Onhan tämä jo aivan naurettavaa aina kun mennään anoppilaan niin miehelle on laitettu nauravianakkeja ja Ranskanperunoita kuin mies niistä tykkää
Luulin tätä aluksi joksikin vitsiksi, mutta tätä on jatkunut jo vuosia, mies aina kehuu kuinka hyvää on, voi Jeesus sentään. Kotona mies ei ranskalaisia syö ollenkaan. Onko muilla vastaavia tapauksia?
Kommentit (66)
Ootahan joku 30-40v eteenpäin kun oma lapsesi tulee pitkäst aikaa sinua kurkistamaan miten hyvältä se tuntuu kun äiteen ranskikset kelpaa sille isolle lapsikullalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei tarjoilla mitään ruokaa kenellekään, jos miniä erehtyy käymään pojan kanssa. Tarjosit ihan mitä tahansa, niin haukut siitä tulee. Pari kertaa on pitänyt ottaa ruoka uunista ja laittaa se kuistille jäähtymään, kun ei ole haluttu pilata päivää sitä tarjoamalla.
Tälle repesin ihan totaalisesti :D:D:D:D:D Toivottavasti oli tarkoitettukin huumoriksi eikä ollut tositarina.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla vastaavia tapauksia?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei tarjoilla mitään ruokaa kenellekään, jos miniä erehtyy käymään pojan kanssa. Tarjosit ihan mitä tahansa, niin haukut siitä tulee. Pari kertaa on pitänyt ottaa ruoka uunista ja laittaa se kuistille jäähtymään, kun ei ole haluttu pilata päivää sitä tarjoamalla.
Susta saa aika ankeen kuvan.
Mieti miniää: ei Tarjota ruokaa, ei voi valittaa nakeista ja ranskalaisista. Keittiössä tuoksuu joku uuniruoka, mutta talonväki ei tee elettäkään tarjotakseen mitään. Siinä istutaan olohuoneessa ja rupatellaan säästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummilla oli siellä käydessä aina lettuja (pitsireunaisia, valurautapannulla voissa paistettuja) ja omatekemää mansikkahilloa, vaikka me lapsenlapset aikuistuttiin. Viimeisinä vuosina minä vein niitä hoivakotiin. Ei maistunut yhtä hyviltä, mutta se oli mummin ja meidän juttu.
Ihana! Meillä on lastenlasten kanssa omana juttuna "lintsarit" eli perunaa ja lindströminpihvejä. Aina pyytävät ja aina teen. Toivottavasti he tuovat niitä mulle hoivakotiinkin.
Mitä on lintsarit?
Kannattaa lukea ne lainaamansa viestit ennen kommentointia.
Mun äiti tekee aina piimäkakkua kun menen käymään. Olen tykännyt siitä lapsesta saakka, mutta en syö sitä muualla kuin äidin luona. Ei varmasti olisi yhtä hyvääkään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti miniää: ei Tarjota ruokaa, ei voi valittaa nakeista ja ranskalaisista. Keittiössä tuoksuu joku uuniruoka, mutta talonväki ei tee elettäkään tarjotakseen mitään. Siinä istutaan olohuoneessa ja rupatellaan säästä.
No se ja anoppi vielä kiikuttaa patansa kuistille turvaan.
Naurettavaa, että äiti tekee pojalleen mieluista ruokaa? OK.
Olen huomannut useiden vanhemmissa tällaista "ruokapinttymää" eli lapsena Matti on rakastanut mokkapaloja, joten vanhemmat olettavat, että Matti 38v. rakastaa edelleen mokkapaloja. Ihmisen ruokamieltymykset kuitenkin muuttuvat paljon lapsuusiästä. Matti ei ole koskaan hennonnut sanoa äidilleen, ettei mokkapalat oikeastaan enää niin maistukaan. Äiti kun niitä niin innolla ja onnellisena aina Matille tekee ja vain Matin takia.
Mä tein laosuusjuttuja niin kauan, kun poika oli sinkku. Nyt kun käy miniän kanssa, laitan molemmille mieluista.
Toivottavasti ap muistaa tarjota pojalleen ja miniälleen vain miniän hyväksymiä ruokia, eikä niitä ”äidin lihapullia”, jotka ovat sille pojalle tuttuudessaan ja nostalgiassaan tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummilla oli siellä käydessä aina lettuja (pitsireunaisia, valurautapannulla voissa paistettuja) ja omatekemää mansikkahilloa, vaikka me lapsenlapset aikuistuttiin. Viimeisinä vuosina minä vein niitä hoivakotiin. Ei maistunut yhtä hyviltä, mutta se oli mummin ja meidän juttu.
Ihana! Meillä on lastenlasten kanssa omana juttuna "lintsarit" eli perunaa ja lindströminpihvejä. Aina pyytävät ja aina teen. Toivottavasti he tuovat niitä mulle hoivakotiinkin.
Mitä on lintsarit?
...eli perunaa ja Lindströminpihvejä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susta saa aika tosikon kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut useiden vanhemmissa tällaista "ruokapinttymää" eli lapsena Matti on rakastanut mokkapaloja, joten vanhemmat olettavat, että Matti 38v. rakastaa edelleen mokkapaloja. Ihmisen ruokamieltymykset kuitenkin muuttuvat paljon lapsuusiästä. Matti ei ole koskaan hennonnut sanoa äidilleen, ettei mokkapalat oikeastaan enää niin maistukaan. Äiti kun niitä niin innolla ja onnellisena aina Matille tekee ja vain Matin takia.
Minun mieheni osasi kyllä sanoa äidilleen, ettei hän enää oikeastaan halua italiansalaattia. Ja anoppi uskoi.
Meillä äiti ja puoliso katsoo kun syön puoli kiloa nakkeja hänen ostamastaan paketista ja sanon, että eipä tässä nyt enää niin kiire sillä ruualla olekaan.
Eli helppoa, hyvää ja halpaa. Mikä on ongelma?
No äitinsä ei liene hyvä kokki...Toivottavasti ap parempi.Mutta ihan söpöähän tuo on ja harmitonta?
Nauravat nakitko naurettavia?! 😲