Sisustus! Mitä teillä on ruokapöydän päällä?
Siis mitä teillä on ruokapöydän päällä silloin kun sinä/perheesi ette ruokaile? Onko pöytä tyhjä, täynnä roinaa? Onko siinä hedelmäkori, tuikkukippo, kukkasia, jotain muuta?
Kommentit (47)
Ainoastaan minun kansioni, jossa on palkkalaskelmani.
Kankainen pöytäliina, Ikeasta ostetut punotut tabletit ja keskellä pöytää kukkaruukkuun istutettuja kasveja (muratti, tulilatva ja joku muu, jonka nimeä en muista)
Ruukku jossa on basilikaa, ja joskus tilapäisesti mun läppäri
Hedelmäkulho, jossa omenoita ja sweetie sekä keskeneräinen 1 000 palan palapeli.
Servettilautanen, tulppaanikimppu lasimaljakossa, lasinen tuikkualusta sekä keraaminen koriste. Keittiönpöydällä ei säilytetytä romua koskaan, hetkellisesti siinä voi olla milloin koulutehtäviä, milloin minun työpapereita tai minun ja lasten käsityöprojekteja mutta pääsääntöisesti meillä on siisti ja kaunis keittiönpöytä.
Kasa puhtaita vaatteita odottamassa viikkautumista ja siirtymistä kaappiin.
Vaaleanpunaharmaa Marimekon Tantsu -liina, kaksi vaaleanpunaista kynttilää Festivo-kynttilänjaloissa ja vaaleanpunaisia kukkia, ristiäisten jäljiltä :)
Marimekon Veljekset vahakangas ja aarikan prinsessa tuikku yleensä. Tällä hetkellä myös neljä tablettia, 3 lautasta ja muumimukia, kuivakakkua, pullaa, IPad, juomalasi
, nokkamuki, 2 ruokalappua ja ammattiliiton jäsenkirje.
Ei koristeita. Jotain mainoslehtiä, läppäri ja kalenteri, kori missä säilytän lääkkeeni (laitan piiloon jos tulee vieraita). Joskus lihava kissa makaa läppärin takana tai päällä.
Täysin tyhjä pöytä. Kun lapsi tuosta kasvaa, niin alan pitämään leikkokukkia. Ehkä joskus pöytäliinaa, mutta en erityisemmin ole pöytäliinojen ystävä.
Pöydällä on punotut pöytätabletit kolme isoa viherkasvia joista yksi lähelle kattoa ulottuva puu. Ja pöydän pään vie tietokone.
Pöytä on puinen, kuuden istuttava.
Tällä hetkellä lapsen vesivärityö kuivumassa, muuten ei mitään. Sälätaso on muualla.
Kissa. Ei siinä ruokapöydällä kukaan koskaan syö. Ei edes vieraat.
Ruokapöytämme on keittiössä ja sen verran kompaktin kokoinen, ettei siihe. Perheemme ruokalautasten lisäksi juuri muuta mahdu. Nyt on ikkunan puoleisessa päädyssä koristetabletti ja sen päällä retro, peltinen pikkuleipäpurkki. Tarvitsimme piparkakkuja Runebergin torttujen leipomiseen ja purkki jäi tuohon. Huomenna varmaan vaihdan purkin tilalle retron peltitarjottimen, jossa on joululta jäänyt kynttilä. Pitäisi polttaa loppuun niin saan väsäillä sytykkeitä puuhellaan. Kynttilän loputtua tabletille ilmestyy hedelmäkori, joka odottaa omalle paikalle pääsyään tiskipöydällä.
Erikseen meillä on isompi "kahvipöytä", vieraat eivät meillä keittiössä istu. Tuolla pöydällä on kokoa, joten siinä on kaitaliina ja joko kukkia tai muita koristeita kauden/juhlan mukaan. Toisinaan siinä on kasa puhtaita vaatteita matkalla kaappeihin, parsittavia vaatteita, leluja joilla ei ole osattu leikkiä nätisti ja tavaroita jotka yleensäkin ovat menossa jonnekin. Välilaskupaikka siis. Nyt pöytä odottelee, että saisin inspiraation pääsiäiskoristeluun ja kevätsisustuksen väreihin.
Tuikkukippo, pieni kasa luettuja ja lukemattomia lehtiä ja sanomalehtiä. Nuo yleensä likipitäen aina.
Nyt siinä on lisäksi 1000 palan palapelikotelo (tähän mennessä koottu osuus on pahvialustalla nostettuna suljettuun huoneeseen ettei kissat sotke sitä) ja pari käytettyä lasia sekä teepannu eiliseltä.
Asun yksin ja mulla on ruokapöydällä yleensä läppäri. Sen lisäksi pellavainen kaitaliina ja Verson alustoja: pitkulainen alusta, joka toimii enemmän koristeena, yksi huopainen alusta lautaselle ja pari lasinalusta. Nekin ovat tavallaan koristeita, koska olen valinnut värit yhteensopiviksi.
Toki pöydällä on myös joskus työpapereita tms. mutta en halua, että se on mikään roskakasa.
Lapsen piirustuksia ja värikynät levällään, paivän postit, kahvikuppi, talouspaperirulla..