Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varattuun sekaantumisesta ja eroista

Vierailija
04.02.2019 |

Teen tästä oman aloituksen, sillä kysymys on mielestäni mielenkiintoinen:

Tuntuisiko se ero helpommalta, jos mies jättäisi ja alkaisi muutaman viikon päästä uuden parisuhteen? Ihan yhtä musertavalta se tuntuisi ja uusi nainen saisi joka tapauksessa vihat niskaansa, vaikkeivat olisi miehen edellisen suhteen aikana tehneet muuta kuin sattuneet tapaamaan ja ihastumaan.

Tuo ylläoleva siis vertailuna siihen, että nämä kaksi (mies ja uusi nainen) olisivat vehdanneet ja harrastaneet seksiä jo ennen eroa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoisiko joku ”pettämisen kautta eroaminen on kuvottavaa”- vaahtoaja tätä? Ottaisitteko sitten eron hyvin ja miettisitte loppuelämänne, kuinka mies oli teitä kohtaan hyvä, kun erosi ensin ja otti sitten vasta uuden?

Jos minulle olisi suotu se mahdollisuus, että mies olisi suoraselkäisesti keskustellut kanssani, että haluaa erota, niin kyllä voin ihan rehellisesti vastata, että olisi sattunut vähemmän, kuin se, että erosi pettämällä. Jälkimmäisessä tapauksessa hän rikkoi luottamuksen, joka ei olisi rikkoutunut , jos olisi ollut rehellinen. Luottamus on minulle niin tärkeä asia ja tämän myös on mieheni tiennyt. 

Oletko nyt ihan varma ettet valehtele itsellesi? Joka tapauksessa ne vihat, surut ja hylätyksi tulemisen tunteet tulevat. Ja joka tapauksessa mies ryhtyy olemaan lojaali uudelle kumppanille, sinä olet entinen, et voi sanella miehelle mitään, etkä puuttua hänen ja hänen uuden perheensä elämään. Mikä näyttää olevan vaikeasti sisäistettävä asia monelle naiselle. Et kontrolli loppuu

Totta tuokin, mutta pettämisen jälkeen ongelmana on yhteiset lapset. Hyvin vaikeaa jakaa huoltajuutta ja sopia lapsen asioista, jos et voi luottaa exään ollenkaan. Tämä myös vaikeuttaa sitä omaa erosta toipumista.

No eihän sun tarvitsekaan siihen exään enää luottaa miehenä, kun ei se ole sun mies enää vaan ex ja olette eronneet eli ette mitään toisillenne. Isyys on sitten asia ihan erikseen ja siihen luotettavuuteen on ihan eri mittarit kuin teidän entinen parisuhde.

Vierailija
22/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on eri asia. Ensimmäisessä vaihtoehdossa valehdellaan, vehkeillään selän takana, rikotaan luottamus ja nöyryytetään tahallaan toista. Toisessa vaihtoehdossa ei. Tietenkin se vaikuttaa eron kulkuun ja eron jälkeisiin tapahtumiin, mm. huoltajuusasioihin. Mun kanssa ei sujuisi mikään hyvässä yhteishengessä ja -työssä, jos pettämisen kautta tulisi ero. Olisin yhtä viddumainen ja epäluotettava kuin mieskin olisi ollut mua kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan samalta tuntuisi. Tai itse varmaan päässäni ajattelisin että toinen nainen varmaan ollut kuvioissa kauemminkin. Mistäs minä sen tietäisin milloin ovat alkaneet ja mitä ovat alkaneet tekemään. Eikä se eron jälkeen enää minulle edes kuulu.

Vierailija
24/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli loppukaneettina voidaan ilmeisesti todeta, että ero tuntuisi ihan ymmärrettävältä ja tiedon uudesta naisesta ottaisi ihan hyvin, jos vaan mies olisi keskustellut asiasta ja nuo kaksi eivät olisi olleet sängyssä keskenään ennen eroa vaikka olisivatkin tunteneet jo pidemmän aikaa.

Kukaan ei ole tällaista sanonut, mutta jos lukutaitosi ja ymmärryksesi on tuota luokkaa, niin ehkä sinun on parempi vaan pitää ne omat uskomuksesi ja hyväksyä se ettei niillä ole todellisuuden kanssa juuri mitään tekemistä.

Vierailija
25/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se on eri asia. Ensimmäisessä vaihtoehdossa valehdellaan, vehkeillään selän takana, rikotaan luottamus ja nöyryytetään tahallaan toista. Toisessa vaihtoehdossa ei. Tietenkin se vaikuttaa eron kulkuun ja eron jälkeisiin tapahtumiin, mm. huoltajuusasioihin. Mun kanssa ei sujuisi mikään hyvässä yhteishengessä ja -työssä, jos pettämisen kautta tulisi ero. Olisin yhtä viddumainen ja epäluotettava kuin mieskin olisi ollut mua kohtaan.

Kuulostat kyllä juuri sen tyyppiseltä ihmiseltä, että aivan varmasti ottaisit miehen uuden suhteen ihan hyvin, vaikka se alkaisikin vasta sinulle tehdyn eroilmoituksen jälkeen. Ihan varmasti juu....ja lehmätkin lentää.

Vierailija
26/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa siten miten pitäisi toimia fiksusti. Olen varattu, mutta varmaan jo pari vuotta ollut rakastunut toiseen mieheen jota näen pakosta säännöllisesti. Ajan myötä ihastus ei ole mennyt ohi, vaan ennemminkin tunne on syventynyt. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut, vielä, vaikka tiedän että tunne on molemminpuoleinen. Missä kohtaa minun olisi pitänyt kertoa miehelleni? Miten loukkaisin häntä vähiten?

Vierailija
27/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa siten miten pitäisi toimia fiksusti. Olen varattu, mutta varmaan jo pari vuotta ollut rakastunut toiseen mieheen jota näen pakosta säännöllisesti. Ajan myötä ihastus ei ole mennyt ohi, vaan ennemminkin tunne on syventynyt. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut, vielä, vaikka tiedän että tunne on molemminpuoleinen. Missä kohtaa minun olisi pitänyt kertoa miehelleni? Miten loukkaisin häntä vähiten?

Palstahirmujen mukaan teet niin tai näin, olet oksettava ihminen.

Itse tilanteessasi varmasti kertoisin haluavani erota, että en rakasta enää. Ei kai siinä muu auta. Sitten asiat järjestykseen ja voitte alkaa tapailla uuden miehen kanssa.

Vierailija
28/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiot edetä ihastuksesi suhteen ja tehdä sille jotain, kerro miehellesi. Jos olet valinnut miehesi etkä aio edetä ihastuksesi kanssa, asiasta ei ole pakko kertoa.

Vierailija
29/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kyllä juuri sen tyyppiseltä ihmiseltä, että aivan varmasti ottaisit miehen uuden suhteen ihan hyvin, vaikka se alkaisikin vasta sinulle tehdyn eroilmoituksen jälkeen. Ihan varmasti juu....ja lehmätkin lentää.

Olen ottanutkin, tosin se suhde ei alkanut kahden viikon kuluttua entisen suhteen päättymisestä vaan noin vuoden kuluttua. Jotkut osaavat viettää hetkisen aikaa itsekseenkin, käyden eron mielessään loppuun.

Vierailija
30/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanutkin, tosin se suhde ei alkanut kahden viikon kuluttua entisen suhteen päättymisestä vaan noin vuoden kuluttua. Jotkut osaavat viettää hetkisen aikaa itsekseenkin, käyden eron mielessään loppuun.

Kyllä, mutta ei ole mitään syytä erityisesti olla yksin, jos on tavannut elämänsä rakkauden. Eri asia, jos hyppii suhteista toiseen tai käyttää uutta suhdetta laastarina siksi, että olisi vain joku.

Vierailija
31/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ymmärretään, että vaikka se pettävä osapuoli haluaisi sen eron, niin se ero kyllä todennäköisesti koskee myös häneen. Ihminen , joka hyppää uuteen suhteeseen kesken vanhan suhteen, ei pysty sitä eroaan itsekään käsittelemään kunnolla. Tämä taas saattaa aiheuttaa vaikka mitä hankaluuksia sen uuden kanssa. On huomattavasti terveempää erota ensin ja käydä se eron myötä tullut tunneskaala läpi, ennen uutta suhdetta.

Vierailija
32/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoisiko joku ”pettämisen kautta eroaminen on kuvottavaa”- vaahtoaja tätä? Ottaisitteko sitten eron hyvin ja miettisitte loppuelämänne, kuinka mies oli teitä kohtaan hyvä, kun erosi ensin ja otti sitten vasta uuden?

Jos minulle olisi suotu se mahdollisuus, että mies olisi suoraselkäisesti keskustellut kanssani, että haluaa erota, niin kyllä voin ihan rehellisesti vastata, että olisi sattunut vähemmän, kuin se, että erosi pettämällä. Jälkimmäisessä tapauksessa hän rikkoi luottamuksen, joka ei olisi rikkoutunut , jos olisi ollut rehellinen. Luottamus on minulle niin tärkeä asia ja tämän myös on mieheni tiennyt. 

Oletko nyt ihan varma ettet valehtele itsellesi? Joka tapauksessa ne vihat, surut ja hylätyksi tulemisen tunteet tulevat. Ja joka tapauksessa mies ryhtyy olemaan lojaali uudelle kumppanille, sinä olet entinen, et voi sanella miehelle mitään, etkä puuttua hänen ja hänen uuden perheensä elämään. Mikä näyttää olevan vaikeasti sisäistettävä asia monelle naiselle. Et kontrolli loppuu

Totta tuokin, mutta pettämisen jälkeen ongelmana on yhteiset lapset. Hyvin vaikeaa jakaa huoltajuutta ja sopia lapsen asioista, jos et voi luottaa exään ollenkaan. Tämä myös vaikeuttaa sitä omaa erosta toipumista.

Eiköhän se ole hieman eri asia luottaa toiseen parisuhdemielessä kuin vanhempana. Hohhoijaa nyt taas..

Olen eri, mutta minä kyllä luotan toisiin ensisijaisesti ihmisinä. Jos minua huijataan, niin tietysti ajattelen että henkilö on epäluotettava enkä luota häneen enää jatkossa. Tuo nyt on tuollaista toiveikkaiden kakkosten ja itseään kusettavien pettäjien logiikkaa, jonkinlaista varkaiden kunnia -tyyppistä ajattelua, että röyhkeästi valehteleva ihminen voisi kuitenkin olla kaikissa muissa asioissa luotettava. Ei se ihan niinkään mene.

Vierailija
33/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilanteessasi varmasti kertoisin haluavani erota, että en rakasta enää. Ei kai siinä muu auta. Sitten asiat järjestykseen ja voitte alkaa tapailla uuden miehen kanssa.

Koska saastaa tulee niskaan joka tapauksessa, viisainta on pistää jo kinkku uuniin uuden miehen kanssa.

Vierailija
34/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta ei ole mitään syytä erityisesti olla yksin, jos on tavannut elämänsä rakkauden. Eri asia, jos hyppii suhteista toiseen tai käyttää uutta suhdetta laastarina siksi, että olisi vain joku.

Jep, sen elämän rakkauden tunnistaa kesken toisen suhteen parin viikon paneskelun jälkeen. Totta. Sori kun en ymmärtänyt.

Vierailija
35/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska saastaa tulee niskaan joka tapauksessa, viisainta on pistää jo kinkku uuniin uuden miehen kanssa.

Jo tänään.

Vierailija
36/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jokin erityinen syy, miksi haluat välttämättä pettää ennen jättämistä? Haluaisit kuitenkin testata miehesi selän takana ennen lopullista päätöstä?

Vierailija
37/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasimme mieheni kanssa kaksi vuotta hänen eronsa jälkeen. Ainakin minulle asia kerrottiin näin, enkä näe mitään syytä olla uskomatta asiaan. Hänen eksänsä otti asian todella, todella pahasti. Edelleen saan kuulla olevani perheenrikkojahuora, joka varasti hänen miehensä. Ainoastaan ihastumiseni mieheeni esti minua lähtemästä suhteesta. Olemme nyt olleet yhdessä kaksi vuotta ja toinen draama odottaa, olen raskaana. Ilmeisesti eksä ei vielä tiedä. 

Vierailija
38/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on viisainta? Miksei siitä eropäätöksestä voi kertoa jo tänään? Eihän kyse ole siitä pitääkö sen sekstailun kanssa odottaa, vaan siitä, miksi sitä kumppania tarvitsee vielä roikottaa mukana jos päätös on kerran jo selvä?

Vierailija
39/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sen elämän rakkauden tunnistaa kesken toisen suhteen parin viikon paneskelun jälkeen. Totta. Sori kun en ymmärtänyt.

Niin. Joskus sen elämän rakkauden tunnistaa ensinäkemältä. Sellaistakin tässä elämässä tapahtuu silloin tällöin. Kävi mm. itselleni. Ja kävi juuri noin, että tunsimme kauan (vuosia) ennen eroja.

Vierailija
40/69 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Eihän noissa juurikaan ole eroa, mutta sehän johtuu nimenomaan siitä, että ennen eroa on jo tapahtunut jotain. Jos taas voi hyvällä omatunnolla sanoa, että mitään ei ole tapahtunut, ei se seurustelukaan noin äkkiä eron jälkeen ala. Siinäkin fiksu osaa ottaa hetken iisisti ennen kuin edes aloittaa mitään sutinoita.

Eli aloittajalla on tuossa nyt väärä ajatus. Tuolla ei tarkoiteta suhteen aloittamista tai sen julki tuomista vaan ylipäätään sitä, että aletaan ylipäätään katselemaan muita naisia. Tästä on vielä pitkä matka suhteen aloittamiseen. (Normaaleilla ihmisillä, hötkyilijät sitten erikseen )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän