Miehelläni on autossa puukko.
Ihmettelen kun ei oo mikään erä Jorma. Hanskalokerossa ohjekirjan alla. Mies ei suostu asiasta puhumaan ja minä tarvitsen ohjekirjaa kun käytän autoa. Onko laillista pitää sitä autossa?
Kommentit (33)
Autossa pitää aina olla joku terävä työkalu, tulitikut, paperia ja mielellään jossain kannussa bensaa.
Jos vehkeet hyytyy tiettomälle taipaleelle talvella voi vaikka polttaa auton jos ei notskin teko onnistu ja voihan sen auton polttaa vit*tukseenkin.
Mulla on aina ollut linkkari taskussa.
Itselläni on puukko käden ulottuvilla (kiinnitettynä kuljettajan puolen oven romukaukaloon). Sen on tarkoitus mahdollistaa turvavöiden leikkaaminen poikki jos autoni joskus sinkoaa palavana hylsynä jonnekin pellolle ja vyöt jäävät lukkoon.
En sitten pala turhaan autoni mukana, jos noin muuten toimintakyky säilyy... 😅
M kirjoitti:
Autossa pitää aina olla joku terävä työkalu, tulitikut, paperia ja mielellään jossain kannussa bensaa.
Jos vehkeet hyytyy tiettomälle taipaleelle talvella voi vaikka polttaa auton jos ei notskin teko onnistu ja voihan sen auton polttaa vit*tukseenkin.
Mulla on aina ollut linkkari taskussa.
Tottakai pitää olla. Mulla oli pelkän puukon tilalla monitoimityökalu. Sit oli myös mm. lapio, avaruuspeite, taskulamppu ja pieni ensiapupakkaus.
Meillä on kirves autossa, ei me siitä pystytä puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Mulla on aina ollut linkkari taskussa.Tottakai pitää olla. Mulla oli pelkän puukon tilalla monitoimityökalu. Sit oli myös mm. lapio, avaruuspeite, taskulamppu ja pieni ensiapupakkaus.
Mulla oli joskus nuorena kortsuja, mutta heitin pois kun ei niitä ikinä tarvinnut.😢
Tietenkin autossa puukko. Siellä soisi olevan myös lapio, makuupussi, tulentekovälineet ja ajantasalla oleva ensiapulaukku. Kirveskään ei ole pöllömpi lisävaruste.
Oon pitkään ajatellu et pitäs olla pesismaila tai joku rautakanki. Joillekki on liikaa, että naisella on premium auto.
Mutta mieheni on merkonoomi ja käy toimistossa töissä. Työmatka on kaupungissa eikä tarvitse maastoon mennä. Joten ei ole puukolle tarvetta. Ohjekirjasta katson valoja ja muita säätimiä koska käytän harvoin sitä autoa.
Kirvesmies kirjoitti:
Meillä on kirves autossa, ei me siitä pystytä puhumaan.
Huutonaurua! 🤣🤣
Mulla on makkarissa piilossa piirongin takana vesuri. Mies ei tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkään ajatellu et pitäs olla pesismaila tai joku rautakanki. Joillekki on liikaa, että naisella on premium auto.
Muista että pesismailan kanssa pitää AINA olla räpylä, muuten se on törkeä pahoinpitely.
Oonko ainut, jota toi autossa oleva puukko ei kummastuta ollenkaan mutta sen sijaan ihmetyttää ohjekirjan tarvitseminen autoa käyttäessä?