Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halpahalli auki sunnuntaisin ja potkut niille jotka ei tee su vuoroja

Vierailija
31.01.2019 |

Yyteet

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaupanalan työt niin matalapalkkaisia, että mä teen aina pyhät mielellään, tuplapalkka tekee monta sataa kk tiliin.

Vierailija
22/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkunaa, kun meitäkin on jotka tekisi mielellään vaikka kaikki vuoden sunnuntait. Saan tosi harvoin sunnuntaivuoroja, vaikka olen sanonut, että käyvät hyvin. Lapset muuttaneet jo kotoa pois. Eli ei tarvitse olla edes opiskelija, että tykkää tehdä sunnuntait töitä.

Halpahalliin tosin en varmasti edes pääsisi töihin, kun olen kirkosta eronnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpahalli sulkee ovet 2 vuoden sisään

Saivatko Saara ja manageri tuhlattua niin paljon Ameriikoissa?

Vierailija
24/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä on ollut Halpa-halli.  Olisi elämä ollut muuten paljon kalliimpaa.

Kiitos yrittäjälle.

Vierailija
25/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkunaa, kun meitäkin on jotka tekisi mielellään vaikka kaikki vuoden sunnuntait. Saan tosi harvoin sunnuntaivuoroja, vaikka olen sanonut, että käyvät hyvin. Lapset muuttaneet jo kotoa pois. Eli ei tarvitse olla edes opiskelija, että tykkää tehdä sunnuntait töitä.

Halpahallilla 1500 työntekijää. Vajaa 10 on esittänyt kritiikkiä sunnuntaityötä kohtaan.

Asiakkaat voi edelleen olla menemättä sunnuntaisin kaupoille.

Vierailija
26/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin tätä aamulla, että mitenhän on, jos on tehnyt työsopimuksen aikana, jolloin HalpaHalli oli sunnuntaisin kiinni. Mitähän on työsopimukseen silloin kirjoitettu työajaksi, onko siellä maininta pelkästään ma-la töistä? Ja voiko työnantaja yksipuolisesti muuttaa työaikoja kattamaan myös sunnuntait, jos onkin joskus tehnyt sopimuksen jossa töitä on vain maanantain ja lauantain välisenä aikana.

Vierailija
27/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, sunnuntaista tapeltiin, kun saa tuplapalkkaa.

Vierailija
28/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kirkko voinee vaatia (osalta) työntekijöistään kirkkoon kuulumista.

Vierailija
29/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo, sunnuntaista tapeltiin, kun saa tuplapalkkaa.

Miten niin provo?

https://www.kaleva.fi/uutiset/talous/is-halpahalli-aloittaa-yt-neuvotte…

Vierailija
30/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useammassa kaupassa töissä ja kaikissa ollut samankaltainen valmis työsopimuspohja jossa työntekijä sitoutuu tekemään kaikkia kaupan töitä sen aukioloaikoina. Eli sitoutuu kaikkiin mahdollisiin työvuoroihin mitä eteen tulee. Ihmettelen millaisia työsopimuksia HH on tehnyt?

Vierailija
31/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kaupoissa sunnuntaisin, ikinä. Pisteet niille, jotka haluavat pitää sunnuntain pyhäpäivänä.

Vierailija
32/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo mielenkiintoista nähdä, että voiko työntekijä väittää sunnuntain kiinniolon vakiintuneen työsopimuksen osaksi sillä tavalla, ettei työnantaja voi enää yksipuolisesti muuttaa työsopimusta ;/

Vierailija
33/33 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys. Jos menee myyjäksi, työajat on mitä on. Samoin poliiseilla, sairaanhoitajilla, palomiehillä...

Oma valinta.

Tiedätkö, että monet ovat valinneet sen ammattinsa silloin, kun kaupat olivat sunnuntaisin ja myöhäisillat ja yöt kiinni. Aika moni 40+-vuotias on varmasti ajatellut, että valitsempas mieluummin kaupan alan enkä hoitoalaa, koska hoitoalalla vuorot pyörivät 24/7.