Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukiasiaa!

Vierailija
16.05.2006 |

Siis kun äitiysloma loppuu ja jää kotihoidontuelle, niin mitenkäs, onkos mun ilmottauduttava työkkäriin et saa enemmän rahaa...? Vai voinko mennä vaan sossuun pyytää rahaa ja olla ihan vaan kotona? Miten te ootte asian hoitanu?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukeen myös mahdolliset lääkekustannukset " reseptilääkkeet" , - terveydenhuollon maksut jne, sekä harkinnanvaraiset lasten harrastusmaksut!

Niin ja näin kesän kynnyksellä tuetut lomat!

ja jos kyseiselle kuukaudelle lapsi sattuisi tarvitsemaan uuden sängyn tai jääkaappi hajoaa...

Niin ja toimeentulotukeen otetaan ne vesi ja sähkölaskut myös huomioon!

Muistakaa myös, että asumistukea saa omistusasuntoon!

Ensimmäisestä hylkypäätöksestä EI saa lannistua!

Vierailija
2/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Lahdessa.

Muuten, olisi kiva tietää, mitä vaaditaan, että sossusta saa tuota harkinnanvaraista. Lahdessa kun ei meinaa millään saada. Mulla 2 lasta. Pyykkikone on ollut viime kesästä rikki. Korjaukseen ei saa avustusta. Mitään ylimääräistä ei tipu. Ei lapsille kurahousuihin tai pyörään rahaa. Ei senttiäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukea saa Helsingissä /Vantaalla ainakin!

Pesukoneen rikkoutuminen on ns painava syy silloin jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa!

Jos lapsellasi ei ole liiemmin muita harrastuksia, niin sitkeesti harrastusrahaa hakemaan harkinnanvaraisesti polkupyörään!

Harkinnanvaraista myönnetään yllätävän usein!

Vierailija
4/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli minulle uutta tietoa. Miten sitä saa ja millä perusteilla?

Vierailija
5/26 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuessa huomioidaan:

- vastike

- lainan korot

- sähkö

- vesi

Lainaa EI hyväksytä!

Vierailija
6/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haetaan omistusasuntoon myös Kelasta, aivan samoin kuin vuokra-asuntoon!

Vierailija
7/26 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sä soskusta saat ite samas tilanteessa,ja voit kyllä ilmoittautua työkkäriin saat silti kodinhoidontukea niin kauan kuin on alle kolmevuotias joka asuu kotona,itse laitoin just kurssihaut,kurssin ajalta saa työkkärinkorvaukset plus 8epvä ylläpito korvausta

Vierailija
8/26 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain itse pesukoneeseen lahdessa rahat,multa kans entinen levisi ja sanoin että tarvian koneen sain,riippuu ikävä kyllä paljon virkailijasta mutta pesukonerahat saa aika varmasti,vaatteisiin ei tietenkään saa.

Vierailija
9/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa kotihoidontukea hoitovapaalla oleville.

Vierailija
10/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun siinä kelan lapussa kysyttiin et saako työmarkkinatukee ja kuinka paljon, et se sit vaikuttaa siihen et paljonko saaa sitä kh-tukea. Ymmärsin siis niin et sitä voi saada kumpaakin mut oonko sit ihan väärässä??

Vierailija
11/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis kun äitiysloma loppuu ja jää kotihoidontuelle, niin mitenkäs, onkos mun ilmottauduttava työkkäriin et saa enemmän rahaa...? Vai voinko mennä vaan sossuun pyytää rahaa ja olla ihan vaan kotona? Miten te ootte asian hoitanu?

Miten sä luulit tämän menevän?? Ja pakko kysyä: miten sä olet ne äitiyspäivärahat yms. osannu hakea, kun et tämmöstä tiedä?

Vierailija
12/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks en sais sossusta?? oon kuitenki yh ja en sais kh-tukea kun n. 400 lisineen kaikkineen. Pitäskö mun sit neljällä sadalla saada ruuat ja vaatteet ja kaikki lapselle ja mulle?

Vierailija
13/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miks en sais sossusta?? oon kuitenki yh ja en sais kh-tukea kun n. 400 lisineen kaikkineen. Pitäskö mun sit neljällä sadalla saada ruuat ja vaatteet ja kaikki lapselle ja mulle?

Vierailija
14/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotihoidontuki on aina saman suuruinen, mutta se lisäosa vaihtelee tulojen mukaan ja kun tienaa tarpeeksi, ei lisäosaa saa lainkaan.

Minun käsittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) voit saada yhtä aikaa työttömyystukea ja kotihoidontukea, koska kotihoidon tukeahan saa aina kun lapset on kotihoidossa (ei päiväkodissa/pph). Mutta kun sinulle työpaikkaa sitten tarjotaan, on sinun se otettava vastaan.

Vierailija
15/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

e yli sen niiden perusosan ,joten et saa mitään. Tai ainakaan minä en saa (JKL:ssä asun), enkä usko että niiden käytännöt voi poiketa paljoakaan vaikka paikkakunta ois eri. Voithan toki kysyä sossusta jos et usko.

Vierailija:

Vierailija
16/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi selventi jo paljon. Oon vaan ihan hukassa näitten lappusten ja tukien kanssa et mitä pitäis tehä... En kuitenkaan ihan vielä haluais töihinkään mennä kun lapsi vielä niin pieni...

Vierailija
17/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuokran suuruus?

Tuolta Kelan sivuilta saat selville ne kh-tuet ja sossun tuista selviää myös netin kautta, osoitetta en muista ulkoa.

10

Vierailija
18/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyspäivärahaa ja lastenhoidon tukea voit siis saada päällekäin...

työttömyyspäivärahasta vähennetään periaatteessa lastenhoidontuki 100%, mutta vähennystä ei tehdä kuntalisän osalta!

Mene vain Kelaan, siellä heidän on osattava ohjeistaa sinua ja jos ei juuri se virkailija osaa, niin pyydä häntä konsultoimaan, sitä virkailijaa kuka käsittelee lastenhoidon tukia!

Työttömyyspäiväiväraa saa, siis jos on ilmoittautunut työävoimatoimistoon, mutta silloin pitää muistaa, että on työttömänä työnhakijana ja jos työstä kieltäydyt, niin karenssi tulee ...yleensä!

Toki työttömänä työnhakijana voi olla muistakin syistä ja silloin työtä ei tarjota!

Älä lannistu...

ja toimeentuloa saa jos tulosi ei yllä toimeentulon " raameihin" !

Vierailija
19/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on 430 euroo, siihen sisältyy vesi. Sähkö on sit erikseen joku 80 neljän kk välein. Ja saan asumistukea joku parisataa muistaakseni, sit lapsilisän 130 ja elatusmaksua 150. Ja äitiyspäivärahaa sain sen 390. Nyt en sit tosiaan tiiä et paljon saan jatkossa.

Kauhee ku kuulostaa nyt isolta toi rahamäärä, mut kyllä sitä oikeesti eletään aika köyhästi. Talous kaatuu jos meinas jotain ekstraa ostaa...

Vierailija
20/26 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perusosa on sellainen summa, joka sinun pitäisi saada yhteensä kaikkien tukien jälkeen. Eli sinun tukesi suuruus määräytyy jotenkin näin:

1 laske kaikki tulot (lapsilisät+kh-tuki+kh-tuen lisäosa+asumistuki - laske ennen tätä kelan asumistukilaskurilla uusi asumistukesi kotihoidontuella)

2 laske asumismenot eli vuokra, vesimaksu, sähkö - joku omavastuuosa (en muista oliko 20% tästä)

3 Lopuksi vähennä tuloista menot ja perusosa 366+230 ja näin sinulla pitäisi olla arvio siitä minkä suuruista toimeentulotukea saisit Sossusta.