Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bipolaarisille tyypillistä että keväällä alkaa mania?

Vierailija
04.02.2019 |

Olen koko talven ollut (piilo)masentunut eli omasta mielestäni ollut ihan järjissäni, mutta harkinnut itsemurhaa ihan päivittäin. Tänään piristyin yhtäkkiä, enkä muista, että oloni olisi näin hyvä ollut pitkään aikaan. Pelottaa vähän näin nopea "nousu". En ole edes diagnosoitu eikä tällaiset maaniset olot yleensä mene ihan niin yli, että toiset huomaisi, pystyn siis hillitsemään itseni jotenkin ja vastustamaan osin holtitonta rahankäyttöä. Nukkumiset menee kyllä sekaisin, ajatus lentää, kaikki tuntuu upealta. Onko jollain diagnosoidulla bipolla kerrottavaa kevätkaudesta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se kuulu asiaan. Omaa maniaa odotellessa, mä tiedän et se on tulossa. :( tsemppiä älä tee typeryyksiä.

Vierailija
2/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo voi joillain laukaista manian. Siksi mm. kirkasvalohoito ei ole suositeltavaa bipolaarihäiriöiselle masennuskaudella. Mutta tuotahan eivät useimmat terveyskeskuslääkäritkään tiedä.

Mutta helppohan tuo on estää hoitamalla itseään hyvin. Pimennysverhot ikkunaan ja tarkka roti elämänrytmille. Kun riskit tuntee, ne on helppo eliminoida. Säännöllinen ja riittävä uni  ja arjen rutiinien noudattaminen on ihan perusjuttu tämän sairauden hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis varmaan mahdollisen diagnoosin hankinta 1.askel. toisaalta en kyllä halua lääkkeitä vaikka olisikin se, joten ehkä yritän pärjäillä itsekseni ja toivon et se pysyy tällaisena suht hallinnassa olevana. Ap

Vierailija
4/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, 2. tyypin häiriössä hypomania. Nostin juuri lääkitystäni hieman ettei unirytmi mene sekaisin.

Vierailija
5/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukisu kirjoitti:

Jep, 2. tyypin häiriössä hypomania. Nostin juuri lääkitystäni hieman ettei unirytmi mene sekaisin.

2.tyyppi vaikuttaa kyllä nimenomaan multa. Pelkään, että ei kukaan usko sitä jos menen väittämään, että mulla voisi olla... Mikä sulla on lääkitys ja oletko hyötynyt paljon? Ap

Vierailija
6/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
7/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tutulla on se masis joka joulu-tammikuu.

Mut menee ja ravaa aina jossain.

Ei osaa rauhoittua ja keskittyä.

Vierailija
8/8 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tulee ainakin tammihelmikuussa pakonomainen matkustaa ulkomaille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme