Halpahalli auki sunnuntaisin ja potkut niille jotka ei tee su vuoroja
Kommentit (33)
Ihme vinkunaa, kun meitäkin on jotka tekisi mielellään vaikka kaikki vuoden sunnuntait. Saan tosi harvoin sunnuntaivuoroja, vaikka olen sanonut, että käyvät hyvin. Lapset muuttaneet jo kotoa pois. Eli ei tarvitse olla edes opiskelija, että tykkää tehdä sunnuntait töitä.
Halpahalliin tosin en varmasti edes pääsisi töihin, kun olen kirkosta eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Halpahalli sulkee ovet 2 vuoden sisään
Saivatko Saara ja manageri tuhlattua niin paljon Ameriikoissa?
Onneksi täällä on ollut Halpa-halli. Olisi elämä ollut muuten paljon kalliimpaa.
Kiitos yrittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vinkunaa, kun meitäkin on jotka tekisi mielellään vaikka kaikki vuoden sunnuntait. Saan tosi harvoin sunnuntaivuoroja, vaikka olen sanonut, että käyvät hyvin. Lapset muuttaneet jo kotoa pois. Eli ei tarvitse olla edes opiskelija, että tykkää tehdä sunnuntait töitä.
Halpahallilla 1500 työntekijää. Vajaa 10 on esittänyt kritiikkiä sunnuntaityötä kohtaan.
Asiakkaat voi edelleen olla menemättä sunnuntaisin kaupoille.
Mietittiin tätä aamulla, että mitenhän on, jos on tehnyt työsopimuksen aikana, jolloin HalpaHalli oli sunnuntaisin kiinni. Mitähän on työsopimukseen silloin kirjoitettu työajaksi, onko siellä maininta pelkästään ma-la töistä? Ja voiko työnantaja yksipuolisesti muuttaa työaikoja kattamaan myös sunnuntait, jos onkin joskus tehnyt sopimuksen jossa töitä on vain maanantain ja lauantain välisenä aikana.
Huono provo, sunnuntaista tapeltiin, kun saa tuplapalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain kirkko voinee vaatia (osalta) työntekijöistään kirkkoon kuulumista.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo, sunnuntaista tapeltiin, kun saa tuplapalkkaa.
Miten niin provo?
https://www.kaleva.fi/uutiset/talous/is-halpahalli-aloittaa-yt-neuvotte…
Olen ollut useammassa kaupassa töissä ja kaikissa ollut samankaltainen valmis työsopimuspohja jossa työntekijä sitoutuu tekemään kaikkia kaupan töitä sen aukioloaikoina. Eli sitoutuu kaikkiin mahdollisiin työvuoroihin mitä eteen tulee. Ihmettelen millaisia työsopimuksia HH on tehnyt?
En käy kaupoissa sunnuntaisin, ikinä. Pisteet niille, jotka haluavat pitää sunnuntain pyhäpäivänä.
Onhan tuo mielenkiintoista nähdä, että voiko työntekijä väittää sunnuntain kiinniolon vakiintuneen työsopimuksen osaksi sillä tavalla, ettei työnantaja voi enää yksipuolisesti muuttaa työsopimusta ;/
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys. Jos menee myyjäksi, työajat on mitä on. Samoin poliiseilla, sairaanhoitajilla, palomiehillä...
Oma valinta.
Tiedätkö, että monet ovat valinneet sen ammattinsa silloin, kun kaupat olivat sunnuntaisin ja myöhäisillat ja yöt kiinni. Aika moni 40+-vuotias on varmasti ajatellut, että valitsempas mieluummin kaupan alan enkä hoitoalaa, koska hoitoalalla vuorot pyörivät 24/7.
Siis kaupanalan työt niin matalapalkkaisia, että mä teen aina pyhät mielellään, tuplapalkka tekee monta sataa kk tiliin.