Perjaate
Vit.u että ärsytti lukea yhtä keskustelua missä aloittaja useampaan kertaan mainitsi "perjatteensa".
Oli vaan pakko avautua, kertokaa tekin ärsyttäviä sanoja/sanontoja.
Kommentit (126)
Tästä on ollut tosi pitkä ketju jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut tosi pitkä ketju jo aiemmin.
No ihan varmasti, satoja kertoja.
"Juurikin näin".
Mikä ihmeen juuriKIN. Se on JUURI !!!!!
Mä aloin lihoamaan. Se on lihonnut. Oikea muoto on lihoa, ei lihota!
Eri sanan käyttö. "Olosuhteet olivat erit." Tällaisesta metusalemista kuulostaa kummalliselle. Sanoisin itse erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
kaksoiset
Ja toisinpäin: kaksosveli/kaksossisko, arrggghh...
Sen on kaksoset ja kaksoisveli/kaksoissisko!
"Sellai" korvaamassa sanan sellainen. (kuultu äidinkielenopettajalta joka toisaalta kritisoi meidän oppilaiden murreilmaisuja)
Perjaatteessa vavvalle kantteis pukeja golitzi-housut lavvantaina kun äitee imuroittee. Laskein, että pahamieli tulee kuulmaan jokakolmannelle ketä soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eri sanan käyttö. "Olosuhteet olivat erit." Tällaisesta metusalemista kuulostaa kummalliselle. Sanoisin itse erilaiset.
Myös "erillä lailla".
Tori.fi:stä luettua:
Kpl:tta
Vanhojen tanssipuku
Käärmeen nahkatakki
'Omassa kotona.' Se on joko 'kotona' tai 'omassa kodissa', ei sekoiteta sijamuotoja keskenään!
'Kekä' tai 'ketä' sanan 'kuka' sijasta.
Selkeiden yhdyssanojen kirjoittaminen erikseen, kuten vaikkapa 'aamu pala'.
'Thaimaaseen' meneminen.
Välilyönti ennen pilkkua, pistettä, huutomerkkiä jne. Ja toisaalta taas välimerkin poisjättäminen silloin kun semmoinen kuuluu olla, kuten pilkun jälkeen tai ennen uuden virkkeen aloitusta.
Pistejonojen jatkuva käyttäminen välimerkkinä.
'Enään'.
Virkkeiden/lauseiden kirjoittaminen perätysten ilman pisteitä, pilkkuja, isoja alkukirjaimia jne.
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi:stä luettua:
Kpl:tta
Vanhojen tanssipuku
Käärmeen nahkatakki
Missä myydään käärmeille nahkatakkeja ? Mun käärme haluaa! :-)
kotoota (kotoa)