Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Untuvikko asialla...

16.05.2006 |

Heivaan kaikille,ja oikein kaunista tiistaiaamua!

Kuulin näistä sivuista,ja eri aikaan syntyvien vauvojen keskustelupalstoista yhdeltä " kollegalta" viime viikolla-ja pitihän nää tulla heti tsekkaamaan!Teitähän on täällä hirveesti!;) Menee varmaan tovi et pääsen kärryille kaikesta...

Itse oon sellasessa vaiheessa kun 19+3,ja kaksi ekaa ultraakin on jo käytynä!Laskettu aika on siis 7.10,ja Helsingin Kättärille olis tarkoitus mennä hoitamaan homma.

Onkos täällä kellään aikaisempia kokemuksia sieltä Kättärin Haikaranpesästä?Se kuulostaa aika hyvältä,mutta ilmeisesti myös tosi suositulta. Itse en ihan tarkalleen tiedä mitä sinne meno käsittää,kuulema vain paljon omatoimisempaa on koko juttu alusta lähtien ja et isänki pitää olla siellä mukana 24/7.Tarkottaako se siis käytännössä sitä et iskän pitää alottaa se isyysloma siis sinne tulolla,vai?Eihän sitä kyl pysty etukäteen ilmottaa et " hei,aloittasin sen isyysloman sit sinä-ja-sinä päivänä,ku laps syntyy sillo!" -eli kuinkahan senkin asian kanssa sit pitäis menetellä?

Oon myös miettiny sellasta vesisynnytystä,jos jollain on siitä henkilökohtasia kokemuksia,niin innosta pinkeänä kuuntelisin!Se on kuulema tosi tehokas kivunlievityskeino sen " pehmeän" synnytyksen ohella...Kätilö varotteli kyllä just viime viikolla et siitä synnytyksestä ei sais tehdä mitään spesiaali tapahtumaa,mut en mä oo sitä kyllä sellasena ajatellu-kait siinä on tapahtumaa kerrakseen ihan normityylilläkin!

Sit kuulisin mielellään kommentteja muiltakin kellä on ulkomaalainen siippa,omani on Tanskasta. Puhuu kyllä suomea suhteellisen hyvin,mutta pikkasen kauhistuttaa et kuinka se sit menee siinä extrajännässä tilanteessa-et en vaan joudu mikskään tulkiksi siinä ponnailun ohessa!Muutenki olis kiva käydä ne kaikki keskustelut/synnytysvalmennukset/sairaalakierrokset englanniksi,niin vois olla varma et mieskin ymmärtää mistä milloinki on kyse, keskenään kun kuitenkin puhutaan englantia!Aika nihkeetä se on tähän asti ollu,varmaan johtuu myös siitä et hän kuitenki ymmärtää tosi paljon suomea ja saattaa kommentoidakin välillä suomeks jotain...En tiiä et hermoilenko vaan turhia,et kai se kaikki menee sit kuitenki ihan hyvin omalla painollaan..Mut eka kerta on kuitenki eka kerta!Täysillä kohti tuntematonta, niin sanoakseni!

Enpä kai mä tällä kertaa enempiä turise, on ollu ilo löytää teidät muut " lokakuun odottajat" !;)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lokakuisilla on, kuten muillakin, yleensä oma pino joka päivälle, jossa sitten kerrotaan kuulumisia ja kysellään jos tarvis. Tervetuloa joukkoon!!

Me synnytettiin esikoinen Haikaranpesässä 04 ja sinne olis halu nytkin. Tosin olen nyt 2 keskiviikkoa yrittänyt saada meidän ilmoitettua, mutta kun on NIIN varattua!! Eli suosittu paikka. Mekin käytiin vaan synnyttämässä siellä ja sitten siirryttiin perhehuoneeseen 3. osastolle, joka oli kans tosi kiva. Huoneet siis Haikaranpesässä kaikki käytössä tuolloin. Meillä mies jäi heti synnytyksestä lomalle ja hyvin onnistui. Osasivathan nuo töissä suurinpiirtein varautua. Kyllähän siellä Haikaranpesässä tosi paljon isän osuutta painotetaan. Meillekin sanottiin että äiti vain synnyttää ja imettää, isä hoitaa kaiken muun. Siis ruokailut, vaipat, yms. yms. Äiti osallistuu voimiensa mukaan. Toiminta on tosi omatoimista, mutta se sopi meille loistavasti. Kolmos osastolla oli enemmän ns. " palvelua" . Valmennukset ovat pakollisia Haikaranpesään mentäessä. Kysele lisää, jos tarvis ja kandee soittaa sinne suoraan ja kysellä. Mullakin oli käly synnyttänyt siellä niin tiedin siksi niin paljon jo etukäteen, mutta jos sulla ei ketään läheistä käynyt, niin rimpauta ja kysele!

Ihanaa odotusta ja tervetuloa Lokamasuihin!!

-Namaste

Vierailija
2/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan on sama la ja viikot =)

Hinpu 19+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähä saako kumpikaan päkästyä tyyppiänsä oikeasti ulos sinä päivänä,vai jääkö vaan merkinnäksi papereihin...;)

Mulle on luvattu pullo " parasta,kalleinta samppanjaa" jos vauva tulis 2.10, joten siihen kai tähtään!;) Taitaa kyllä jäädä suu kuivaks, nehän sanoo joka paikassa et harvat vauvat syntyy laskettuna päivänä ja et ens synnyttäjillä saattaa hyvinki mennä pitkäksi...

Eipä kai sillä niin väliä, kunhan tulee ulos ylipäänsä!;)

Mirva

Vierailija
4/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli molemmat aikaisemmat synnytykset siellä. Oli aivan ihanaa, sattui vielä niin mukavasti, että molemmissa synnytyksissä oli sama kätilö, ja se muisti minut ensimmäisestä kerrasta hyvin. Altaassa olin molemmilla kerroilla, ja se auttoi paljon avautumisvaiheessa, en kuitenkaan altaaseen uskaltanut ponnistaa, ehkä sitten tällä kerralla, jos sinne Haikaranpesään pääsen. Suosittelen koko sydämestäni. Oli ihanaa kun olimme miehen ja vauvan kanssa yhdessä tiiviisti ensi hetkestä alkaen.

kaneli-omena 8+2

Vierailija
5/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä on kolmas lapsi. Eka synty yllättäen 37+0, yllättäen siksi, että lapsivedet meni ilman ennakkosupisteluja ym 36+6 just kun olin kauppaan lähdössä. Kakkonen sit synty 39+5, eli tämä varmaan sitten menee 2 vko yli... Esikoista odottaessani olin minäkin varautunut siihen, että menee yli ja reilusti, kun aina niin sanotaan. Oli sitten sairaalakassit ym pakkamatta =) Ja kaikki muutenkin vielä ihan kesken kotona. Eli kannattaa laittaa tuommottiset valmiiksi hyvissä ajoin :) Hih, ihan kun saisin muka itsekkään laitettua, tokallakin keräilin kamppeita kassiin vasta kun mies jo odotti autossa..

Hinpu, edelleen 19+3 =)

Vierailija
6/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käsittäny et se on jo onni päästä sinne Haikaranpesään ylipäänsä, mut et se vesiallas voi olla kiven takana...Ja säkö oot päässy sinne kahteen otteeseen?!Hittoh!;) Taidat olla yhen sortin Hannu Hanhi!

Mulle kätilö vaan tokas et älä ny suunnittele sitä synnytystä ja vesiallasta niin pitkälle,ettei sit tuu pettymystä jos se on varattu.Okei...

Vaikeetahan se on olla suunnittelematta tai ainakin jotenki miettimättä!

No kahtotaan tässä et päästäänkö linjojen läpi sinne Haikaranpesään ilmoittautumisaikana,vai jäädäänkö rannalle ruikuttamaan!Sithän sitä vasta voi oikeesti edes alkaa pohtimaan...

Vierailija
7/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä synnytysaltaita voi myös vuokrata. Eräs tuttu halusi ehdottomasti synnyttää altaaseen, ja vuokrasi sitten sellaisen. Toimii ainakin kotisynnytyksissä, en tiedä voiko altaan vuokrata ja kuskata sairaalaan. Oli mulla kyllä onneakin altaan suhteen, mutta molemmilla kerroilla vaan sattui osastolla olemaan aika hiljaista.

kaneli-omena

Vierailija
8/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee nyt tosi off topic, mutta mun esikoinen (ja toistaseks ainoa) synty laskettuna päivänään, et onhan se mahdollista et saat sen samppanja-pullon sit kans. Niin ja ekat supistukset mulla tuli rv 39+6

Juu, mitäköhän mä tällä palstalla teen, kuulun tonne taaperopuolelle :)