Naimisiin haluaminen.
Meille syntyi jo toinen lapsi ja oltiin papin kanssa suunnittelemassa ristiäisiä.
Papin piti jatkuvasti toitottaa siitä ettemme ole naimisissa ja minun miehenä pitäis olla rohkeutta kosia!
Nainen ja hänen sukunsakkin puhuu usein naimisissa.
Mutta en vaan ymmärrä pienessä päässäni miksi meidän pitäs mennä naimisiin ja vaikeuttaa jatkoa jos vaikka sukset meneekin ristiin. Lisäksi nainen on haluton seksiin, eikä hänellä ole mitään omaisuuttakaan
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi vaikeampaa erota jos on naimisissa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.
Ei varmasti olekaan vaikeampaa erota. Mutta naimisiinmenossa ja avioehdon sopimisessa jne on enempi vaivaa kuin siinä että muutetaan vain yhteen.
Mistäs sen tietää jos ei naimisiin mene 😂 ei ollut kyllä meillä naimisiinmeno mikään kova homma joka olisi vaatinut paljon vaivannäköä. Selityksiä taitaa olla jos noin ajattelee. Eikö sitä voi vain suoraan sanoa että ei halua.
Siis onhan se nyt ihan fakta, eikä mikään mielipidekysymys. Avoliitto on yhteenmuutto. Avioliitto on yhteenmuutto + avioliiton virallinen solmiminen mahd. avioehtoineen + ehkä myös juhlat. En tarkoita että olisi ylitsepääsemättömän vaikeaa, olen siis itse naimisissa. Mutta onhan se avoliitto nyt paljon iisimpi tehdä kuin avioliitto.
Mulla on ainakin sen verran omaisuutta monessa muotoon jotta tulis erossa ja naimisiin menoissa todella paljon paperihommaa. Sen aikaan ollaan jo yhdessä nytkin olis omat haasteensa. Onneks kaikki talot ja muut on mun nimissä Ap
Olisit sitten pysynyt sinkkuna ja nauttinut omaisuudestasi.
Olen liittynyt naisesi kanssa samaan "pelijoukkueeseen" ja silti vingut? Eikö teillä muka ole yhteinen koti, yhteinen talous, yhteiset rahat ja yhteiset lapset?
Minä olen jo monta vuotta elättänyt puolisoani, joka on milloin työtön ja milloin rahaton ja milloin mitä muuta ja minä olen se työssäkäyvä osapuoli. Olen sitoutunut puolisooni, kunnes kuolema meidät erottaa ja siinä on kestetty pitempikin (vuosia kestänyt) seksitön jakso.
N43
Lasten tekeminen jonkun kanssa piätisi olla jo sen luokan valinta, että samaa nuottaa vedetään. Jättisikö naisesi sut yksin, jos sairastuisit ja joutuisit työkyvyttömksi. En mä ainakaan lasteni isää ja miestäni hylkäisi vaan mun palkalla sitten elettäisiin. Ja on niitä jaksoja ollutkin tässä elämän polulla, että minä tienaan ja hän ei. Tilanteet vaihtelevat, mutta me ollaan toisiimme sitouduttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti olekaan vaikeampaa erota. Mutta naimisiinmenossa ja avioehdon sopimisessa jne on enempi vaivaa kuin siinä että muutetaan vain yhteen.
Mistäs sen tietää jos ei naimisiin mene 😂 ei ollut kyllä meillä naimisiinmeno mikään kova homma joka olisi vaatinut paljon vaivannäköä. Selityksiä taitaa olla jos noin ajattelee. Eikö sitä voi vain suoraan sanoa että ei halua.
Siis onhan se nyt ihan fakta, eikä mikään mielipidekysymys. Avoliitto on yhteenmuutto. Avioliitto on yhteenmuutto + avioliiton virallinen solmiminen mahd. avioehtoineen + ehkä myös juhlat. En tarkoita että olisi ylitsepääsemättömän vaikeaa, olen siis itse naimisissa. Mutta onhan se avoliitto nyt paljon iisimpi tehdä kuin avioliitto.
Mulla on ainakin sen verran omaisuutta monessa muotoon jotta tulis erossa ja naimisiin menoissa todella paljon paperihommaa. Sen aikaan ollaan jo yhdessä nytkin olis omat haasteensa. Onneks kaikki talot ja muut on mun nimissä Ap
Kannattaako teidän elää edes avoliitossa kun mietit jo eroa. Naimisiin ei ainakaan kannata mennä, liikaa paperihommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako teidän elää edes avoliitossa kun mietit jo eroa. Naimisiin ei ainakaan kannata mennä, liikaa paperihommia.
Tuosta on naisen aika hankala lähteä. Pienet lapset ja kaikki aika menee ihan perushoidossa. Tienaamaan ei pääse ainakaan vuoteen, jos vauva syntyi juuri. Aikamoiseen loukkuun on nainen ajautunut.
Osaa olla naurettava ja mies vihainen palsta!
Voimia naisellesi. Mies joka ei arvosta lastensa Äitiä ei ole minkään arvoinen!
Ap, kuulostat tavattoman yksinkertaiselta. Miten olet onnistunut hankkimaan omaisuutta?
Rahaa ei saa hautaan. Lapsesi perii sinut joka tapauksessa, ja hyi niissä on puolet sen naisen geenejä, Kannattaa tehdä hyvissä ajoin testamentti, että puolella omaisuudella katetaan vaikka hautaholvisi kulut, tai ehkä joku säätiö? Saisit nimeä vielä tuonpuoleisessakin.
Muutenkin kannattaa tehdä testamentti nopasti, koska rahanhimoinen avokki on varasti väärentänyt teille henkivakuutuksen! Onhan verkkpankkitunnuksesi varmassa tallessa? Ja kiivääri tyynyn alla.
Ap et ehkä tiennyt, mutta lakia on muutettu niin, että omaisuus menee jakoon, vaikka ei olisikaan naimisissa, jos pari on asunut vakituisesti avoliitossa ja heillä on yhteisiä lapsia, joita se köyhempi osapuoli on hoitanjut kotona. Toisinsanoen se köyhempi kotiäiti/isä on uhrannut oman uransa ja työtulonsa tehden palkatonta työtä toisen vanhemman puolesta.
Nyt käy siis joka tapauksessa niin, että joudut ilmeiseti luopumaan osasta omaisuudestasi avoerossakin. Lisäksi olet elatusvelvollinen lapsistasi vuosia/vuosikymmeniä elareiden muodossa. Lisäksi jos eroat, joudut hankkimaan isomman asunnon kuin mitä lapsettomana sinkkuna tarvitsisit, jota voit toimia edes viionloppuisänä. Lisäksi sinun on huomattavasti vaikeampi löytää uutta naista kuin aikoinaan sinkkuna, sillä garva nainen haluaa eronnutta miestä lapsineen rasitteekseen, naisista on ikävämpää olla vieraiden lasten äitipuoli kuin miehistä isäpuolen rooli.
Eli tästä valosta voisit pohtia, olisiko nykyisen suhteen parantaminen itsesi kannalta sittenkin kannattavampaa. Oletko avovaimollesi unelmapuoliso? Ero nimittäin ei ole vain sinun päätettävissäsi, vaan jos avopuolisosi kypsy sinuun ja päättää erota, et voi sitä estää mitenkään. Eli mietipä, huomioitko puolisoasi ja arvostatko häntä taaarpeeksi? Teetkö oma-aloitteisesti puolet kotitöistä ja hoidatko tarpeeksi lapsia? Oletko mukavaa seuraa? Oletko hyvä rakastaja puolisosi mielestä? Epäilen, sillä jokainen haluaa hyvää seksiä, huonoa tietenkään ei. Eli oletko avokillesi unelmapuoliso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole kauaa sinun, jos avopuolisosi päättää ottaa eron sinusta. Omaisuus jaetaan myös avoliitosta erottaessa nykyään, jos on yhteisiä lapsia ja avovaimo ollut kotiäiti.
Oli niin rakentavaa lyttäystä ja kritiikkiä että on parempi lähteä tästä avoliitosta koska en näe järkevää syytä mennä naimisiin. Voihan ero kaikille tulla yllätyksenä koska muiden ja kumppanin mielestä meidän olisi avioiduttava.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on naisen aika hankala lähteä. Pienet lapset ja kaikki aika menee ihan perushoidossa. Tienaamaan ei pääse ainakaan vuoteen, jos vauva syntyi juuri. Aikamoiseen loukkuun on nainen ajautunut.
"Ajautunut" :D
Ja tietävätkö nuo lastenhoidosta vinkujat että ilman lapsia nainen voisi mennä töihin koska hänellä on taitoja joista halutaan maksaa?
Muuten minulle on ihan sama, missä muodossa parit haluavat olla, mutta minusta lasten hankkiminen kuuluu lähtökohtaisesti avioliittoon. Heidän pitää saada paras mahdollinen oikeusturva lapsellisia aikuisia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Meille syntyi jo toinen lapsi ja oltiin papin kanssa suunnittelemassa ristiäisiä.
Papin piti jatkuvasti toitottaa siitä ettemme ole naimisissa ja minun miehenä pitäis olla rohkeutta kosia!
Nainen ja hänen sukunsakkin puhuu usein naimisissa.
Mutta en vaan ymmärrä pienessä päässäni miksi meidän pitäs mennä naimisiin ja vaikeuttaa jatkoa jos vaikka sukset meneekin ristiin. Lisäksi nainen on haluton seksiin, eikä hänellä ole mitään omaisuuttakaan
Ihmisillä näyttää olevan outo tapa käsittää avioliitto. Se on vain ja ainoastaan juridinen sopimus, joka on lailla vahvistettu. Laki turvaa puolisoiden oikeuksia ja esimerkiksi lesken asemaa. Myös perintöasiat on hyvä pitää aina mielessä kun avoliitossa elää,.