Ilman kosketusta
Te joita kukaan ei kosketa koskaan, millä tavalla se vaikuttaa teihin? Itse laskin koko 2018 vuoden koskettelut niin niitä oli 2 ihmistä on kätellyt ja yhden kerran kävin kampaajalla. Vuosi 2017 meni lähes samoin muutama kättely vaan enempi. Ahdistaa ja masentaa. Pidän toisen ihmisen kosketusta elintärkeänä, jopa hengissäpitävänä voimana.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
No mene ja halaa ihmisiä, saatana. Jos ei mitään muille anna, ei kyllä mitään saakaan.
metoo
Voisiko ap ruveta seisomaan kadulla jakamassa ilmaisia halauksia? Siinä saisit kosketusta.
Kosketuksen puute on todellakin raskasta ja lopulta ihan kestämätöntä. Silitän joskus itseäni tai pidän itseäni kädestä kiinni. Kun oikein keskittyy, kosketukseen uskoo. Ei se tietenkään vedä vertoja toiselle ihmiselle mutta auttaa joskus. Väittäisin, että kosketuksen puute on vaikuttanut siten, että olen osin kadottanut yhteyden itseeni. Toisen ihmisen kosketus maadoittaa. Tästä tulikin mieleeni, että myös luonnossa voi kokea vähän samantyyppistä maadoittumista. Hautaa vaikka jalat rantahiekkaan tai työnnä sormet nurmikkoon ja anna energian virrata samalla lailla kuin se virtaa toisen ihmisen kosketuksesta.
Tulipa tästä omituinen viesti.
Tsemppiä.
Laitan silmät kiinni ja käyn läpi tunteitani. Olen vakaasti sitä mieltä, että lemmikkieläin auttaa, kissa tai koira. Tuo tunteiden kohtaaminen auttaa tosi paljon. Tv:ssä näytettiin kerran sellaista ryhmää toisilleen vieraita ihmisiä, jotka matkasivat vierekkäin yhteensä 6 henkilöä, jotka vain halailivat toisiaan, vaatteet päällä. Joku sellainen juttu voisi olla hyvä.
Tää voi kuulostaa naurettavalta mutta suosittelen ihan vilpittömästi puiden halaamista. En ole mikään ituhippihörhö, mutta yhden sellaisen suosituksesta halasin kerran vaivihkaisesti puuta metsäkävelyllä ja siitä tuli tosi hyvä mieli :) Olen jatkanut samaan malliin! Männyt esimerkiksi ovat hyviä halattavia, sopivan kokoisia että kädet saa kiedottua mukavasti ympärille eikä niissä ole oksia matalalla.
No ei kai mitenkään.. välillä vähän turhauttaa mutta aattelen et kyllä se mies joskus löytyy.
No mene ja halaa ihmisiä, saatana. Jos ei mitään muille anna, ei kyllä mitään saakaan.