Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityissektorin työntekijät veroillaan elättävät valtion ja kuntien "palkkaloiset"!

Vierailija
03.02.2019 |

SE nyt on vaan TOTUUS!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Siksi sosiaali- ja terveydenhoito sekä vanhusten- ja lastenhoito pitää yksityistää ja jokainen maksakoot itse kulunsa. Jos ei ole varaa, ei saa mitään hoivaa.

Vierailija
2/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan yksityisen sektorin firmoista, joilla on julkinen sektori asiakkaana!!! Pettureita!!! Loisia!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oon itse julkisella johtajana, siirryin yksityiseltä puolelta. Onhan tuo totta. Kyllähän täälläkin ihmiset kai parhaansa tekee mutta oikeasti tahti on ehkä 1/4 siitä millä tahdilla yksityinen toimii.

Oon vuoden verran ollut ja yritän päästä takaisin yksityiselle koska tätä ei kestä! Mun mielestä suurin syy on ay änkyrät ja vittumainen ammattiliittohenkilöstö. Joka uudistus kielletään, riitautetaan, torpataan, kapuloita rattaisiin, valitetan liittoon. Mitään eihaluta uudistaa eikä missään nähdä vaivaa, helppoa lokoisaa vanhan toistoa vaan ikuisesti.

En oo missään nähny näin tehotonta menoa. Mun osaaminenkin menee täysin hukkaan. Tää oli vikatikki, mutta en uskonut vaikka muavaroiteltiin julkisesta.

Vierailija
4/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen virkamiehenä STM:ssä, ja kyllä täällä työtahti on melkoinen ja sama tahti koko valtipnoneuvostossa ja muissa ministeriöissä. Aiemmin yksityisellä puolella, ja huomaattavasti helpommalla sao palkkansa. Ei ehkä kannata yleistää, jos ei asiasta ole enmpää kokemusta. Ja mitenhän tuo lainvalmistelu onnistuisi yksityisellä?

Vierailija
5/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen virkamiehenä STM:ssä, ja kyllä täällä työtahti on melkoinen ja sama tahti koko valtipnoneuvostossa ja muissa ministeriöissä. Aiemmin yksityisellä puolella, ja huomaattavasti helpommalla sao palkkansa. Ei ehkä kannata yleistää, jos ei asiasta ole enmpää kokemusta. Ja mitenhän tuo lainvalmistelu onnistuisi yksityisellä?

Onko teillä torkkupeitot?

Vierailija
6/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainvalmistelu on ihan surkealla tasolla nykyään.

Vierailija
7/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olet oikeassa. En tosin puhuisi mistään palkkaloisista. Näinhän se kuuluu hyvinvointivaltiossa ollakin, että sosiaali- ja terveyspalvelut kustannetaan verovaroin. Et kai oleta, että ilmaiseksi hoidettaisiin sun lapset, vanhukset ja sairaudet. Tottakai julkisen sektorin työntekijät saavat palkkaa.

Vierailija
8/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainvalmistelu on ihan surkealla tasolla nykyään.

Eipä ole torkkupeittoja, eikä hetkeäkään ylimääristä aikaa. Ja lainvalmistelun taso ei tosiaan ole kiinni virkamiehistä, vaan hallituksen poukkoilusta ja siitä että usean kuukauden työhön on muutama viikko aikaa.

Vierailija
9/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltoahan on jo pitkään yksityistetty, kohta varmaan sama alkaa koulutuksen kohdalla. Harmillisesti vain näyttäisi siltä, ettei tällä ole onnistuttu lisäämään laatua, päinvastoin. Minusta tuntuu kummalliselta, että kun hyvin tiedetään, mitkä ovat yritysten johtajien ja omistajien intressit yritystoiminnan pyörittämisessä, silti kuvitellaan, että yksityinen palveluntuottaja tarjoaisi läheskään samaa kustannustehokkuutta kuin julkinen. Johtajat keksivät kyllä keinot, joilla pääsevät osingoille firman tuloksesta riippumatta. Julkisella sektorilla vastaava verosuunnittelu ja muu vilunkipeli ei ole mahdollista.

En myöskään ymmärrä, keihin oikeastaan viitataan, kun puhutaan julkisen sektorin palkkaloisista. Häviävän pieni osuus julkisen sektorin työntekijöistä on jotain kulttuurituottajia, suurin osa työskentelee terveydenhuollossa ja koulutuksessa. Lisäksi on esimerkiksi maanpuolustus-, poliisi-

ja pelastushenkilöstöä, infrasta vastaavia arkkitehtejä, insinöörejä ja huoltohenkilöstöä. Sivistysvaltion kuuluu mielestäni tarjota myös museoiden ja teatterin kaltaisia kulttuuripalveluja. En oikeasti keksi, mistä julkisen sektorin palvelusta olisi varaa luopua.

Vierailija
10/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainvalmistelu on pelkkää leikkaa-liimaa -hommaa.

Vierailija
11/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ylipitkät lomat (lauantait eivät vähennä lomapäiviä) pidennyksineen auttavat edes ihan pikkuisen siihen ”kovaan tahtiin”.

Vierailija
12/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Siksi sosiaali- ja terveydenhoito sekä vanhusten- ja lastenhoito pitää yksityistää ja jokainen maksakoot itse kulunsa. Jos ei ole varaa, ei saa mitään hoivaa.

Juuri näin! Myöskin poliisitoimi, oikeuslaitos ja koulut alakoulusta yliopistoon pitää yksityistää! Samoin tieverkostojen ylläpito ja muu infrastruktuuri. Päästäisiin vihdoin näistä loisista eroon!

Vierailija
13/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirä vaan, tervetuloa askartelemaan.

Vierailija
14/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan olet oikeassa. En tosin puhuisi mistään palkkaloisista. Näinhän se kuuluu hyvinvointivaltiossa ollakin, että sosiaali- ja terveyspalvelut kustannetaan verovaroin. Et kai oleta, että ilmaiseksi hoidettaisiin sun lapset, vanhukset ja sairaudet. Tottakai julkisen sektorin työntekijät saavat palkkaa.

Ongelmana on lähinnä julkisen sektorin suojatyöluonne. Normaalit markkinatalouden ilmiöt eivät koske julkista sektoria, varsinkaan virkamieskuntaa. Menee hyvin tai huonosti, teet työsi hyvin tai umpisurkeasti, niin työpaikka on ja pysyy. Mitään todellista vastuuta, varsinkaan tulosvastuuta ei ole. Vuosiloman määrän suhteen astutaankin sitten jo naurettavuuden puolelle.

Vierailija
15/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä! Ainoastaan yksityissairaaloita ja syöpähoidon hintalapuksi miljoona. Kyllä yksityissektorin työntekijältä sellainen pikkusumma aina löytyy. Myös läheisilleen.

Vierailija
16/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirä vaan, tervetuloa askartelemaan.

Voi kuule, virat menee maan tavalla. Ei noihin lusmuhommiin pääse kuka tahansa. Ja kun virassa ollaan niin moraali laskee entisestään. Palkka tulee vaikka tekisit kaiken päin persettä ja niinhän te teettekin.

Vierailija
17/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tällä tavoin ajattelevia ihmisiä. Voiko kukaan olla liikenteessä niin lyhyellä perspektiivillä, että kuvittelee olevansa aina, ja kaikissa olosuhteissa terve ja hyvin toimeentuleva? Että minkäänlaista turvaverkkoa ei tarvita?

Sitä paitsi sellaista yksityistä ei Suomessa olekaan joka korvaisi kaiken julkisen terveydenhuollon, erikoissairaanhoito, joka on vaativimman tason hoitoa, on julkisin varoin ylläpidetty. Sinne yksityisetkin  lähettävät vaikeimmin sairaat, ja omasta pussista tuon tason kulut nousisivat niin korkeiksi, että olisivat todella harvojen saatavilla.

Vierailija
18/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriöissä pitäisi tehdä kunnon siivoustalkoot. Raikastaa organisaatiota ja keventää rakenteita.

Vierailija
19/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on lähinnä julkisen sektorin suojatyöluonne. Normaalit markkinatalouden ilmiöt eivät koske julkista sektoria, varsinkaan virkamieskuntaa. Menee hyvin tai huonosti, teet työsi hyvin tai umpisurkeasti, niin työpaikka on ja pysyy. Mitään todellista vastuuta, varsinkaan tulosvastuuta ei ole. Vuosiloman määrän suhteen astutaankin sitten jo naurettavuuden puolelle.

"Normaalit markkinatalouden ilmiöt." Olen onnellinen niin kauan, kun hoiva- ja koulutuspalveluita tuotetaan jollain muulla kuin markkinatalouden periaatteilla! Mikähän mahtaisi olla esimerkiksi opettajan tulosvastuu? Jos tehokkaan opettajan mittarina käytettäisiin vaikka sitä, kuinka suuri osuus oppilaista saa kympin, alkaisi niitä kymppejä irrota. Laadun kanssa tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Virkamiesten työn laatu varmistetaan nimenomaan sillä, ettei työssä ole tulosvastuun kaltaisia taloudellisia velvoitteita. Jos ei virkamiehellä muuten ole tulosvastuuta, niin eipä ole kannustimiakaan. Rehtorille ei jaeta hyvävelikerhossa bonuksia niin kuin yritysjohtajalle saatetaan jakaa, vaikka yrityksen tulos olisi miinusmerkkinen.

Vierailija
20/53 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ylipitkät lomat (lauantait eivät vähennä lomapäiviä) pidennyksineen auttavat edes ihan pikkuisen siihen ”kovaan tahtiin”.

Oi voi, tämä klassikko se tulee aina esille. Kerrottakoon että nämä loma-asiat on aikoinaan sovittu palkankorotuksen sijaan. Kuten esim.aikoinaan teollisuudella pekkaspäivät sovittiin palkankorotuksien sijasta. Minä voin luopua muutamasta lomapäivästäni mikäli palkkaani korotetaan.