Onko iso perintövero sinusta?
Perin 45 000 (vanhempi) euroa ja perintövero on 1500 euroa. Ihme kun pitää lapsen vielä verot tuosta maksaa, kun yhden kerran jo verottaja on raapaissut verot noista euroista.
Kommentit (35)
Noh ei tuo paljolta kuulosta tuosta summasta. Olisin kuvitellut vähän isommaksi.
Tuohon en ota kantaa, mutta juuri maksoin omasta perintöverostani ensimmäisen 9 500 euron erän.
No jos olet opiskelija, et käy töissä eikä sinulla ole varallisuutta etkä pääse muuttaan perintöä rahoiksi, niin on iso summa.
Mutta jos perintö rapsahtaa tilillesi, niin ei.
Perintöverolaskurin mukaan perintövero 45 000 euron perinnöstä I veroluokassa (johon kuulut koska perit vanhempasi) on 2 000 euroa. Jos olet maksanut vain 1500 euroa veroa niin sehän on vähemmän kuin pitäisi.
Ton summan verottaja mulle määräsi maksettavaksi. 2 X 750 euroa. AP
Vierailija kirjoitti:
No jos olet opiskelija, et käy töissä eikä sinulla ole varallisuutta etkä pääse muuttaan perintöä rahoiksi, niin on iso summa.
Mutta jos perintö rapsahtaa tilillesi, niin ei.
Peintörahat ovat jo tulleet tililleni. Olen työssäkäyvä. AP
Mitä ihmettä kitiset? Iso summa jää itsellesi, ja lapsesi kouluruoka maksetaan niillä verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kitiset? Iso summa jää itsellesi, ja lapsesi kouluruoka maksetaan niillä verorahoilla.
Ärsyttää vaan kun tuosta summasta on jo kertaalleen verot maksettu. Miksi perijän vielä pitää maksaa?!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää vaan kun tuosta summasta on jo kertaalleen verot maksettu. Miksi perijän vielä pitää maksaa?!
AP
Jaa miksi pitää maksaa veroa rahasta, jonka eteen et ole tehnyt yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jaa miksi pitää maksaa veroa rahasta, jonka eteen et ole tehnyt yhtään mitään?
Sitä mä tässä olen kysellyt ja ihmetellyt. Ja etenkin kun tuosta summasta on jo verot maksettu. AP
Kuka sanoo, että perinnön eteen ei ole tehty mitään? Yleensä seperittävä sukupolvi on ollut jo jonkun aikaa siinä kunnossa, että kaikki omaisuuden hoitoon liittyvä työ on ollut seuraavien sukupolvien huolena. Ja ehkä perittävien itsensäkin hoito.
Silti en itse kannata perintöveron poistamista, koska sen tilalle tulisi luovutusvoittovero, joka on suurempi.
Älä valita. Haluatko että mummojen vaipat vaihdetaan vieläkin harvemmin?
Moi ammattivalittaja! Pieni oli perintö ja vero on täysin mitätön.
Vähäosaisuus tarkoittaa myös henkisen pääoman puutetta, ja se sinua vaivaa kun tosta jaksat kitistä.
Keskinäinen tai hallintatestamentti, kumpi se nyt olikaan, vanhemmat tekivät, jotta verotus kevenee perillisillä (lapsilla).
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoo, että perinnön eteen ei ole tehty mitään? Yleensä seperittävä sukupolvi on ollut jo jonkun aikaa siinä kunnossa, että kaikki omaisuuden hoitoon liittyvä työ on ollut seuraavien sukupolvien huolena. Ja ehkä perittävien itsensäkin hoito.
Silti en itse kannata perintöveron poistamista, koska sen tilalle tulisi luovutusvoittovero, joka on suurempi.
Siis tarkoitatko, että se perittävä sukupolvi ei vaihtanut kakkavaippojasi ja kuunnellut kaikkia 'piirsin tarhassa tällaisen sotkun' -juttujasi ja maksanut kaikkia menojasi niin kauan kuin suksit kuuseen lapsuudenkodistasi?
Olen maksanut perintöveroja 40 000 e. En itke muuta kuin kuollutta vanhempaani.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut perintöveroja 40 000 e. En itke muuta kuin kuollutta vanhempaani.
Jos olet ap: rahojahan sitä täällä itket. Sanaakaan menetetystä vanhemmasta. Kop kop.
Mä oon maksanut 17000€ perintöveroja, ja mun vanhemmat on elossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon maksanut 17000€ perintöveroja, ja mun vanhemmat on elossa.
Mites tää on mahdollista? Ennakkoperintöä? Ja anteeksi vain, jos pelkkä vero on 17k, täytyy netot olla sinulle aika muhkeat. Mitä valitat??
Perintöverosa pitäisi lla ekat 100.000 euroa verotonta