Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko työmatkaasi kuluu keskimäärin aikaa?

Vierailija
04.02.2019 |

Noin lisätietoina, mikä on teistä kohtuullinen työmatka yhteen suuntaan? Millä tavalla kuljette töihin? Oletteko tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseenne? Itse olen jättänyt hakematta moneen paikkaan liian pitkän/ aikaa vievän matkan takia, koska ennakoin perheellisenä sen tuovan vaikeuksia. Tunnin puitteissa töihin pääseminen vain tuntuu olevan vaikeaa, mitenkäs muut?

Kauanko työmatkaasi kuluu keskimäärin aikaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vieläkin tuijotetaan enemmän matkaa kuin matka-aikaa. Pääkaupunkiseudulla matka-aika hyvin usein 45-50 minuuttia. Usein olisi järkevämpää asua radan varrella kauempana. Joo junilla on nyt ongelmia, mutta aiheuttaa se lumi ongelmia kaupungin sisälläkin.

Vierailija
42/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä menee 20-25 minuuttia. Kesällä on nopeampaa. Lumi hidastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itte kävelen ihan omil jaloilla ku ei oo autoo, ja en tarvii sellast ku in myös julkinen liikenne, nii noin 15-30min. Ja mun mielest ihan kohtuullinen aika, jut tosin se työpaikka on just kävelymatkan päässä siis. Oon ihan tyytyväinen.

Vierailija
44/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussilla puksuttaessa menee n. 20-25min riippuen kuinka monella pysäkillä sen tarvii pysähdellä ja liikenteestä tietysti. bussipysäkille kävelen kotoa n. 5-10min ja bussipysäkiltä työpaikalla suunnilleen saman verran. Eli yleensä aikaa kuluu sellaiset 30-45min suuntaansa. Omalla autolla aikaa menisi varmaan sellaiset 20-30min. eli ei paljoakaan eroa oikeastaan. Mielestäni bussi on hyvä, tulee pakosti käveltyä vähintään 2000-3000 askelta pelkästään tuossa pysäkille mennessä päivän mittaan (päälle tulee toki muu liikunta) :) hyvää hyötyliikuntaa! eikä tarvi keskittyä ajamiseen, voi istua ja möllöttää vaan työnpäälle. toki välillä väsyneenä olen ajatukissani mennyt oman pysäkin ohi ja se on rasittavaa kun huomaa kaksi pysäkkiä myöhemmin että oho ja joutuu kävelemään sitten pidemmän matkaa kotiin XD 

Vierailija
45/45 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellen 40min, pyörällä 20 min. Bussilla kestää kauemnin kuin kävellen, sillä bussia pitää välissä vaihtaa. Autoa en omista joten työmatkat käy hyvin arkiliikunnaksi.

Kävelemiseen tai pyöräilyyn käytetty aika ei oikeastaan ole samalla tavalla menetettyä kuin joku bussin odottaminen tai ruuhkassa istuminen. Tarvitseehan sitä ihminen ulkoilua kuitenkin.