Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset alkavat vanhemmiten haista pahalle? Esim. oma äitini, vaikka rakas onkin en haluaisi enää nykyään kuskailla mihinkään kun se haju jää autoon

Vierailija
01.02.2019 |

Ja ihan hygieniasta huolehtiva, tolkuissaan oleva ihminen ! Samoin kaupassa törmää usein näihin haiseviin mummoihin ja pappoihin. Onko tässä sama kohtalo edessään itsellä?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkkeet muuttavat ominaishajua, samoin enää ei jaksa olla niin tarkka esim. vaatteiden puhtaudesta, suihkussakaan ei tule käytyä enää niin usein.

Vierailija
2/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan ihmisen haju. Sitä voi koettaa kaatamalla päälleen kilon hajusteita, mutta sitten vasta lemuaakin. Hyväksy vain ap, että sinustakin tulee haiseva vanhus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Kaikki ei kyllä mielestäni haise vanhanakaan, vaan ominaishaju enemmänkin hälvenee, kun iho kuivuu ja hormonit ei tuota yhtä paljon tuoksua.

Vierailija
4/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalman haju. Kohta kuolema korjaa.

Vierailija
5/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haistaa lähestyvän kuoleman ja vissiin sitten ihmisetkin.

Vierailija
6/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhalle se tulee?

Vierailija
7/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni papparainen haisee pissalle ja likaisille vaatteille.

Vanhukset eivät käsitä enää tiettyjä asioita.

Mutta eihän heitä voi syyttää vanhenemisesta.

Näin käy kaikille.

Vierailija
8/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 76 ja parin viime  vuoden aikana alkanut .

Ap

9/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista, paitsi sellaisten vanhusten kohdalla, jotka eivät pysty huolehtimaan hygieniastaan ja saattavat haista tunkkaiselle ja pissalle. Mitään yleistä vanhusten hajua ei minusta kyllä ole.

Vierailija
10/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmat ihmiset haisee likaisille vaatteille. Nykyään ihmiset on "pidä ja pese" sukupolvea mutta vanhempi polvi voi käyttää jotain päällysvaatteita, housuja, kaulaliinoja, villavaatteita jne vaikka kuinka kauan pesemättä niitä. Luulevat että riittä kun kalsarit vaihtaa.

Vierailija
11/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kuinka hyvin tiedät sen hygienian hoidon, esim kuinka usein käy suihkussa, tekeekö suihkujen välillä ala- ja kainalonpesuja yms. Ja just pyykinpesu.

Vierailija
12/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Miten voi olla? Itse olen 62-vuotias ja aina tarkka hygieniastani. Hampaat ovat myös kauniit ja kunnossa. Lastenlapsilta kuulee totuuden: "Mummo tuoksuu hyvältä" (se on se suosikkiparfyymi, jota en kerro, koska se kuitenkin haukuttaisiin. Ei ole kuitenkaan mikään vahva tuoksu).

Olen siis vanha, mutta en vielä vanhus. Nykykeskustelujen perusteella hirvittääkin, että jäisin joskus muiden riesaksi enkä pystyisi pitämään itsestäni huolta. Toivoisin lähteväni täältä joskus ns. "saappaat jalassa".

Vierailija
13/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 60v. (en siis vanha), mutta olen huomannut kuseni alkavan haista hirveelle, jos syön kananmunia. Näin ei ollut ennen. Joten kyllä varmasti lääkkeet ja jotkut ruuat muuttaa vanhemmiten ihmisen hajua. Ei se paha haju johdu aina huonosta hygieniasta.

Vierailija
14/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Diabetes? Onko ehkä sairastunut viime vuosina siihen? Kaappijuoppous? Sekin aiheuttaa sellaista imelää hajua kun aineenvaihdunta menee sekaisin. Vai onko äitisi kotona ehkä kosteusvaurio tai hometta? Haisevatko vaatteet vai itse ihminen?

Vierailija
15/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista omissa vanhemmissani. Nyt edesmennyt äitini ei ainakaan 80v tuoksunut mitenkään tunkkaiselle tms. Hänellä oli vain 1 verenpainetabletti. Hän oli myös koko ikänsä siivousinto ja koskaan ei pitänyt likaisia vaatteita. Eikä muutenkaan vaikuttanut ns vanhukselta koska pukeutui nuorekkaasti ja tyylikkäästi ja oli täysin skarppi. No hän kuolikin sitten saappaat jalassa, oli vajaan kk Meilahden sairaalassa ja siellä oli kyllä ihan hyvät olot, henkilökunnasta ei ollut puutetta. Itse olin siellä kaiken vapaa-aikani ja näin tämän. Onneksi hänen ei tarvinnut joutua noihin kammottaviin laitoksiin.

Vierailija
16/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Toivottavasti tyttäret kertoo mulle, jos alan haiskahtaan vanhalle. Pappojen hajut johtuu usein eturauhasvaivoista.

Vierailija
17/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohdallani koskaan moista sattunut.

Vierailija
18/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia käsityksiä hygieniasta. Peruspesut ja puhtaat alusvaatteet joka aamu.

Ei vanhat haise. Johtuu vain sairaudesta tai pesemättömyydestä.

Kyllä nuoret teiniikäiset haisee varmasti enemmän.

Vierailija
19/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä miksi, mutta saman olen havainnut. Yleensä siinä 70 - 75 paikkeilla ihmiset alkavat haisemaan ja se ei ole (pelkästään) huono hygienia.

Vierailija
20/55 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tuollaista omissa vanhemmissani. Nyt edesmennyt äitini ei ainakaan 80v tuoksunut mitenkään tunkkaiselle tms. Hänellä oli vain 1 verenpainetabletti. Hän oli myös koko ikänsä siivousinto ja koskaan ei pitänyt likaisia vaatteita. Eikä muutenkaan vaikuttanut ns vanhukselta koska pukeutui nuorekkaasti ja tyylikkäästi ja oli täysin skarppi. No hän kuolikin sitten saappaat jalassa, oli vajaan kk Meilahden sairaalassa ja siellä oli kyllä ihan hyvät olot, henkilökunnasta ei ollut puutetta. Itse olin siellä kaiken vapaa-aikani ja näin tämän. Onneksi hänen ei tarvinnut joutua noihin kammottaviin laitoksiin.

Siis kuoliko ns. saappaat jalassa, vai joutuiko olemaan n. kuukauden verran sairaalassa? Kaksi aivan eri asiaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi