Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kumpa joku kauppaketju tajuaisi pitää edes yhden tunnin aukioloajastaan lapsettomana

Vierailija
30.01.2019 |

Saisi kerrankin tehdä ostokset rauhassa, aikuiset keskenään olisi vailla huolen häivää eikä tarvitsi katsella sitä perheiden tappeluita.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä. Joo, ei mustakaan oo mitenkään erityisen mukavaa tehdä ostoksia, jos vaikka joku lapsi raivoaa karkkihyllyllä niin että käytävät raikaa. Ei se ole kenestäkään kivaa, ei myöskään sen lapsen vanhemmista. Mutta tosi harvoin sellaista tapahtuu. Eikä tommonen raivari mun kokemuksen mukaan kestä kovin kauaa. Eli minusta tässä nyt käydään lekalla kirpun kimppuun, kun pitäisi noiden tilanteiden takia sulkea yksi kokonainen asiakasryhmä kaupan ulkopuolelle tietyksi ajaksi. Tuntuu, että jotkut ihmiset ei nykyään ole valmiita sietämään yhtikäs mitään, mikä ole itselle mieluista, vaikka se kuuluisi ihan tavalliseen elämään.

Vierailija
42/52 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taitaisi olla oikein hyväksi bisnekselle joten tuskin tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pois vanhukset joilla kestää 5 minuuttia punnita yksi hedelmä.

Oletko sama, joka meuhkaa vanhustenhoidosta muissa ketjuissa?

Päätä nyt äkkiä, mitä niille vanhuksille olisi tehtävä. On kyllä täällä niin kaksinaismoralistisia viestejä, että oksettaa.

Sinun kannattaa mennä niin isoon kauppaan, ettei tarvi yhdellä vaa'alla jonottaa.

Vierailija
44/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuMpa kaltaisesi luku-, kirjoitus- ja tunnevammaiset eivät koskaan kävisi kaupassa. Tai missään.

Vierailija
45/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en kiinnitä sen enempää huomiota, mutta sattuipa tässä eräänä päivänä, että kaksi äitiä oli lähtenyt ruokaostoksille taaperoikäisten kanssa ja laittaneet ne tenavansa istumaan työnnettäviin ostoskärryihin, siinä menivät liki rinta rinnan, vaan onhan kaupoissa kaikenlaisia esteitä muutoinkin, mutta se alkoi oikeasti ärsyttämään, kun molemmat antoivat niiden taaperoidensa syödä leipäpisteeltä otettuja piirakoita ikäänkuin siinä ei olisi mitään ongelmaa, toinen vielä lässyttäen totesi sille lapselleen, että sinä nyt aloit syödä niitä siinä. Pakenin paikalta. 

Vierailija
46/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harvoin on lauantaiaamuisin kahdeksalta missään lapsia, uskoisin että myös niissä kaupoissa, mitkä on auki yön yli, ei enää kymmenen jälkeen hirveästi lapsia ole. Pari lähikauppaa aukeaa seitsemältä, haen joskus eväät töihin mennessä. Kertaakaan en ole kummassakaan arkipäivänä seitsemältä nähnyt minkään ikäisiä lapsia.

Sen tunnin ei tarvitse olla kahdeksalta, vaan se voisi olla vaikka klo 11- 12 eli lounas/päikkäriaikaan tai sitten johonkin muuhun sopivaan aikaan. Ei lasten tarvitse kaupoissa heilua myöskään iltamyöhällä!

Tai vaikka edes kerran viikossa yksi pieni jakso, ehkä sen 2 tuntia, jotta ehtii viikon ruuat kerätä. Säästöäkin tulee, kun punalappuiset noukkii ja pakastaa, eikä autoa tarvitse niin usein.

Tätä minäkin toivon. Rauhaa ja hiljaisuutta. Tilaisuus kerrankin kerätä kassalla kamat ilman että joku potkii perunapussia paskaisilla kumppareilla tai sorkkii salaattiani räkä poskella tiukasti tuijottaen. Karkkihyllyistä vedellään tavaraa alas ja vehdataan edes takaisin. Kärryistä saavat viattomat asiakkaat persiilleen ja jalkoja tallotaan. Ja se korvia särkevä kiljunta "mä haluan, mä haluan"....Vanhemmat katselevat yleensä aina muualle.

Ei voi ymmärtää näitä "lapsiaan rakastavia", jotka ottavat käskyjä vastaan kuin kuninkaallisilta konsanaan. Mutta nehän ovatkin "meidän pikku prinsessa ja prinssi, emäntä, hallitus, pomo" jne. :o

Annan aina palautetta fiksuille äideille, isille, mummoille jne. kun selittävät kauniisti kulkeville lapsille miksi ei tänään osteta sitä ja tätä, ja suorastaan kasvattavat siellä kaupassakin. Samaa reittiä takana kun kulkee, ehtii hyvin saada kuvan perheen toimintatavoista. Kiva ohimennen mainita, että olet hienosti lapsesi kasvattanut. Tyytyväiseltä näyttää aina myös kiitoksen saajakin.

En ymmärrä myöskään, kun ukko istuu tyhjäkäynnillä (ei pakkasta) olevassa autossa yksin, ja mamma vie sen monipäisen huutavan laumansa rellestämään kauppaan. Jeesus, että se voikin olla tuskaista katseltavaa ja kuunneltavaa!

Rajat on rakkautta!!!!!  ohis

Vierailija
47/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa joskus pääsisi kauppaan niin, että siellä ei ole muita ihmisiä. Hyllyjen välissä väistely ja jonottaminen on rasittavaa!

Vierailija
48/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa joskus pääsisi kauppaan niin, että siellä ei ole muita ihmisiä. Hyllyjen välissä väistely ja jonottaminen on rasittavaa!

Ainakin jouluaattona on tyhjää, saa rauhassa tehdä ostoksensa. Ja ihan vähän ennen sulkemisaikaa helpottaa huomattavasti. Kyllä siellä vielä jonottaiskin, mutta ne kakarat!!!

Vierailija
49/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä! Ei jaksa. Yleensä ne ne muut ihmiset ovat mun edessä, tekevät jotain tiikerihyppyjä mun eteen tai muuten vaan palloilevat edessä ärsyttävästi. Kaupassa pitäisi olla kulkusuunnat ja pysähtymiskiellot. Muutenkin ihmettelen kun ihmiset ovat tuntitolkulla kaupassa. Mä käyn nopeasti, eli vartissa koko reissu, jos lapset mukana 25 min.

Toisaalta, kun jäädään turisemaan keskellä käytävää, saattaa kestääkin.

Vierailija
50/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni ei ole lapsia, mutta ei mua ärsytä lapset kaupassa, eikä sen puoleen eläkeläisetkään.

Vierailija
51/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mitenkähän tuo olis, jos kauppias laittaisi lapsettomille varatun tunnin vaikka 20 - 21. Muina aikoina on turha yrittää. Luulen kuitenkin, että on kauppiaalle niin paljon kannattavampaa myynnin kannalta, kuin alkaa rajoittamaan lapsiperheiden asiointia. Money talks, bullshit walks.

Vierailija
52/52 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin kerran ojentamaan hyllyjen välissä erästä kiljuvaa pikkuäpistä. Otin hartioista kiinni ja ravistin, taisinpa kerran läpsäyttääkin. Ja tämä raukkoja ryntäsi mammonaa helmoihin.