Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiakaspalvelijat teitittelevät nelikymppistä naista?

Vierailija
01.02.2019 |

Joka on ihan ikäisensä näköinen, hiukset yli olkapäiden, ei silmälaseja ja normaali paino, normaali pukeutuminen.

Olen ollut käsityksessä, että vasta kumaraan painuneita harmaahiuksisia vanhuksia (yli 70-vuotiaita) vasta teititellään.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teitittely on vanhanaikaista kohteliaisuutta mistä voisi hyvin luopua. Se särähtää aina korvaan, kun selkeästi vanhemmat teitittelevät nuorempia ja kuulostaa kohteliaan sijasta epäkohteliaalta. Ei vanhuksetkaan teitittelystä välitä, se on joku ihmeellinen jäänne entisajoilta.

Vierailija
42/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nykyajan nuori aikuinen on matkustanut tai asunut maissa, joissa teitittely on normaalia kohteliaisuutta toisilleen tuntemattomien ihmisten kesken. Olen iloinen siitä, että teitittely ei suinkaan ole vähentynyt Suomessa, vaan mielestäni jopa lisääntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähiapteekissa on noin 60-vuotias työntekijä, joka teitittelee minua (35v). Pitäisikö tästäkin nyt sitten mielensä pahoittaa? Näytänkö hänen mielestään 80-vuotiaalta, yhyy yhyy

Vierailija
44/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta teitittely on vanhanaikaista kohteliaisuutta mistä voisi hyvin luopua. Se särähtää aina korvaan, kun selkeästi vanhemmat teitittelevät nuorempia ja kuulostaa kohteliaan sijasta epäkohteliaalta. Ei vanhuksetkaan teitittelystä välitä, se on joku ihmeellinen jäänne entisajoilta.

Jotkut välittää. Naapurin rouva (n. 75v) suorastaan loukkaantui, kun mieheni (52v) sinutteli häntä. Totesi että hän on tottunut siihen, että vanhempia ihmisiä teititellään. Sen jälkeen ei sanonut edes päivää moneen viikkoon pihassa. 

Vierailija
45/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka on ihan ikäisensä näköinen, hiukset yli olkapäiden, ei silmälaseja ja normaali paino, normaali pukeutuminen.

Olen ollut käsityksessä, että vasta kumaraan painuneita harmaahiuksisia vanhuksia (yli 70-vuotiaita) vasta teititellään.

40v nainen jo vanha kurppa

Vierailija
46/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä teitittelystä loukkaannu, mutta siitä kyllä loukkaannuin kun Alkossa kysyttiin paperit. Näytänkö muka joltain teinitytöltä? N39

Vierailija
47/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teitittelen kaupan myyjiä silloin kun he edustavat tiettyä firmaa eikä olennaista ole se kenen kanssa minä asioin. Esimerkiksi Gigantin myyjälle voisin sanoa vaikkapa näin: "Ostin Teiltä pari kolme vuotta sitten tietokoneen ulkoinen kovalevyn. Mistähän päin myymälää niitä mahtaa nykyisin löytyä?"

Vierailija
48/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin teitittelen kaupan myyjiä silloin kun he edustavat tiettyä firmaa eikä olennaista ole se kenen kanssa minä asioin. Esimerkiksi Gigantin myyjälle voisin sanoa vaikkapa näin: "Ostin Teiltä pari kolme vuotta sitten tietokoneen ulkoinen kovalevyn. Mistähän päin myymälää niitä mahtaa nykyisin löytyä?"

Tuossahan et teitittele sitä myyjää, vaan puhut Gigantista ketjuna. Ethän ostanut sitä konetta juuri ko. myyjältä, vaan siitä liikkeestä. Sama tilanne kun sanon perheelliselle kaverilleni: "Olisiko teillä poraa, jota voisi lainata?" En tuossa teitittele kaveri, vaan puhun heidän perheensä kodista, jossa pora saattaisi olla.

Vierailija
49/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tästä samasta aiheesta valitetaan täällä? 

Vierailija
50/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisiin käytöstapoihin kuuluu teititellä kaikkia vieraita ihmisiä, joden kanssa ei ole tehty sinunkauppoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä