Jos vanhusten hoito on huonoa, niin ei ole näiden yrittäjien vika, vaan palvelun tilaajan, kunnan vika
Kunta tietää varsin hyvin että yrittäjät eivät pysty kovin korkeatasoiseen työhön alhaisella hinnalla mutta eivät halua valvoa tätä koska palvelun hinta alkaisi nousta.
Tämä yritysten omavalvonnan kasvu johtaa siihen että kunnat entistä enemmän pese omia käsiään koko touhusta.
On esitetty että ei saisi ostaa halvinta tarjousta mutta on ihan väärä tie. Jos haluaa että palvelu parenee niin kunnan pitäisi alkaa valvoa että saa sen mitä tilaa. Tätä kunnat ei halua kuitenkaan tehdä koska rahapula.
Kommentit (27)
Juha Rehula sano eilen radiossa ongelmien johtuvan siitä, että hoitajat eivät aiemmin tuoneet epäkohtia julkisuuteen. Että löytyihän se syyllinen.
Kun asia on niin, että hoivakodeissa on liian huonokuntoisia vanhuksia/ ihmisiä asiakkaina. Sellaisia , jotka kuuluisivat vuodeosastolle =ympärivuorokautinen hoiva.
Kun on tapauksia, jossa asiakas on pudonnut sängystä.
Se tarkoittaa sitä, että hänellä ei ole laitoja sängyssä, kuten sairaalasängyssä ON.
Eli vuodeosasto on ratkaisu ongelmaan.
Hoitokoteihin sopivat asukkaat, jotka selviytyvät vcssä omin avuin,pääsevät sängystä ylös ilman apuja, toki voi olla joku tuki kiinnitettynä, josta voi pitää kiinni noustessaan.. Ruokailevat itsenäisesti. Pukevat suht kohti itsenäisesti. Peseytyvät suht kohti itsrnäisesti
Tällaiset sopivat hoivakoteihin. Siis tässä kunnossa olevat. Muut vuodeosastolle sairaalaan!
Vierailija kirjoitti:
Juha Rehula sano eilen radiossa ongelmien johtuvan siitä, että hoitajat eivät aiemmin tuoneet epäkohtia julkisuuteen. Että löytyihän se syyllinen.
Kukapa muu kuin Rehula n Juha. 😵Varsinainen.
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei ole varaa kovin korkeatasoiseen vanhustenpalveluun. Työntekijöiden pitäisi jotenkin ryhdistäytiä ja hio käytäntöjä. Tosin on aika vaikeaa enää siinä vaiheessa kun homma leviää käsiin. Esim. joku vihko mikä oli ainakin joku vuosi sitten kotikäynneissä niin ei toiminut. Mitä hyötyä kirjata jotan vihkoon kun tieto hukkuu sitten sinne edellisille sivuille. Ei kai aina uusi hoitaja lue koko vihkoa läpi joka kerralla?
Vaikuttaa koheltamiselta.
Olet ymmärtänyt väärin. On kai ollut tarkoituksena katsoa aina vain se edellinen käynti. Yhteenvedot erikseen.
Jos hommassa jotain järkeä on ollut!
Puurot ja vellit sekaisin.
Ja se kai on sijoittajien tarkoituskin.
Voittoa tavoittelevat yritykset rikastuttavat omistajia. Johtajien palkat pilvissä saatika ne poonukset. Näin kävi, kun yksityistettiin vanhustenhuolto ja näin käy sitten sotessakin. Rahaa kerätään valtiolta ja kunnilta omistajien taskuun ja työtekijät orjuutetaan tekemään huonoa laatua. Asia on varmasti ollut tiedossa, mutta rahasta on kaikki kiinni.
Jos minä tilaan 10 t-paitaa ja minulle lähetetään 9 kpl ja minä vaan kädet taskussa kiroilen, mutta muuta en tee, niin seuraavalla kerralla minulle lähetetään 8 kpl ja sitä rataa.
Että näin se menee!!!!!!!!
ap.