Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka köyhä on köyhä ihminen?

Vierailija
03.02.2019 |

En tunne yhtään köyhää ihmistä, haluaisin tietää kuinka köyhä ihmisen pitää olla että on oikeasti köyhä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe että olisin köyhä, mutta varmaan jonkun mielestä olen. Käyn osa aikatöissä, saan nuorimmasta lapsesta kotihoidon tukea. Tulot tällä hetkellä 500-1000 kuussa, riippuen työvuorojen määrästä. Syödään pääasiassa keittoja, vaatteet ovat lähinnä käytettyjä ja osa lahjoituksena saatuja. Parturissa en ole käynyt vuosiin eikä lapsistamme yksikään ikinä. Itse on leikattu hiukset. Kerran kesässä käydään huvipuistossa ja kerran vuodessa ehkä laivalla. Ulkomailla ei olla käyty koskaan. Harrastukset ovat ilmaisia ja ulkoillaan paljon. Mielestäni meillä on hyvä elämä, ollaan terveitä ja hyväkuntoisia eikä minulla ole velkoja taakkana. Olemme omaksuneet nuukan elämäntavan ja osaamme elää varojemme mukaan. Hyvätuloinenkin voi olla köyhä, jos ei vain hallitse tätä asiaa.

Keittojen syömistä hieman ihmettelen.Niissä on suurin osa vettä,oletko laskenut mikä on energiasisältö? Laiha keitto ei ole "ruokaa".

Vierailija
22/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle dollari päivässä, eli suomessa ei ole köyhiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ihminen Suomessa on köyhä kun hänen pitää pohtia onko varaa ostaa lääkkeitä vai pitääkö samalla pihistää ruokakuluista jotta olisi varaa lääkkeisiin. Köyhänä pidän ihmistä jolla ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen (vaikka käy töissä) ja joka joutuu joka kuukausi miettimään miten saa rahat riittämään asumiseen, ruokaan ja pakollisiin kuluihin.

Ja näitä köyhiä on Suomessa paljon. Monta työssä olevaa jotilla on huono palkka ja jotenkin keplottelevat kuukaudesta toiseen. Tai sairaseläkkeellä olevia jotka ovat Kelan armoilla ja joutuvat esim. leipäjonoon.

Suomi ei ole hyvinvointivaltio kaikille.

Se kyllä kuulostaa tosi rankalta jos kuukauden joutuu miettimään mihin rahat riittää. Kun itsellä ei ole koskaan tarvinnut laskea mitä ostaa ja mihin on vara.

Iso osa näistä "ei ole ruokarahaa" tuhlaa rahansa älyttömyyksiin ja valittaa vasta sitten.

Vierailija
24/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe että olisin köyhä, mutta varmaan jonkun mielestä olen. Käyn osa aikatöissä, saan nuorimmasta lapsesta kotihoidon tukea. Tulot tällä hetkellä 500-1000 kuussa, riippuen työvuorojen määrästä. Syödään pääasiassa keittoja, vaatteet ovat lähinnä käytettyjä ja osa lahjoituksena saatuja. Parturissa en ole käynyt vuosiin eikä lapsistamme yksikään ikinä. Itse on leikattu hiukset. Kerran kesässä käydään huvipuistossa ja kerran vuodessa ehkä laivalla. Ulkomailla ei olla käyty koskaan. Harrastukset ovat ilmaisia ja ulkoillaan paljon. Mielestäni meillä on hyvä elämä, ollaan terveitä ja hyväkuntoisia eikä minulla ole velkoja taakkana. Olemme omaksuneet nuukan elämäntavan ja osaamme elää varojemme mukaan. Hyvätuloinenkin voi olla köyhä, jos ei vain hallitse tätä asiaa.

Keittojen syömistä hieman ihmettelen.Niissä on suurin osa vettä,oletko laskenut mikä on energiasisältö? Laiha keitto ei ole "ruokaa".

Ei keiton tarvitse olla mitään lientä. Keitot on halpoja tehdäkin, kun ne valmistuu levyllä eikä uunia tarvitse lämmittää.

Vierailija
25/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että pärjäätte ja osaat nauttia elämästäsi!

Me ollaan hyvätuloisia (netto 6700) mutta aina rahat loppu ennen uutta palkkapäivää. Ei siis vain "hallita" säästämistä, toisaalta ei siihen pyritäkään ja onnellisia ollaan mekin eikä stressata =)

Voitko olla ihan varma, että teillä tulotaso säilyy aina noin hyvänä? Mitä teette, jos toisen tulot tippuvat puoleen vaikka vuodeksi?

Vierailija
26/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen köyhyydestä kärsivän ihmisen näet peilistä.

Vierailija
27/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on köyhä, joka kokee olevansa köyhä.

Vierailija
28/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että pärjäätte ja osaat nauttia elämästäsi!

Me ollaan hyvätuloisia (netto 6700) mutta aina rahat loppu ennen uutta palkkapäivää. Ei siis vain "hallita" säästämistä, toisaalta ei siihen pyritäkään ja onnellisia ollaan mekin eikä stressata =)

En kyllä usko, ettei 6700 jää mitään säästöön.

Mitä ihmeellistä tuossa on? Jos tuhlaa niin tuhlaa isotkin tulot.

Vierailija
29/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään köyhää ihmistä, haluaisin tietää kuinka köyhä ihmisen pitää olla että on oikeasti köyhä.

Rutiköyhä

Uppoköyhä ja rutirikas.

Vierailija
30/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Trump on köyhähkö ihminen.

Vierailija
31/38 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

490 e/kk eli toimeentulotuen perusosa = köyhä.

Vierailija
32/38 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että lapsuudesta asti ollut köyhä.Kyllä sekin köyhyyteen vaikuttaa kun en koskaan ole ollut töissä. Enkä mene,säukko vainaa aina sanoi anna muiden tehrä työt. Mukava se aamulla nousta kehitellä kahvit ja sen jälkeen lähteä kaupungille kavereita moikkaamaan (ei tarvitse koskaan hötkyillä mihinkään) Ennemmin ole köyhä ja onnellinen kuin rikas ja onneton.

Vierailija
33/38 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Turha valittaa köyhyyttä jos asuu esim 100 neliön omakotitalossa.

Vierailija
34/38 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Niin köyhä ettei voi ostaa uusia sukkia ja aslushousuja vanhojen kuluneiden ja reikäisten tilalle. Niitä on turha kehottaa ostamaan kirppikseltä, uutena pitää ostaa.

* Niin köyhä että lääkkeet ostettua ei välttämättä jää ruokarahaa kuukauden viimeisille päiville. Ei voi valita ostaako herkuksi jäätelöä vai suklaalevyn, koska joka ikinen sentti meni jo makarooniin ja jauhelihaan ja silti on ne päivät, joille ei ruokaa olekaan. Herkut jäävät siis aina kauppaan.

* Niin köyhä, että koskaan ei ole varaa irrottaa 20 euroa siihen, että menisi elokuviin tai kahvilaan juomaan erikoiskahvin jonkun leivoksen kanssa. Kun ei ole sitä 20 euroa laittaa edes niihin pakollisiin.

* Niin köyhä, ettei ole varaa ylipäänsä ottaa rikkinäisten asioitten tilalle uutta ja ehjää.

* Niin köyhä, ettet näe köyhää milloinkaan ihmisten ilmoilla, koska ei ole varaa kulkea sieltä 10km päästä lähiöstä sinne keskustaan niiden ilmaisten palvelujen (kirjasto, lehtilukusali, internet, ruokajakelut) äärelle vaan elämä rajoittuu kodin ja lähikaupan välille.

Vierailija
35/38 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ole köyhä mutta koen olevani köyhä koska

- teen kahta työtä

- en ole käynyt kampaajalla kahteen kuukauteen (lyhyissä hiuksissa tämä jo näkyy)

- ostin juuri uudet farkut, sitä edelliset ehkä kaksi vuotta sitten

- talvikengät on ostettu viitisen vuotta sitten

- käytän edelleen kuoritakkia, joka on ostettu 13 vuotta sitten

- käytän lapseltani pieneksi jääneitä sukkia ja t-paitoja

- sänky pitäisi ostaa, nykyinen runkopatja on lähemmäs 20 vuotta vanha

- haluaisin viedä matkakuumetta potevan lapseni käymään ulkomailla, mutta ei taida olla varaa

- olen kyllä säästänyt useamman tonnin lapsilleni, mutta niihin säästöihin en halua koskea, koska lukiossa ja opintoja aloittaessa rahaa kuluu

- joudun usein turvautumaan visa-korttiin, jonka onneksi sain opiskeluaikana, nykyään tuskin sellaista minulle myönnettäisiin

- pelkään mitä tapahtuu jos puolisoni jää työttömäksi

Vierailija
36/38 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä olen sen takia kun perheyritykseni ajautui konkurssiin Ja menetin kaiken.

Vierailija
37/38 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme niin köyhä perhe ettei ole vara talvivaatteisiin,nyt kylmätilmat olemme vain sisällä.Alkaa ruoka loppua pakko kohta lähteä kauppaan.

Vierailija
38/38 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tyhmä.

Työnnä tuo typerä kommenttisi sinne minnekkä ei aurinko paista.Ja vielä omaasi ja pääsi perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän