Ex-mieheni korjasi sukupuolensa ja on nyt nainen. Haluatko kysyä jotain minulta?
Kommentit (12)
Tietenkin olin ensin hämmentynyt. Hetken päästä tulin surulliseksi. Sitten aloin ymmärtää miestäni ja avioliittoamme. Voisi sanoa, että tämä prosessi on lähentänyt meitä ja ymmärrämme toisiamme paremmin kuin koskaan.
Päällimmäinen tunne on kuitenkin suru; olen surullinen siitä kaikesta, mitä mieheni on joutunut kokemaan ja olen surullinen siitä, että olen menettänyt kaikkein rakkaimpani. Toisaalta olen iloinen siitä, että mies (tai siis nainen) voi nyt olla sitä, mitä on aina ollut.
Lapset ovat ottaneet asian fantastisen hienosti. Ovat kyllä käyneet myös psykologilla ja olemme käyneet kaikki yhdessäkin.
Nimi ei ole Jaana.
ap
Vierailija:
Onko sinun vaikea ajatella että hän onkin nainen..
Olemme hyvissä väleissä. Nykyinen mieheni ymmärtää ja hyväksyy hieman eriskummalliset perhesuhteemme.
Mun on hieman vaikea ajatella, että hän on nainen. Olen kuitenkin oppinut tuntemaan hänet miehenä ja hän on kuitenkin lasteni isä... Ulkopuolisilla ei ole mitään ongelmaa kuitenkaan asian kanssa. Toisaalta ajattelen exääni " sukupuolettomana" ; hän on ennen kaikkea ihminen minulle, ja silloin sukupuolella ei ole väliä.
ap
Siis eikös siinä ole kaikkea terapiaa sun muuta ennen varsinaista hoidon aloitusta?
Vierailija:
Siis eikös siinä ole kaikkea terapiaa sun muuta ennen varsinaista hoidon aloitusta?
Tuohon meni aikaa hieman reilu vuosi. Myöhemmin olen kuullut, että monilla kestää paljon kauemmin. Varsinaista terapiaa ei ole, jos ei ole psyykkisiä ongelmia.
Sen jälkeen alkoi hormonihoito. Samaan aikaan polteltiin karvoja laserilla. Puheterapia taisi alkaa myös aika pian. Hormonejahan syödään tosin loppuelämä.
Korjausleikkaus oli noin kolmen vuoden päästä hormonihoidon aloituksesta ja leikkaus tehtiin ulkomailla.
ap
Siis ei sukulaiset ja tuttavat vaan ihan vieraat jotka ovat kuitenkin tunteneet exäsi miehenä?
Vierailija:
Siis ei sukulaiset ja tuttavat vaan ihan vieraat jotka ovat kuitenkin tunteneet exäsi miehenä?
Tiedän kuitenkin, että esim. entiset koulukaverit ovat keskenään taivastelleet ja soitelleet asiasta keskenään kovastikin. Toisaalta ihan ymmärrettävää. Kukaan ei ole laittaneet sentään välejä poikki.
Moni suhtautuu exääni kuin näyttelyesineeseen ja itse asia on kuin parhainta draamaa (tai tragikomediaa...).
Suurin osa on asian ottanut hienosti. Neuvolan th. oli kyllä aluksi hieman vaikeana, kun hänelle kerroin asiasta :-) Nyt voi jo nauraa hänen asenteelleen...
ap
Aika vaikeaa olisi kuvitella omalle kohdalle, miltä tuntuisi...
Nostan kyllä hattua sinulle, pystyt tukemaan exääsi asiassa hienosti ja tunnut olevan aika sujut asian kanssa ainakin nyt:)
ts voisiko häntä luulla naiseksi syntyneeksi?
Vierailija:
ts voisiko häntä luulla naiseksi syntyneeksi?
Eräs th ihmetteli, miksi hän syö kaikkia näitä hormoneja eli ei tajunnut ollenkaan, vaikka lääkelista oli edessä.
Vaikka exälläni on tietenkin hieman leveähköt hartiat ja iso jalka, harvalle tulee mieleen, että jospa hän onkin syntynyt mieheksi.
ap
joo asiaton kysymys, tiedän, kunhan ihmettelen.
ja saatiinhan me pari lastakin alulle.
Nykyään exäni elää lesbosuhteessa.
ap
Onko sinun vaikea ajatella että hän onkin nainen..