Miksi ihmiset tuomitsee naiset jotka ei tykkää lapsista?
Onko muut huomannu, että naiset jotka ei tykkää lapsista tuomitaan herkästi?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin melkein rasismiin verrattavaa sanoa, ettei tykkää lapsista. En ole kyllä kuullut edes kenenkään sanovan niin (paitsi täällä anonyymisti). Vähän sama kuin sanoisi, ettei tykkää pitkistä/lyhyistä/ruotsinkielisistä/vanhoista/tummaihoisista/sairaista/älylkkäistä/maalla asuvista/kaupunkilaisista ym.ym. ihmisistä
Kyllähän se varmasti kuulostaa pahalta. Itse kyllä ole reilusti omissa piireissä sanout etten pidä.
Tunteet liittyvät lasten kitinään ja muuhun käytökseen. En jaksa kiinnostua lasten jutuista, enkä halua olla missään lasten jutuissa mukana. Miellän lapset hyvin rasittavina.
-ap
Niin sä puhut lapsista jonain yhtenäisenä ryhmänä. Jokainen lapsi on silti omanlaisensa. Tottakai lapset eivät osaa puolustaa oikeuksiaan tulla kohdelluksi omana itsenään ja välttyä leimaamiselta. Muut ihmisryhmät nostaisivat ison haloon tuollaisesta puheesta. Laitapas sanal "lapsi" tilalle vaikka "työttömät" tai "lyhytkasvuiset" tai "homoseksuaalit".
No kyllähän monet haukkuu työttömiä sen minkä kerkeää, samoin monet ei pidä lyhyistä, lihavista tms siinä määrin että nämä piirteet on esteenä seurustelusuhteelle. Samoin on ok sanoa, ettei pidä koirista, mutta lapsista on pakko pitää. Mimusta lapset ei ole siinä määrin erilaisia, etteikö ne kaikki olisi usein meluisia, itkuisia, naiiveja, ymmärtämättömiä, niistä pitää huolehtia mutta ne ei huolehdi sinusta jne. Ei ole siis ollenkaan vastavuoroinen ihmissuhde vaan lasta pitää aina joka asiassa ymmärtää. Rasittavaa.
Varmaan sitten olisi enemmän totta sanoa, että et halua olla vastuussa toisesta ihmisestä, etkä huolehtia kenenkään perustarpeista tai kasvattaa.
Juu en todellakaan. Mutten pidä lapsista muutenkaan, metelin ja kovaäänisen itkun takia. Eikä ne ole kiinnostavia tai hauskoja, kaikki ne "lasten hassut lausahdukset" mitä kaikii omistaan kertoo ei ole minusta yhtään hassujam
Kyllä minä ainakin ajattelen, ettei pidä ihmisistä, jos ei pidä lapsista.
Lapset ovat kehittyviä, aikuisista suurin osa on paikalleen ja mielipiteisiinsä jymähtäneitä tylsimyksiä. Kummat siis ovat mukavampaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut samanlaisen ilmiön uskonnottomiin ihmisiin suhtautumisessa: jos on jotakin uskontokuntaa, asia on hyväksyttävissä, mutta uskonnottomuus on loukkaavaa. Jos pitää lapsista eikä halua omia, ja jos pitää lapsista, mutta ei saa omia, on OK, mutta jos ei pidä lapsista, on loukkaava, epäinhimillinen ja mitä vielä. Ihminen nyt vain on sellainen. Toiselle voi sanoa, että ottaisi sinisen pipon sijasta mieluummin vihreän lippiksen, mutta on törkeää sanoa, että ei pidä sinisestä eikä pipoista.
Hassua. Mä taas olen huomannut, että uskonnottomuus on se hyväksyttävä olotila ihmisellä. Harva viitsii myöntää esim. työpaikan kahvitauolla olevansa uskovainen. Paljon hyväksyttävämpää on tuhahdella ja naureskella kaikelle uskontoihin liittyvälle.
Riippuu porukasta. Suurin osa ihmisistä puhuu kirkkohäistä ja rippijuhlista ja kastajaisista eli uskonnollisista rituaaleista kahvihuoneessa oikein mielellään. Minun ikäluokassani eli viisikymppisissä on totuttu siihen, että jos kertoo, ettei ole käynyt rippikouluakaan, saa kuulla kummastelua. Ja kummastelun perässä on tullut varovainen kysymys siitä, että mikä sinä sitten olet, jollet kristitty. "Uskonnoton" ei ole ollut mieluinen vastaus.
Kahvihuoneessa jeesustelemiseen suhtaudutaan varovasti, koska se voi johtaa aktiiviseen paheksumiseen ja saarnaamiseen. Sitä ei kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
No silleen hankalaa tää ihmiskunnan jatko, jos naiset ei suostu äideiksi... Mutta vikaa on miehissäkim, jotka eivät kanna vastuuta.
Tää nyt ei ole sama asia, kuin mitä ap tarkoittaa. Nyt ei ole kyse halusta tehdä lapsia vaan siitä, että nainen ei yksinkertaisesti tykkää lapsista.
Kaikki vaan ei tykkää lapsista. Ja naisilla/naisille ei tätä tunneeta helposti suaita.
Ymmärrän, että lapset saattavat ärsyttää monia, mutta minusta on melko jyrkkää sanoa inhoavansa, saati vihaavansa lapsia. Ärsyttävästi ja huonosti käyttäytyvät lapset ovat kuitenkin vanhempiensa kasvatuksen tulosta. Oikeampi olisi sanoa inhoavansa lasten typeriä vanhempia.
Yksi sukuni suurperheäiti ei tainnut nuorena tykätä lapsista.
Ihmiset nyt vaan tykkää eri asioista. Ja jos tykkää jostakin, niin sitten ne , jotka siitä asiasta EI tykkää loukkaantuu, ihan kuin se olisi syytös henkilökohtaisesti heitä kohtaan. Esim ihmiset jotka tykkää eläimistä, kissoista ,koirista, monesti on haukuttu tälläkin palstoilla. Ja jopa vihjaillaan rumasti. Huomaan itsekin, jos puhun koirastani ja seurassa on ihmisiä, jotka ei koirasta välitä niin vastaanoppo on sen mukaista. On kuitenkin hyväksytympää olla tykkäämättä koirista, kuin lapsista. Jos ei tykkää lapsista saa tietyn leiman otsaansa.
Omille nuorille aikuisille olen sanonut, kun he joskus sanovat, että eivät pidä lapsista, etten minäkään sen kummemmin piitannut, ennenkiun sain omat. Sitten vasta lasten ihanuus paljastui minulle. Ja näin käy varmaan monelle. Asia jonka kanssa ei ole ollut tekemisissi jää vieraaksi, eikä siitä piittaa.
Mutta noin joo, ei kaikkien tarvii tykätä lapsista, mutta naiset ei voi sitä sanoa ääneen, koska sitten paheksutaan, että miten kamala ihminen.
"En tykkää" jostain (lapsista, koirista jne...) on todella laaja yleistys. Itse vältän sanomasta niin, jos on mahdollista että kuitenkin tykkään jostain tietystä yksilöstä joka kuuluu siihen joukkoon. Itse en yleensä oikein tykkää koirista, mutta aina toisinaan joku koira on mielestäni aivan ihana. Syy, miksi suhtaudun koiriin yleensä vähän negatiivisesti on se, että koirat usein haukkuvat ja hyppivät eivätkä lopeta vaikka niitä käskettäisiin - syynä tähän se, että ihmiset ovat kouluttaneet ne turhan huonosti.
Pieniin lapsiin taas suhtaudun siksi vähän negatiivisesti, etten jaksa niiden huutamista, riehumista enkä sotkemista. Pienet lapset ovat siis mielestäni yleisesti aika rasittavia. Kakkavaippojen vaihtamista en todellakaan haluaisi tehdä, hyi helvetti. Mutta lapsi on lapsi vielä 5-vuotiaanakin ja 5-vuotiaat alkavat olemaan jo hyvin järkeviä, eivätkä ole enää läheskään yhtä usein rasittavia kuin pienemmät lapset. Isommat lapset ovat sitten useinkin jo oikein mukavia. En siis voi yleistää, että en pidä lapsista, mutta voin sanoa etten oikein jaksa pieniä lapsia. Ja olen siis nainen 36 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin melkein rasismiin verrattavaa sanoa, ettei tykkää lapsista. En ole kyllä kuullut edes kenenkään sanovan niin (paitsi täällä anonyymisti). Vähän sama kuin sanoisi, ettei tykkää pitkistä/lyhyistä/ruotsinkielisistä/vanhoista/tummaihoisista/sairaista/älylkkäistä/maalla asuvista/kaupunkilaisista ym.ym. ihmisistä
Kyllähän se varmasti kuulostaa pahalta. Itse kyllä ole reilusti omissa piireissä sanout etten pidä.
Tunteet liittyvät lasten kitinään ja muuhun käytökseen. En jaksa kiinnostua lasten jutuista, enkä halua olla missään lasten jutuissa mukana. Miellän lapset hyvin rasittavina.
-ap
Niin sä puhut lapsista jonain yhtenäisenä ryhmänä. Jokainen lapsi on silti omanlaisensa. Tottakai lapset eivät osaa puolustaa oikeuksiaan tulla kohdelluksi omana itsenään ja välttyä leimaamiselta. Muut ihmisryhmät nostaisivat ison haloon tuollaisesta puheesta. Laitapas sanal "lapsi" tilalle vaikka "työttömät" tai "lyhytkasvuiset" tai "homoseksuaalit".
Lapset ovat ryhmänä paljon samankaltaisempi kuin työttömät tai lyhyet. Lähes kaikilla lapsilla on esim samat kehityskaudet, jolloin he käyttäytyvät suht samankaltaisesti. On typeryyttä kieltää tämä.
Ja aloitukseen - lapsellinen ihminen saa sanoa ettei pidä muiden lapsista. Vela on useimmille ok, jos sanoo että pitää lapsista. Mutta auta armias jos vela sanookin kuin se lapsellinen, ettei pidä muiden (eli kenenkään) lapsista - hän on ihmishirviö!
Ei sille muiden lapsista pitämättömälle äidille aleta jankuttaa näitä "olet kuin r***sisti, lapset on yksilöitä" -typeryyksiä, vaan hymistellään että niinhän se on, omat lapset ja muiden kakarat. Sellainen naiseus jossa ei halua mitään kosketuspintaa lapsiin, on täysin kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
No silleen hankalaa tää ihmiskunnan jatko, jos naiset ei suostu äideiksi... Mutta vikaa on miehissäkim, jotka eivät kanna vastuuta.
Ei me nyt olla ihan heti kuolemassa sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No kyllähän monet haukkuu työttömiä sen minkä kerkeää, samoin monet ei pidä lyhyistä, lihavista tms siinä määrin että nämä piirteet on esteenä seurustelusuhteelle. Samoin on ok sanoa, ettei pidä koirista, mutta lapsista on pakko pitää. Mimusta lapset ei ole siinä määrin erilaisia, etteikö ne kaikki olisi usein meluisia, itkuisia, naiiveja, ymmärtämättömiä, niistä pitää huolehtia mutta ne ei huolehdi sinusta jne. Ei ole siis ollenkaan vastavuoroinen ihmissuhde vaan lasta pitää aina joka asiassa ymmärtää. Rasittavaa.
No tuo on ihan ymmärrettävää, jos kokee ettei jaksa sitä pikkulapsivaihetta missään muodossa. Mutta jos sitten kuitenkin jaksaa jotain elukkaa ihan samoilla ja pahemmillakin rasitteilla, niin on aika naurettava.
Elämän jatkuminen on elämän tarkoitus terveellä ihmisellä.