Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sukulaisiin pakko pitää yhteyttä?

Vierailija
01.02.2019 |

Veljeni katkaisi dramaattisesti välinsä minuun jo jonkin aikaa sitten, kun en hänen mielestään pitänyt tarpeeksi usein häneen yhteyttä. Siitä saakka hän on käyttäytynyt minua kohtaan uhkailevasti, solvannut toistuvasti ja herjannut minua myös muille ihmisille. Onko minun pakko pitää häneen yhteyttä vain siksi, että hän on veljeni? Olen ajatellut, että jos tämä olisi joku ystävä tai muu ihminen, en varmasti piittaisi tästä lainkaan, sillä tämä ihmissuhde on myrkkyä minulle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi pakko? Mulle ei sukulaiset merkkaa yhtään sen enempää kuin mitkä tahansa muut tuttavat. Kohtelen niitä ihan samalla tavalla kuin muitakin, ja jos mulle ei olla kohteliaita, en tietenkään ole enää yhteydessä.

Vierailija
2/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko! Minä en jaksa pitää yhteyttä sukulaisiin enkä kenenkään muuhunkaan. En vaan jaksa ihmisiä vapaa-ajalla, töissä on pakko olla edes vähän sosiaalinen akka valtaisessa talossa, ehkä juuri siksi rakastan olla yksin omissa oloissani,kaikessa rauhassa. Vieraat on ehdoton turn-off, no, mies vieras kylläkin ok silloin tällöin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko. Jos ihminen, oli se sitten ystävä tai sukulainen, tuo sun elämään enemmän huonoa kuin hyvää niin ei missään nimessä tarvi olla sellaisen kanssa tekemisissä. Ei sulla ole velvollisuutta olla tekemisissä ihmisten kanssa pelkästään sen vuoksi että olet sukua niille.

Vierailija
4/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempanne vielä elossa? Jos ovat, joudutte tulevaisuudessa, viimeistään perunkirjoitusten yhteydessä, olemaan väkisin toistenne kanssa tekemisissä, joten jonkunlaiset välit olisi hyvä säilyttää.

Vierailija
5/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole - sukulaissuhteet ovat välillä yliarvostettuja. Itse en juurikaan pidä yhteyttä sisaruksiini varsinkaan nyt, kun molemmat vanhemmat ovat kuolleet.

Vierailija
6/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhempanne vielä elossa? Jos ovat, joudutte tulevaisuudessa, viimeistään perunkirjoitusten yhteydessä, olemaan väkisin toistenne kanssa tekemisissä, joten jonkunlaiset välit olisi hyvä säilyttää.

Ei tarvitse.

7/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siis siitä, että hänen mielestään et pitänyt häneen yhteyttä tarpeeksi usein? Ja sitten hän katkaisi välit kokonaan? Siinä tapauksessahan veljesi oli se, jolle on ok, että sukulaisiin ei pidetä yhteyttä.

Joillain ihmisillä tarve yhteydenpitoon on vähäisempi, joillain suurempi. Se ettei pidä yhteyttä sukulaisiin usein, ei tarkoita ettei välitä heistä.

Minusta hyvät välit perheeseen ja omaisiin on arvokas asia, mutta koko ajan ei tarvitse olla yhteyksissä.

Vierailija
8/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kissakaan pidä mitään yhteyttä esimerkiksi isäänsä, ei ole edes tiedossa onko sillä veljiä. Miksi sinun pitäisi pitää yhteyttä?

Vierailija
9/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos tiedosta. Miten perunkirjoitus hoidetaan käytännössä? Olen aina luullut, että kaikki perilliset kokoontuvat konkreettisesti johonkin.

Vierailija
10/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lasten takia tarvitsisi pitää yhteyttä esim. vanhempiini/sisaruksiini, tuskin juurikaan soittelisin/tapaisin.

Mutta lapsilleni haluan antaa mahdollisuuden olla jonkinlaisessa yhteydessä isovanhempiinsa - jos haluavat.

Vierailija
11/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljellä on mielenterveysongelmia, ilmeisesti joku persoonallisuushäiriö, mihin on saanut hoito + päihdeongelmaa. Piinaa kaikkia sukulaisia aggressiivisella käytöksellä puhelimessa ja somessa. Onneksi asuu kaukana, niin ei ole tullut oven taakse. Pakko oli laittaa jossain vaiheessa välit poikki oman mielenterveyden vuoksi.

Vierailija
12/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tiedosta. Miten perunkirjoitus hoidetaan käytännössä? Olen aina luullut, että kaikki perilliset kokoontuvat konkreettisesti johonkin.

Ei sua kukaan voi pakottaa kokoontumaan mihinkään. Voit antaa lakimiehen hoitaa homman.

Vierailija
13/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se periaatteessa meneekin. Perillisillä on kuitenkin mahdollisuus väärentää esim. suvusta heivatun perillisen valtakirjan.

Vierailija
14/22 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi tuollaiseen yhteyttä. Oli sukua tai ei.

Vierailija
15/22 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kuin syntyä ja kuolla. Nekin vain kerran. Itseäni ei ole kutsuttu suvun juhliin ja omia juhliani aikanaan arvosteltiin niin antaapa olla. Lapsen kanssa tänä jouluna ostan kylpyläpaketin. Olemme siellä monta vuorokautta,ei puhelimia mukana. Hyvää joulua jokaiselle missä sen vietättekin🙏🌹🌿

Vierailija
16/22 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole kuin syntyä ja kuolla. Nekin vain kerran. Itseäni ei ole kutsuttu suvun juhliin ja omia juhliani aikanaan arvosteltiin niin antaapa olla. Lapsen kanssa tänä jouluna ostan kylpyläpaketin. Olemme siellä monta vuorokautta,ei puhelimia mukana. Hyvää joulua jokaiselle missä sen vietättekin🙏🌹🌿

Nykypäivänä jotkut eivät pysty ilman puhelimia ja somea olemaan. Koko ajan vaan siellä olevat. Hyvä että pystyt olemaan irti lapsen kanssa somesta.

Vierailija
17/22 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vihamielisyyden ja sen,että minua ei haluttu esim ristiäisiin. Niin nyt saapi olla koko suku. Kylpylään menen jouluksi lapseni kanssa🌿🌹🙏🙏

Vierailija
18/22 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on perseestä, en pidä yhteyttä

Vierailija
19/22 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni Suomessa ei ole mitään lakia, joka määräisi pitämään yhteyksiä sukulaisiin tai muihinkaan ihmisiin.

Vierailija
20/22 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys ap!

Silloin kuin joku katkaisee välit sinuun, niin hän ei  pidä sinuun yhteyttä etenkään aktiivisena osapuolena.

Eikä sinun ole pakko olla kenenkään kanssa tekemisissä olkoon kyse sukulaisista tai ei.