Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka idari suunnitteli leikkuulaudat aterinlaatikon yläpuolelle?

Vierailija
01.02.2019 |

Ei mitään järkeä. Enkä oikeasti halua tietää, kuka on syyllinen.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tämä leikkuulauta/leivonta-alusta(?) oli aterinlaatikon päällä, mutta kun tehtiin keittiöremppa vaihdatutin sen ihan eri paikkaan. Siis sen arerinlaatikon.  Ja nyt se leikkuulauta tiputtelee murujaan  sen alla siaitsevaan laatikkoon. Arerimet kyllä säästyy, mutta ei ne kamat mitä nykyään on se laudan alla :D

Vierailija
42/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu: käytät erillistä leikkuulautaa.

En ole koskaan käyttänyt kyseistä lautaa, jota pidän epäsiistinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suunnitellaan jotain päivittäiseen käyttöön, eikö prioriteettina ole käytön yleisyys? No, kumpaa tyypillisessä kotitaloudessa viime vuosikymmenillä on useammin tehty, leikattu vai leivottu leipää/pullaa/mitälie? Joten se yleisin käyttöväline on siinä parhaiten esillä.

En nyt ymmärrä, kumpaa vastausta haet. Minä ainakin leikkaan leipää vain silloin, kun olen sen ensin leiponut, ja lisäksi leivon toki pullia ja muuta, joten enemmän tulee leivottua kuin leikattua leipää.

Vierailija
44/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tämä leikkuulauta/leivonta-alusta(?) oli aterinlaatikon päällä, mutta kun tehtiin keittiöremppa vaihdatutin sen ihan eri paikkaan. Siis sen arerinlaatikon.  Ja nyt se leikkuulauta tiputtelee murujaan  sen alla siaitsevaan laatikkoon. Arerimet kyllä säästyy, mutta ei ne kamat mitä nykyään on se laudan alla :D

Mä säilytän siiinä alemmassa laatikossa säilyketölkkejä. Ei murut haittaa.

Vierailija
45/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka käyttävät niitä lautoja. Varsinkin vuokra-asunnoissa. Omassa uudessa, koskemattomassa asunnossa vielä ymmärrän kun sitä voi alusta alkaen pitää siistinä, mutta olen pitänyt ne lautalaatikot aina visusti kiinni ja käyttänyt ihan omia tavallisia leikkuualustoja, joita voi helposti pestä tiskikoneessakin. Ne laatikkolaudat on puisia ja voin vaan kuvitella kuinka niissä kuhisee tupajumeja ja muita ällöttäviä loisia. Ne ihmiset jotka niitä käyttää on selkeästi muutenkin epähygienisiä ja siivottomia, joten sitä suuremmalla syyllä niitä lautoja tuskin on kukaan edellisistä asukkaista siivonnut ja pitänyt huolta. Mieluummin leikkaisin leipäni ja leipoisin piirakat lattiallani kuin siinä homehtuneella leikkulaudalla joka vielä muhii siellä suljetussa laatikossa eikä pääse edes ilmaa kunnolla!

Vierailija
46/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa on tuollainen ja kyllä meillä käytettiin aina erillistä lautaa jota vain säilytettiin siinä puisen laudan päällä ja heitettiin koneeseen kun meni likaiseksi. Luulin että olisi yleistäkin...

Vierailija
47/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ole ollut laatikostoissa enää vuosikausiin. Tai -kymmeniin.

Yhä harvemmalla on enää nykyään varaa keittiöremonttiin. Kiitos Kokoomuksen.

t. sinkku mies, jolla 70-luvun keittiö

Vierailija
48/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uusi keittiö ja siinä on leikkuulauta ylimmäisenä laatikostossa. Tilaahan se vie 3,5 cm. Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Eikä siitä tipu muruset alempaan laatikkoon, uritus estää sen. Leveys 80 cm.

Vierailija
49/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nimesi sattumoisin ole Satu? Eräs sen niminen kerran meinaan päti minulle että hän ei olisi laittanut suunnittelijana leikkuulautaa ylimmäksi niin että muruset valuu alempiin laatikoihin. No ikäviähän ne muruset varmaan onkin, mutta paskamaista olisi leipää leikata siltä alimmalta tasolta.

Voi v*ttu kun ajatteleekin sellaista tilannetta, joku köriläs siinä kalsareissaan polvillaan lattialla leikkaamassa leipää...

Vierailija
50/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei järkeä?

-Haluaisit mieluumin leikata leipäsi ja vaivata taikinasi kyykyssä?

Vierailija
51/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keittiössä niin vähän pöytätasoa (vuokrakämpän pikkuruinen keittiö), että ne leikkuulaudat/leivonta-alustat on ihan ehdottomat. Mulla on kyllä leikatessa aina erillinen muovinen leikkuulauta sen puisen päällä.

Vierailija
52/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keittiössä niin vähän pöytätasoa (vuokrakämpän pikkuruinen keittiö), että ne leikkuulaudat/leivonta-alustat on ihan ehdottomat. Mulla on kyllä leikatessa aina erillinen muovinen leikkuulauta sen puisen päällä.

Säilytän samalla tavoin leikkuulautaa mutta kun leikkaan siirrän laudan tiskipöydälle. Kippaan murut altaaseen ja lauta takaisin

Vierailija
53/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi en ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka käyttävät niitä lautoja. Varsinkin vuokra-asunnoissa. Omassa uudessa, koskemattomassa asunnossa vielä ymmärrän kun sitä voi alusta alkaen pitää siistinä, mutta olen pitänyt ne lautalaatikot aina visusti kiinni ja käyttänyt ihan omia tavallisia leikkuualustoja, joita voi helposti pestä tiskikoneessakin. Ne laatikkolaudat on puisia ja voin vaan kuvitella kuinka niissä kuhisee tupajumeja ja muita ällöttäviä loisia. Ne ihmiset jotka niitä käyttää on selkeästi muutenkin epähygienisiä ja siivottomia, joten sitä suuremmalla syyllä niitä lautoja tuskin on kukaan edellisistä asukkaista siivonnut ja pitänyt huolta. Mieluummin leikkaisin leipäni ja leipoisin piirakat lattiallani kuin siinä homehtuneella leikkulaudalla joka vielä muhii siellä suljetussa laatikossa eikä pääse edes ilmaa kunnolla!

Noh... Meillä ainakin on ollut tapana puhdistaa ne leikkuulaudat ja huonokuntoiset taasen vaihtaa uusiin. Vuokraasunnoissa ei tarvitse edes itse maksaa niiden vaihtoa

Vierailija
54/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niissä leikata leipääkin, mutta ne kyllä alunperin oli tarkoitettu leipomiseen.

Ja onkin oikein hyvä leivonta-alusta. Ja niitä usein on vielä kaksi.

Vetäiset alustan laatikosta ja laitat sen työpöydälle ja mitatkin täsmää. Helppo leipoa.

Mitä pystyy leipomaan puuritilällä? Meillä semmonen.

Vierailija
55/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei järkeä?

-Haluaisit mieluumin leikata leipäsi ja vaivata taikinasi kyykyssä?

Vika on siinä, että kun leikkulauta on ulosvedettynä ja se leikattava on siinä laudalla, aterinlaatikolle on hankala päästä

Vierailija
56/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan niissä leikata leipääkin, mutta ne kyllä alunperin oli tarkoitettu leipomiseen.

Ja onkin oikein hyvä leivonta-alusta. Ja niitä usein on vielä kaksi.

Vetäiset alustan laatikosta ja laitat sen työpöydälle ja mitatkin täsmää. Helppo leipoa.

Mitä pystyy leipomaan puuritilällä? Meillä semmonen.

Kampaviinereitä

Vierailija
57/57 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt keittiömme leikkuulautaa. En ole myöskään käyttänyt leikkuulaitaa aiemmissa asunnoissa. Leikkaan leivänpalan lautasen päällä, jota käytän leivän alla, jotta muruja ei ole joka paikassa. Tuo lekkuulaudan paikka olisi tarpeellinen keittiössämme tavalliselle laatikolle.

Itse säilytän siinä leikkuulaudan päällä aterinlaatikkoa, ei se ole tippunut ikinä vaikkei kyseessä ole laidallinen laatikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä