Minkälainen ihminen syöttää lapsilleen eineksiä?
Meillä on kotona kolme lasta. Mies ja minä molemmat olemme kokopäivätyössä, mutta kyllä silti ehdin joka päivä tekemään lapsille hyvät ja terveelliset ruoat. Kuka noita suolasia lisäaine-eineksiä lapsilleen edes kehtaa antaa? Tiedä ollenkaan mitä kaikkea ne sisältää ja minkälainen vaikutus niillä on lapsen terveyteen.
Kommentit (26)
Minkälainen ihminen ylipäänsä syö?
Mä ainakin elän pelkällä valoravinnolla.
Hengität sisään vaan, ilmaista on, ja terveellistä!!!!
Kyllä minä voin ihan hyvällä omatunnolla sanoa, että minä annan joskus lapselle eineksiä, kun on kiireinen päivä tai kaikki kipeänä. Sitä kuitenkin tapahtuu todella harvoin, ei edes joka kuukausi, etten usko sen kauheasti haittaavan.
Vastapainoksi teen itse ruoan joka päivä tai joka toinen päivä, alusta asti itse enkä käytä esim. valmiita perunasipulisekoitus pusseja, joita sinäkin varmaan käytät, eli einestä silloin syötät lapsillesi. Jos haluat lähteä tuolle tielle, niin sitten pitää muistaa, että syötät eineksiä lapsille jos et tee itse pastaa, makaronia, käytät ruoanlaitossa kaupan venäjauhoja jne..
Mun tuttu väitti ettei koskaan osta eineksiä ja sitten sillä oli kuitenkin nakkipaketti ostoskorissa. Eikö jotkut oikeasti tajua mitä eines tarkoittaa?
Sellainen jolle on lapsena syötetty pelkkiä eineksiä. Eipä tullut kotona monia ruokia tutuksi.
Ainesosat: Rogan Josh -kastike 200 g (vesi, broilerinliha (25 %), laktoositon ruokakerma, tomaattipyre, sipuli, fariinisokeri, rypsiöljy, mausteet (mm. juustokumina, kurkuma, korianteri, chili, valkosipuli, neilikka, kaneli, laakerinlehti), jodioitu suola, maltodekstriini, muunnettu maissitärkkelys, tomaattijauhe, aromit (mm. paprika)), keitetty riisi 150 g (vesi, riisi). Broilerinlihan alkuperä Suomi
Kyllä on aivan myrkkyä! Huh huh!
Hehheh joo, tee vaan maksalaatikot ja makkarat itse. Minä säästän aikaa myös lasten kanssa olemiseen.