Kaveri varasti luottokortin tiedot
Korvaako luottokorttiyhtiö? Olen ulkomailla ja kävimme kaveriporukalla ajelemassa autolla. Luottokorttini oli repussa erillisessä pussissa. Kävin vessassa huoltoasemalla ja jätin repun autoon. Vasta myöhemmin huomasin, että luottokortti ei ollut pussissa vaan irrallaan repussa. Olenko syyllistynyt törkeään huolimattomuuteen? Alensin heti luottorajan huomattuani asian. En voi kokonaan sulkea korttia, koska olen ulkomailla ja se on ainoa maksuvälineeni.
Kommentit (51)
Miksi et ottanut luottokorttia mukaan vessaan? Aika huolimatonta jättää luottokortti kavereiden haltuun.
Jos myöhästyn lentokoneesta, millä ostan paluulennon, jos nettiostot on kielletty? Muuten estäisin.
Suomessa nettiostoihin tarvii tunnukset, mutta nyt ollaankin kehittymättömässä maassa. Ap
Osta se lippu nyt.
Nosta käteistä.
Sulje kortti.
Voit kai avata uudenkin samantien.
Pankin apu noissa asioissa on auki 24h. Soita sinne.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nettiostoihin tarvii tunnukset, mutta nyt ollaankin kehittymättömässä maassa. Ap
Porvoossa nimittäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos myöhästyn lentokoneesta, millä ostan paluulennon, jos nettiostot on kielletty? Muuten estäisin.
Miksi ihmeessä myöhästytit?
Lähde tällä spesiaalikerralla tosi ajoissa.
Epäilen kaverini paikallista poikaystävää, mutta en voi olla täysin varma. Porukassa myös muita, joihin olen vasta tutustunut. Luulin, että ihmisiin olisi voinut edes tän verran luottaa.
No ei välttämättä korvaa luottoyhtiö. Kauanko vielä reissussa? Miksi olet tuollaisessa seurassa?
En uskalla soittaa 24 h apuun, koska pelkään, että he pitävät minua törkeän huolimattomana, jos kerron mitä tapahtui,
eivätkä korvaisi mitään.
Olen toisella puolella maatsata kaukana lentokentästä, joten en voi olla 100 % varma, että ehdin lentokoneeseen, vaikka lähtisin ajoissa. Ylihuomenna lähtö.
Ja onko sulla Suomessa ketään, joka voi ostaa sen lipun sulle hätätapauksessa? Osta lippu, nosta käteistä, soita pankkiin. Hankkiudut tuosta porukasta eroon pikimmiten ja pidä kamoistasi huoli.
Mistä olisin voinut tietää etukäteen, ettei kavereihin voi luottaa. Toista kertaa en mene samalla porukalla. Ap
Ei se rajan lasku auta jos joku käyttää rajasi täyteen ennen sinua. Soita luottoyhtiööb ja sulje kortti. Muut voi hoitaa jälkikäteen. Lentoasemalla on aikaa setviä jos tarviitkin toisen lipun.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla soittaa 24 h apuun, koska pelkään, että he pitävät minua törkeän huolimattomana, jos kerron mitä tapahtui,
eivätkä korvaisi mitään.
Ootko katsonut, onko tililtä lähtenyt ylimääräistä? Kyllä sun pitäis toi kortti kuolettaa ja pian. Ja hoitaa asiasi niin, että selviät kentälle ajoissa. Mikä sitä muka estää, et taida osata huolehtia itsestäsi muutenkaan? Pari päivää selviät hyvin käteiselläkin.
Luottokorttiyhtiö korvaa kun kortti on suljettu. Eli nyt ei ole eli sinulla täysi vastuu etenkin jos et sitä nyt sulje vaikka tiedät siellä olevan jo tapahtumia joita et tunnista. Kun kortti on kiinni voi tapahtumista jotka eivät ole sinun tekemiä tehdä rikosilmoituksen poliisille sekä reklamaation luottokorttiyhtiölle. Niiden perusteella sitten katsotaan korvataanko sulle mitään vai ei. Tärkempiä pointteja oletko pitänyt kortistasi ja tunnusluvustasi hyvää huolta ja oletko sulkenut kortin HETI havaitun väärinkäytön jälkeen.
Ja se rikosilmoitus tulee tehdä jopa omasta lapsestaan jollei halua itse niitä toisen tekemiä tapahtumia maksaa.. Ehkä kaverisi mieluummin maksaa ne sinulle kuin ottaa merkinnän petoksesta?
Eikö nettiostot voi estää erikseen?