Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan akateemiset, äänestättekö Vasemmistoliittoa vai Vihreitä?

Vierailija
30.01.2019 |

Vai onko vielä joitain RKP:n äänestäjiä?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaa. DI

Keskusta on ainut keskimäärin järkevä ja yhteistyössäkin toimimaan kykenevä puolue ideologisten ääripäiden välillä. Siellä ei ole sijaa rasistisille öyhöttäjille ja ihmisistä välitetään taustoihin katsomatta. Se suo ihmisille vapauden elää haluamallaan tavalla. Muuallakin kuin kaava-alueella. Se ymmärtää luontoarvojen tärkeyden mutta ei halveksi luontoon perustuvia elinkeinoja ja sitä kiistatonta tosiasiaa, että edelleen ihminen on osa luontoa ja siitä täysin riippuvainen myös asfalttikatujen varsilla. Keskusta hyväksyy yrittämisen ja menestymisen mutta kantaa vastuun heikommista, jotka eivät itse kykene itseään elättämään tai auttamaan. Keskusta sallii mielipiteenvapauden ja erilaiset arvot niin sisällään kuin kansakunnassakin. Keskusta on ennen kaikkea ihmisten, ei ideologioiden puolue.

Keskusta on myös koko Suomen historian ajan osoittanut olevansa kansaa yhdistävä ja eteenpäin vievä voima, kun useimmat muut pyrkivät repimään ja rikkomaan. Keskusta on aina ollut ratkaiseva suunnannäyttäjä isoissa kriiseissä. Keskusta teki Suomesta itsenäisen, johti läpi sotien ja hätien, selvisi kommunismin uhasta, johdatti meidät länteen, selvitti suuresta lamasta ja nyt viimeisimmällä vaaalikaudellakin laittoi Suomen kuntoon surkeasti epäonnistuneiden vaalikausien jälkeen lupaustensa mukaisesti ja ne jopa ylittäen. Kepu ei ole pettänyt koskaan. Siksi kepu on älykkään ihmisen valinta.

Vierailija
122/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän persuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä ketään joka haluaa laittaa lisää rahaa sosiaalitukiin ja verottaa kovemmin niitä jotka maksavat koko lystin. 

Kokoomus todennäköisesti.

t. YTM

Vierailija
124/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä kok on aivan liian kietoutunut valepäiväkotien pyörittäjiin ym kaikki omaan pussiin keinoja kaihtamatta-piireihin. En tiedä kenet valitsisin

Vierailija
125/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja

t. Diplomi-insinööri

Vierailija
126/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä itseisarvo AKATEEMINEN muka on? Ulvotaan köyhien kohtaloa ja eriarvoisuutta mutta samalla itse snobbaillaan tollasella?

Vierailija
127/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliittoa olen äänestänyt silloin kun äänestän. EU-vaaleissa en äänestä periaatteesta.

Vierailija
128/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun 5% parhaiten ansaitsevaan osaan palkansaajista, mutta minusta kaltaisiani voi surutta verottaa nykyiseen tapaan, jos se takaa heikoimmin toimeentuleville ihmisarvoisen elämän.

Sä et edes tiedä millä tuloilla päästään tuohon 5% kerhoon ja vielä vähemmän tienaat lähellekään sitä.

Hesarin laskurin mukaan 4500€ kuukausinettotuloilla pääsee :)

Vierailija
129/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellen monessa suhteessa samansuuntaisesti kuin vasemmiston ja vihreiden kannattajat, mutta en ole yhtä naiivi ympäristöasioissa ja vierastan velkarahoittamista. Lisäksi turvallisuus on tärkeää - vihreät ja vasemmistolaiset haluavat esiintyä hinnalla millä hyvänsä hyvinä ihmisinä ("katsokaa, kun seison lentokoneessa" jne.) - poistaisivat ensiksi leipäjonot tai siis niiden tarpeen ja tekisivät jotain vanhusten kaltoinkohtelulle. Nykyisiä hallituspuoleita en todellakaan äänestä enkä ole koskaan äänestänytkään. Taidanpa tehdä jotain sellaista, mitä en vielä muutama vuosi olisi voinut kuvitellakaan, eli äänestän perussuomalaisia. Kohdennan tietysti ääneni vaalipiirini tolkullisimmalle ehdokkaalle.  

Vierailija
130/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hetkeäkään usko, että valtiotieteen maisteri tai ekonomi äänestäisi persuja. Tai ylipäätään kukaan akateeminen.

Itse äänestän vuoron perään vasemmistoliiton ja vihreiden ehdokkaita.

Kukaan laskutaitoinen ei äänestä vasemmistoliittoa eikä vihreitä.

Olen fyysikko joten laskutaito on kunnossa ja äänestän vasemmistoliittoa.

Vierailija
131/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hetkeäkään usko, että valtiotieteen maisteri tai ekonomi äänestäisi persuja. Tai ylipäätään kukaan akateeminen.

Hienoa!

Veikkaan, että nämä laskutaidoista öyhöttävät eivät itse osaa laskea ja tykkäävät porvareista koska nämä     -väittävät- osaavansa laskea. Mitään todisteita tästä ei kuitenkaan olla nähty. Taloudessa ja yhteiskunnassa kaikki luvut on kuralla, porvarin laskutaito ei riitä omaa rahapussia pidemmälle. 

Vierailija
132/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä ketään joka haluaa laittaa lisää rahaa sosiaalitukiin ja verottaa kovemmin niitä jotka maksavat koko lystin. 

t. YTM

Valehtelet, kukaan joka on lukenut yhteiskuntatieteitä ei ajattele noin yksioikoisesti ja vahingollisesti :D

T. oikeasti YTM

Vierailija
133/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti SDP:tä, mutta harkitsen myös Vasemmistoliittoa. Vihreät ovat liian oikealla ja liian yhden asian liike minulle, vaikka pidänkin ympäristöarvoja tärkeinä. Tällä hetkellä huolettaa eniten yhteiskunnallinen epätasa-arvoisuus ja sen korjaamiseksi en usko Vihreillä olevan oikeita työkaluja.

Vierailija
134/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. YTM

Kokoomus haalii tänne halpatyövoimaa muista maista ja yrittää muutenkin laskea palkkatasoa niin että ihmiset eivät tule enää minimipalkalla toimeen. Eli heidän politiikkansa johtaa siihen, että ihmiset elävät entistä enemmän tukien varassa.

Heidän tavoitteenaan on, että yritykset voisivat maksaa vähemmän palkkaa työllistetyille yms. ja loppuosa heidän elämiseensä tarvittavista rahoista maksetaan yhteisistä verovaroista. Voitot yksityistetään, tappiot sosialisoidaan.

T. FM

Vierailija
135/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Veikkaan, että nämä laskutaidoista öyhöttävät eivät itse osaa laskea ja tykkäävät porvareista koska nämä     -väittävät- osaavansa laskea. Mitään todisteita tästä ei kuitenkaan olla nähty. Taloudessa ja yhteiskunnassa kaikki luvut on kuralla, porvarin laskutaito ei riitä omaa rahapussia pidemmälle. 

Kokoomuspoliitikoista ainakaan Alexander Stubb ei ole laskutaidossa kunnostautunut. Jos 21 hallintarekisterilakia koskevista lausunnosta 2 on myönteisiä, niin silloin 90 % lausunnonantajista ei kannata asiaa.

Vierailija
136/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole koskaan äänestäneet mitään otsikossa mainituista. Tällä kertaa ääni menee PS:lle.

Vierailija
137/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestän vuoron perään vasemmistoliiton ja vihreiden ehdokkaita. Vasemmistoliitosta on tullut viime aikoina vihreämpi ja dynaamisempi. Ehkäpä tällä kertaa heitän kolikkoa.. Li Andersson on loistava, mutta ei ole minun vaalipiirini ehdokas.

Et sitten usko että esimerkiksi tohtori Halla-aho äänestää persuja? Eipä varmaankaan, toki hän akateemisena ihmisenä äänestää vihervasemmistoa, vaikka onkin persujen pj :D

Olet kognitiisen dissonanssin oppikirjaesimerkki.

Vierailija
138/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina uskollinen perussuomaisten kannattaja.

(Kielimaisteri -98)

Vierailija
139/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja, koska pidän establishmentin haastajista.

Vierailija
140/142 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äänestäisin yhteiskunnan pohjasakkaa, joka pyrkii hyötymään vain muista ja kasvattamaan lainaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme