Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiakaspalvelijat teitittelevät nelikymppistä naista?

Vierailija
01.02.2019 |

Joka on ihan ikäisensä näköinen, hiukset yli olkapäiden, ei silmälaseja ja normaali paino, normaali pukeutuminen.

Olen ollut käsityksessä, että vasta kumaraan painuneita harmaahiuksisia vanhuksia (yli 70-vuotiaita) vasta teititellään.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin teititellään vaikka olen 31 :( huono mieli siitä tulee ja hämmentää jotenkin.

Vierailija
22/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin teititellään vaikka olen 31 :( huono mieli siitä tulee ja hämmentää jotenkin.

Mutta eikö se ole kivaa, että taas löysit uuden pikkuasian joka on varmuudella tarkoitettu hyväksi ja kohteliaaksi käytökseksi josta sait taas mielesi niin pahoittaa? Tämähän sinulla lienee tavoitteena ihan kaikessa joten sait mitä halusit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua teititellään järjestelmällisesti ja olen 41. Tämä alkoi muutama vuosi sitten. Ehkä olen sitten niin kurpahtanut vain. Muutenhan mua ois teititelty jo parikymppisestä saakka, mikäli ohjenuorana olisi "kaikkia aikuisia teititellään".

Vierailija
24/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä teitittelyssä on niin kamalaa? Ei se ole merkki siitä, että sinua pidetään vanhana, vaan siitä, että asiakaspalvelijalla on kohtelias puhetapa hallussa.

Vierailija
25/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se ole kivaa, että taas löysit uuden pikkuasian joka on varmuudella tarkoitettu hyväksi ja kohteliaaksi käytökseksi josta sait taas mielesi niin pahoittaa? Tämähän sinulla lienee tavoitteena ihan kaikessa joten sait mitä halusit?

Miksi varmuudella? Juurihan tässä todettiin, että kyseessä on johdon ohjeistus teititellä kaikkia, jotka ei selkeästi ole nuoria. Aspa ei varmaan tarkoita sillä minua loukata tai hyvitellä, tekee vaan työtään. Mutta musta se tuntuu kummalta siksi, kun omassa lapsuudessa olen tottunut, että vain selkeästi tosi vanhoja teititellään. Jossain sukujuhlissa olin paniikissa, kun mietiskelin onko varmasti nyt tuo täti niin vanha, että täytyy teititellä.

Vierailija
26/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua teititellään järjestelmällisesti ja olen 41. Tämä alkoi muutama vuosi sitten. Ehkä olen sitten niin kurpahtanut vain. Muutenhan mua ois teititelty jo parikymppisestä saakka, mikäli ohjenuorana olisi "kaikkia aikuisia teititellään".

Oma ohjenuorani on, että teitittelen kaikkia, jotka arvioni mukaan ovat minua vanhempia. Koskee siis henkilöitä, jota en tunne ja noudatan tätä linjaa niin töissä kuin vapaallakin.

Vierailija
27/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19 ja minua teititellään. :D 

Vierailija
28/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessamme kerran pikaruokalassa parikymppisinä ystäväni kanssa ruoka tarjoiltiin minulle "olkaa hyvä" ja ystävälleni "ole hyvä" saatesanojen kera. Nämä siis samassa tilanteessa peräjälkeen. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Sinulla on siamilainen kaksonen jonka vain muut huomaa.

Vierailija
29/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on kohteliasta ja niin on ohjeistettu tekemään. En ymmärrä miksi jotkut pahoittavat mielensä kohteliaasta käytöksestä. Minusta on vain hyvä, että osataan puhua kauniisti eikä kaikki ole tätä "Mitässulle?"-tyyliä.

Vierailija
30/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua ei teititelty, kun olin alle 38 v?

Onko ohjeistus työpaikoilla muuttunu kolmessa vuodessa vai olenko vain rupsahtanut? Itse siis otan teitittelyn = olet rupsahdanut, näytät kuuskymppiseltä.

t. nelikymppinen

Vierailija
31/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ohjeistus työpaikoilla muuttunu kolmessa vuodessa vai olenko vain rupsahtanut? Itse siis otan teitittelyn = olet rupsahdanut, näytät kuuskymppiseltä.

t. nelikymppinen

Kyllä, olet rupsahtanut (tämänhän sinä halusit kuulla)

Vierailija
32/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En teitittele ketään. Ikinä ei ole tullut sanomista.

T. Asiakaspalvelija

Vierailija
33/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. nelikymppinen

Minulle on jo kotona opetuttu, että vanhempia ihmisiä kuuluu teititellä, jos heitä ei tunne. Se on sitten täysin oman arvion varassa, mitä tarkoittaa vanhempi. Itselleni se tarkoittaa minua yli 10 vuotta vanhempaa. Olen 28. 

Vierailija
34/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En teitittele ketään. Ikinä ei ole tullut sanomista.

T. Asiakaspalvelija

Ei varmasti tulekaan jossain Alepan kassalla tms. On kuitenkin olemassa sellaisia asiakaspalvelutehtäviä, joissa teitittely on täysin välttämätöntä. Tietyissä maissa on suunnaton loukkaus, jos sinutellaan ennen kuin on erikseen tehty sinunkaupat.

Vierailija
35/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nelikymppinen

Minulle on jo kotona opetuttu, että vanhempia ihmisiä kuuluu teititellä, jos heitä ei tunne. Se on sitten täysin oman arvion varassa, mitä tarkoittaa vanhempi. Itselleni se tarkoittaa minua yli 10 vuotta vanhempaa. Olen 28. 

Haittaako jos parikymppinen teitittelee sinua, vai pidätkö kohteliaana?

Vierailija
36/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity varsinaisesti tähän, mutta tuli teitittelystä mieleen:

Lapsuuden kotini naapurissa asui noin 80-vuotias rempseä mummeli. Kun puhuttelin häntä ensimmäisen kerran, teitittelin koska niin kotona opetettu vanhempia ihmisiä puhuttelemaan. Mummo otti minua kädestä kiinni ja totesi: "Kuulepa, Kaisa, minua ei sitten enää teititellä. Jos vielä kuulen sellaista saat kepistä". Pilke silmäkulmassa tuon sanoi ja minäkin ymmärsin että vitsaili. Mutta en sen jälkeen häntä teititellyt :D

Vierailija
37/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan itse tein tämmöisen säännön, että asiakaspalvelutehtävissä lähtökohtaisesti teitittelin jokaista, joka teknisesti ottaen voisi olla oma vanhempani.

Puhelinvaihteessa teitittelin kaikki, jotka olivat hivenenkin muodollisia.

Musta on mukava, että mua teititellään, ei haittaa yhtään. Ikäero moneen myyjään on samaa luokkaa. Oon 44 v ja varsin edustava jo työni puolesta.

Tärkeintä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Siitä kiitän aina lämpimästi, olipa tilanne kuinka arkinen tahansa.

Vierailija
38/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nelikymppinen

Haittaako jos parikymppinen teitittelee sinua, vai pidätkö kohteliaana?

Ei todellakaan haittaa. Saattaa se hieman erikoiselta kuulostaa, jos tapahtuu vaikkapa bussissa, jossa molemmat olemme matkustajina. Mutta missään tapauksessa en siitä pahoita mieltäni. Asiakaspalvelutilanteessa pidän teitittelyä vain ja ainoastaan kohteliaana enkä kummastele sitä lainkaan. En vaikka sanoja olisi minua huomattavasti vanhempi.

Vierailija
39/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja muistan että teitittely alkoi noin nelikymppisenä tai vähän päälle. Osa tietenkin vielä sinuttelee, varsinkin jos palvelutilanteessa on jotain muutakin juttua kuin kiitos ja näkemiin.

Joskus on tosi outoa kaupassa, kun minua on teititelty, niin perässä tulee mummo tai pappa about 100-v. ja häntä sinutellaan. Ehkä kyseessä on vakiasiakas, muuta selitystä en keksi.

Oodissa minua teititeltiin eilen ja kyllähän se masentaa, kun kuulin vierestä kuinka kaikkia muita minun jälkeen sinuteltiin. Olen omasta mielestäni - luonnollisesti - "ikäistäni nuoremman näköinen"... Joo, pyöreys ja talvitamineet päällä näytän varmaan eläkeläiseltä.

Vierailija
40/50 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen rupsahtanut urakalla kolmessa vuodessa, sillä kolme vuotta sitten ei teititelty. Asia selvä

N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan