
35/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 20 min.

Vierailija
36/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari minuuttia autolla, kävellen alle kymmenen.

Vierailija
37/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla 10min (sis. parkkipaikan hakemisen ja sieltä sisälle toimistoon kävelemisen), pyörällä 12min, kävellen 28min. Olen tyytyväinen, vaikka edellinen asuntoni oli tätäkin lähempänä, silloin meni kävellen 8min.

Vierailija
38/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4h viikossa. Käyn toimistolla 2 kertaa viikossa, matka yhteen suuntaan on 1 h. 3 päivää etänä.

Vierailija
39/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen 40min, pyörällä 20 min. Bussilla kestää kauemnin kuin kävellen, sillä bussia pitää välissä vaihtaa. Autoa en omista joten työmatkat käy hyvin arkiliikunnaksi.

Vierailija
40/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla noin 30-45 min (ruuhka-ajat) ja julkisilla 1,5-2h.

Työmatka on poikittaisliikennettä pk-seudulla.