Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko yhtään psyköpaattia?

Vierailija
02.02.2019 |

Minun hyvä ystäväni on psykopaatti. Hän on hyvästä varakkaasta perheestä, valmistui vasta lääkäriksi.Tuli ilmi jo lapsuudessa kun hänellä ei ilmekään koskaan värähtänyt pahoissa tilanteissa..Hän itse sanoi kouluaikana minulle, olen tutkinut ihmisen mieltä kirjoista ja todennu että hän on psykopaatti. Alkoholia ei koskaan ota ja kova harrastamaan urheilua. Varmasti hänestä tulee hyvä lääkäri, ei varmasti koskaan hätäänny ja hötkyillä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ammatissa heitä on kuulemma eniten sanotaan.

Toisaalta sen ymmärtää yleensäkin hoitoalan ihmisistä. Eivät he voi alkaa surra ja empatisoida surkeita kohtaloita, joita potilailla on. On pysyttävä faktoista eikä tunteilla liikaa tai juuri ollenkaan.

Vierailija
22/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen psykopaatti. Sen lisäksi olen narsisti, sosiopaatti, heikkolahjainen, vainohullu, psykoosissa ja aistiharhainen. Psykoosini ilmenee siten, että luulen kaikkien vainoavan minua vaikka eivät sentään aivan kaikki minua vainoa. Ainakin 1 sellainen ihminen on olemassa, joka ei ainakaan kovasti minua vainoa tai vihaa. Sitä paitsi eräs toinen ihminen jopa kehui minua vähän aikaa sitten.

Kuulostaa eräältä entiseltä tuttavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopatian diagnosointi voi olla vaikeaa jopa psykiatrian ammattilaisille, joten en usko kenenkään psykopaattia tunnistavan ensi tapaamisella. Psykopaatia ei ole joko-tai, vaan psykopaattisia piirteitä voi olla eri määrä ja eri voimakkuuksilla ilmenevinä. Diagnosoinnin kriteerit on tiukat.

Se että joku on veemäinen ja itsekeskeinen, ei välttämättä tarkoita että olisi psykopaatti.

Olen työskennellyt pitkään rikoksista tuomittujen kanssa, mutta silti diagnosoituja psykopaatteja on vastaan tullut muistaakseni kaksi. 318

Vierailija
24/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu tai montakin tulee mieleen. Tuottaa kärsimystä toiselle ihmiselle.

Se on niin raadollista ja raatelevaa nyky elämä. Kukaan ei välitä mistään eikä kenestäkään.

Vierailija
25/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain myötätuntoa ja empatiaa olisi lääkärillä hyvä olla. Ei tietenkään liikaa, ettei pysty hoitamaan työtään.

Esimerkiksi kirurgille voi olla hyötyä siitä, että pystyy täysin keskittymään siihen tekemäänsä työhön eikä turhaa stressaile kohteen puolesta.

Tai johtajalle jonka tehtävänä on hoitaa YT-neuvottelut alta pois. Irtisanomiset eivät jää vaivaamaan eivätkö pilaa yöunia.

Vierailija
26/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden psykopaatin, kaksi sosiopaattia ja muutaman narsistin.

Yritän välttää.

Vierailija
27/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tv:stä tuttu? Yksi pääministeri tulee mieleen.

Vierailija
28/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä kirurgeissa ihan tutkitusti, ei kaikki psykopaatit ole niitä hulluja murhaajia, tunnekylmiä kaikki tosin. Aika paljon riippuu psykopaatin lapsuuden olosuhteista, mihin suuntaan hänen kehityksensä kulkee, suotuisissa olosuhteissa voi elää hyvinkin ns. normaalia elämää.

Vierailija
29/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainaakin joku narsisti varmaan ku olen olllut niin pitkäään yksin oman pääni vankilasssa ja joku adhd siihen päääkke vielä ei kykene keskittymäään lukemaan muiden ajatuksiaa huolellla vaikka tahtoisiiikin.

Vierailija
30/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia miettinyt, mikähän oireyhtymä oli eräällä miestuttavallani, joka oli ns. fiksussa ammatissa, työssään arvostettu, älyltään terävä kuin mikä, mutta hänellä oli tapana huvitella niin että yhtäkkiä kääntyi ja iski sormensa minun nenänreikiini. Kyllä! Luit oikein. Ensin hämmästyin, ja järkytyin ja kielsin. Koska tottakai se koski ja tuntui oudolta. Mutta hänestä se oli hauskaa. Ja hän myös kahdesti huvitteli uimareissulla painamalla minua veden alle upoksiin. Kyllähän vesileikit voivat olla hurjiakin, mutta kauhistuin kun erotin että se ei ollut enää ihan leikkiä. Se tuttavuus kesti vain 1 kk. Muun muassa näistä syistä. Mutta välillä vieläkin, vuosien jälkeen mietin, miksi hän oli niin outo.

Vierailija
31/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen livenä sellaisen joka täyttää kriteerit. Kannattaa aluksi katsoa ne Wikipediasta ja sitten laajentaa tietämystään. En tosiaankaan ajattele että kaikki ikävät ihmiset ovat psykopaatteja. Asiaa vaatii syvempää perehtymistä, tutkimista, päättelyä, seurantaa maallikolta. Itse en huvikseni nimitä ketään edes mielessäni psykopaatiksi. Voin sanoa pitkässä juoksussa, että hän käyttäytyy niin, että täyttäisi sen perusteella psykopaatin kriteerit.

Asiantuntijalle kuuluu testaaminen.

Psykopaatteja on kaikkialla, koulutuksesta ja taustasta riippumatta. Paetkaa heitä. Tuhoudutte lopulta jos yritätte edes taistella heitä vastaan.

Vierailija
32/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen kaksi joista toinen on "vain narsisti". Narsisti-tapaus mm. jätti tarkoituksella biologisen lapsensa elatusmaksut maksamatta ja on elänyt yhteiskunnan siivellä koko ikänsä. Kykenisi erittäin hyvin toimimaan kielellisesti taitavana esim. myyntihommissa, mutta on omasta mielestään täysin niiden yläpuolella.

Samoin asui vuosia esim. naisen kanssa ja aina pokkana käytti tätä taloudellisesti hyväkseen. Eli ei osallistunut esim. yhteisen vuokrakämpän maksamiseen.

Aito psykopaatti taas on nykyisin duunaritason hommissa olevan perheenisä, jolla oli kakarana pyromaanin taipumuksia sekä kyky valehdella täysin ilman omatuntoa. Jos sai vanhemmilta rahaa vaatteisiin, niin varasti ne vaatteet ja piti rahat. Kykeni aina toimimaan aikuisiin päin erittäin ystävällisesti ja kohteliaasti. Ainakin kerran kidutti pieniä eläimiä.

On myös ihminen joilta ei koskaan saanut selvää vastausta, esim. jos kysyit kadulla törmätessä että mihin mies on menossa, niin hän ei koskaan vastannut suoraan. Normaali ihminen kertoo, että menee vaikka jalkapallotreeneihin, mutta psykopaatti ei halua toimia näin. Kiinnostunut ainostaan omasta edustaan ja aina valmis kusettamaan hienovaraisesti toisia, jos vain mahdollista.

Vierailija
33/37 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattui kerran,että miestuttavani

kaupassa oli tullut taakseni ja tökkäsi sormellaan aika kovasti selkääni ja

säikähdin  ja lensin ostokseni kanssa

nurin ja käteeni sattui tosi kovasti!

Kun siinä noudin niin sanoin ,että 

Sinä tönäistä,niin hän huusi että älä vakehtele ? Sanoin että senvoi katsoa valvontakamerasta . Sitä hän säikähti ja sanoinettä hän ei halua olla missään tekemisissä että valvontakameraa pyydetään vartijan katsoa. Kaatuminenhan Koski minua eikä häntä .Minä kuitenkin pääsin katsoman kameraa , josta en kertonut hänelle mutta siinähän hän oli Minun takanani . Hänen naama ei siis saanut näkyä.mutta näkyi erittäin hyvin. Muuta pahaa en ollut tehnyt kuin että olin lähtiessämme iloinen ja lauloin erästä tuttua iskelmää ja tanssin ,koska oli juhlapyhän aatto . Hän ei kai voinut kestää sitä että olin iloinen ja vielä tanssahtelin. Se ilo loppui siihen tönäistä, jonka hän kielsi heti .Myöhemmin hän pyysi anteeksi ja oikein sanoi että se oli hänen syynsä että kaaduin . ( aika pahasti kyllä sattui ). Sen jälkeen olen käynyt yksin kaupassa. Olen vain ihmetellyt että mikä sairaus hänellä,koska hän kyllä on yleensä ihmisten kanssa ihan ok.patsi aika usein alkaa yhtäkkiä haukkumaan ,jos TV ssä on joku tunnettu vaikkapa ulkomaalainen kuuluisa politiikko etc. Hän nimittelee ja haukkuu milloin ketäkin ja sitä pitää kuunnella . Meneepähän mieliala ainakin alas ihan siinä heti .Olen ihmetellyt että siis  ( --kele pitäisi edes turpansa kiinni ja taitaa olla ihmisvihaaja koko jätkät). Välillä on aika normaalia muuten paitsi minulle on tullut tietynlainen kännitystila jonka ihan tunnen . Kaveri muuten nukkee aika huonosti ja herää 3 - 4 kertaa yössä ?  Olen kehoittanut menemään lääkärille,mutta ei mene. ( kun ei se kuulemma häntä häiritse,jos hän heräilee yöllä aika paljon.).  Minun mielestäni pitäisi mennä lääkärille.Ainakin vähän kysymään että mikä voisi olla. Helposti raivostuva on ollut kyllä myös.  Ikää on jo sen verran että pitäisi käsittää edes jotain.Olen myös huomannut ettei ole erikoisen empaattinen .Alussa syyttelin itseäni etten ole sellainen kuinpitäisi,mutta nyt en enää syyttele . Ihmetyttää vaan että miten Olen yleensäkään kestänyt ???

Vierailija
34/37 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla niitä ainakin on.

Vierailija
35/37 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lapsellisia nämä psykopaatti kirurgina tai ensihoitajana olisi hyvä. Ei olisi. Normaali ihminen on paljon parempi kuin turhia riskejä ottava hullu.

Vierailija
36/37 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on diagnosoitu sosiopaatiksi. Ei toki sama asia mutta melkein. Psykopaatteja olen tilastollisesti laskettuna tavannut varmasti kymmeniä kun kohtaan työni puolesta tuhansia ihmisiä. 

Vierailija
37/37 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse. En tosin olen hakenut diagnoosia, mihin sellaisen tarvitsisin? Mutta olen lapsesta asti tiennyt tämän tosiasian. En koe minkäänlaista empatiaa, katumusta tai juuri muitakaan tunteita. Välitän vain itsestäni ja minusta on hauska leikkiä ihmisillä. Kyllästyn tosin ihmisiin nopeasti mutta pidän heidät elämässäni mikäli hyödyn heistä. Valehtelen täysin ilman tunnontuskia ja huvikseni ja tietenkin hyötyäkseni. Voisin täysin surutta tappaa ihmisen, ja haluaisinkin kokeilla miltä se tuntuu, jos miltään enkä näe siinä mitään kaduttavaa tai ihmeellistä, (kissoista sen sijaan yllättävästi pidän ja sellaista en haluaisi tappaa) mutta oman etuni vuoksi en niin tee sillä ei huvita vankilat. Viihdyn muiden seurassa vain jos se hyödyttää minua, en ole koskaan rakastanut ketään, enkä tiedä miltä se tuntuu. En sure "läheisten" kuolemia, ne ainoastaan ärsyttävät kun aiheittavat ylimääräistä häiriötä ja vaivaa. Olen erittäin hyvä näyttelemään tunteita ja opetellut matkimaan "normaaleita" niin että ihmisten epäilyt eivät herää, psykiatrini pitää minua erittäin empaattisena ja lämpimänä ihmisenä. 😂 Käyn siis psykiatrilla koska puolisoni halusi pariterapiaan ja sisältää myös yksilökäyntejä. Toistaiseksi pidän tätä parisuhde teatteria yllä koska hyödyn tästä rahallisesti ja puoliso on viihdyttävä, lisäksi osaan manipuloida häntä tekemään lähes kaiken puolestani eli en halua erota ennen kuin olen löytänyt korvaajan. Psykopaatti olen, eikö?