Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri varasti luottokortin tiedot

Vierailija
03.02.2019 |

Korvaako luottokorttiyhtiö? Olen ulkomailla ja kävimme kaveriporukalla ajelemassa autolla. Luottokorttini oli repussa erillisessä pussissa. Kävin vessassa huoltoasemalla ja jätin repun autoon. Vasta myöhemmin huomasin, että luottokortti ei ollut pussissa vaan irrallaan repussa. Olenko syyllistynyt törkeään huolimattomuuteen? Alensin heti luottorajan huomattuani asian. En voi kokonaan sulkea korttia, koska olen ulkomailla ja se on ainoa maksuvälineeni.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiellä nyt ainakin ne nettiostot ja ulkomaan käyttö siellä nettipankissa ainakin. Jos myöhästyt koneesta tai tarvit muuten korttia, sä voit siinä tapauksessa napauttaa ne vaan takasin päälle. Rasti vaan ruutuun. Eikös toi ole sillä hoidettu.

Vierailija
22/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan vielä ei ole korttia käytetty. Olen tsekannut luottokortin tietoja pariin kertaan. Enkä voi olla 100 % varma, ettäjoku olisi lainannut korttiani, koska se kuitenkin oli repussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäs tehdä, jos mun käteiset varastetaan ja olen täysin yksin ulkomailla?

Vierailija
24/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lähtee ulkomaille nykypäivänä vain yhdellä kortilla?? Etenkin kun pankkikortitkin ovat kansainvälisiä. Tämän on oltava provo. Asiakaspalvelu on auki 24/7.

Vierailija
25/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollaa turvarajat ja nosta niitä vain kun tarvitset. Tai sitten nosta käteistä ja laita kortti kiinni.

Vierailija
26/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pankkisi mobiilikortti ennenkuin suljet kortin.

Vierailija
27/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista vastausta odotat?

Vierailija
28/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että ne tiedot varastettiin? Kertoiko joku? Oletko varma, ettei kortti tipahtanut paikaltaan repun sisällä, kun vaikkapa reppua siirrettiin?

Vierailija
29/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ottanut luottokorttia mukaan vessaan? Aika huolimatonta jättää luottokortti kavereiden haltuun.

"Kavereiden" Mä varmaan olisin hommannut aseen ja uhannut sillä jokaista ja kysynyt kuka varasti tiedot. Ainoa oikea teko varkaille on kuolema.

Vierailija
30/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kertonut. Mitään epäilyttävää ei siis vielä näy tilillä. Epäilykset heräsi, kun kortit olivat pussin ulkopuolella repussa.

Vierailija
31/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri epävarmuuden takia en voi alkaa syyttelemään ketään tai viitsi sulkea korttia. Tosiaan luottorajan laskin. Mutta sehän ei taida riittää kehittyvässä maassa, etteikö nettostoja pystyisi tekemään.

Ap

Vierailija
32/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään siellä koneen lähtöportilla kortti sulkuun

Vierailija
33/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kertonut. Mitään epäilyttävää ei siis vielä näy tilillä. Epäilykset heräsi, kun kortit olivat pussin ulkopuolella repussa.

Oliko pussi aukinainen, josta kortit voisivat tipahtaa reppua liikuteltaessa?

T. Sherlock Holmes

Vierailija
34/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri epävarmuuden takia en voi alkaa syyttelemään ketään tai viitsi sulkea korttia. Tosiaan luottorajan laskin. Mutta sehän ei taida riittää kehittyvässä maassa, etteikö nettostoja pystyisi tekemään.

Ap

Tuossa tilanteessa ottaisin puheeksi ja sanoisin, että kortti suljetaan (vaikket sulkisikaan), niin ehkä hillitsisi intoa käyttää tietoja, jos ne olisikin otettu talteen.

Vierailija
35/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut korttia mukaan huoltoaseman vessaan, koska luotin, että se on paremmassa turvassa autossa, jossa kaverit olivat vahdissa.

Vierailija
36/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mikset estä niitä nettiostoja? Ja saman tien ulkomaankäyttöä?

Vierailija
37/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pussi aukinainen.

Vierailija
38/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ulkomaisen pankin luottokortti enkä löytänyt asetuksista mitään kohtaa,mistä noi toimenpiteet voisi tehdä. Pystyin vain laskemaan luottorajan.

Vierailija
39/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vain yksi kortti matkassa? Miten ihmiset uskaltavat matkustaa vain yhdellä maksukortilla, en oikein ymmärrä.

Vierailija
40/51 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on aivan varmaa, että joku on käpälöinyt laukun sisustaa, niin avaisin sanaisen arkkuni ja kysyisin, mitä on tapahtunut. Siis en ilkeästi, vaan neutraalisti. Heidän naamoistaan näkisi, valehtelevatko. Sitten sanoisin, että sorry vaan, mutta pakko laittaa kortti sulkuun, kun on näin päässyt käymään. Kannattaa vain itse olla suora.