Voiko ihmisen älykkyyttä päätellä ulkonäöstä?
Onko mahdollista päätellä ihmisen älykkyyttä ulkonäön perusteella? Itse olen ainakin pannut merkille, että hyvin vaaleapiirteiset, hailakan sinisilmäiset ja pyöreät muodottomat kasvot omaavat pulskat naiset ovat kaikki hyvin yksinkertaisia. Kaikilla sellainen tyhjä katse silmissä ja piirteissä jotain samaa kaikilla. Pyöreät, täysin muodottomat kasvot, ei minkäänlaista luustoa ja se tyhjä katse, lihavuus, todella hailakat silmät ja piirteet, mutta hiukset usein värjätty. Oletteko tehneet samanlaisia havaintoja?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista päätellä ihmisen älykkyyttä ulkonäön perusteella? Itse olen ainakin pannut merkille, että hyvin vaaleapiirteiset, hailakan sinisilmäiset ja pyöreät muodottomat kasvot omaavat pulskat naiset ovat kaikki hyvin yksinkertaisia. Kaikilla sellainen tyhjä katse silmissä ja piirteissä jotain samaa kaikilla. Pyöreät, täysin muodottomat kasvot, ei minkäänlaista luustoa ja se tyhjä katse, lihavuus, todella hailakat silmät ja piirteet, mutta hiukset usein värjätty. Oletteko tehneet samanlaisia havaintoja?
Ulkonäöstä en tiedä mutta itseään toistavat ihmiset vaikuttavat mielestäni hieman yksinkertaisilta.
Kyllä katse ja ilme jotain kertovat, mutta aloittajan näkemystä vaaleudesta, silmien väristä, kasvojen muodosta ym. en jaa.
Joo, mitä leveämpi nenä, sen alempi äo. Jokainen milli tiputtaa älykkyysosamäärää kymmenellä.
Ja tämä on ihan tutkittua tietoa, itse mittasin viivottimella naapureilta!
En sanoisi, että ihmisen fyysisistä piirteistä voisi päätellä mitään, mutta siitä miten tuo itsensä esille, minkälainen olemus on, myös pukeutumisvalinnat viestivät jotain myös älykkyydestä. Ja älykkyyttähän on monen laista, mitä älykkyyttä tässä siis tarkoitettiin? Korkeaa äo?
Korkeintaan varmaan katseesta. Toisaalta tyhjä katse voi johtua myös esimerkiksi lääkityksestä tai sairaudesta.
Mitä epähygienisempi, sitä viisaampi.
kyllä, lokinpaskahousut tai musta takki ja siniset farkut on takuuvarma merkki jälkeenjääneisyydestä
Mikäs se tutkimus oli jossa keskimäärin juuri vaaleahiuksiset naiset saivat korkeimmat ÄO-pisteet, kuin muut hiusten värit. Ero ei tietty ollut suuren suuri, mutta mitä vaaleampi sitä korkeampi ÄO taisi olla tulos. Miehillä ei tainnut olla tällaista selvää korrelaatiota. Tässä viitattiin myös siihen blondimyyttiin, että he olisivat tyhmiä, joka ei siis tutkimuksen valossa pitänyt paikkaansa.
Et sinä kenenkään ulkonäöstä älykkyyttä päättele. Suomalaiset nyt ovat melko ilmeettömiä, katso ennemmin tekoja mitä he ovat tehneet. Kyllä älykkyys tai fiksuus teoista nousee parhaiten esille.
No kun katselen yliopistoilla, että minkä näköistä jengiä on esim huippututkimusyksiköiden johdoin väitän, että ulkonäöstä ei voi päätellä mitään. Sama pätee, kun katselee kansainvälisten firmojen johtoa.
En sano, että kummassakaan työssä menesstyy pelkällä älyllä, mutta ilman sitä ei noihin hommiin päädy.
Turbohuulet kertovat alhaisen Äon suoraan - korkeintaan 100
av:n ja ap:n älykkyys pyöristyy ylöspäin sinne 50 tienoille. Ihan hyvä saavutus ap!
Vierailija kirjoitti:
av:n ja ap:n älykkyys pyöristyy ylöspäin sinne 50 tienoille. Ihan hyvä saavutus ap!
Noh, noh! Eipä annata säälipisteitä!
30 on tarkempi arvio.
Rastat kertovat alhaisesta älykkyydestä ja koulutustasosta.
Vierailija kirjoitti:
Rastat kertovat alhaisesta älykkyydestä ja koulutustasosta.
Olen käyttänyt Cannabista yli 10v päivittäin. 15-vuotiaasta asti ja mielen terveyteni on ihan kunnossa. Itseasiassa kun opiskelin, sain 4-5 arvosanoja ammattikoulussa. Ja muut 2-3. Eli ei ainakaan minulla ole vaikuttanut älykkyyteen.
Voi olla myös sellaisia ihmisiä jotka mielellään esittää ns. perus petteriä niinkuin minä. Ei ihan kaikille avata silleen itseä.
Kyllä sen näkee ihan suoraan katseesta. Joillakin ei vaan näy pienintäkään älyn välkettä silmissä.
Väittäisin, että ihmiset tunnistavat kanssaan älyllisesti ja persoonapiirteiltään samalla tasolla olevat ihmiset. Itseä reilusti tyhmemmät ja reilusti älykkäämmät voivat tuntua molemmat aika vierailta ja käsittämättömiltä.
Toisaalta lähes kaikki ovat omasta mielestään keskimääräistä älykkäämpiä, joten yleensä nämä "tunnistan älykkään ihmisen" on vain fantasiaa ja tarkoittaa oikeasti "tunnistan kaltaiseni". Selvästi itsestä poikkeavia pidetään tyhminä, olipa se poikkeavuus millaista hyvänsä.
Itse tunnen yhden (omien sanojensa mukaan) Mensan testissä hyvin pärjänneen, jolla on juuri sellaiset toljottavat silmät ja joka ei yhtään kuuntele mitä sille sanoo ja tästä syystä usein reagoi jotenkin oudosti. Voi siis jonkun mielestä päälle päin vaikuttaa tyhmältä, ehkä.
Olen salaa samaa mieltä, mutta en koskaan sanoisi tätä julkisesti. Mutta tuo pätee molempiin sukupuoliin.