Voiko olla kristitty jos uskoo jälleensyntymiseen?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi koska Jeesuksen ylösnousemus oli merkkinä SIELUN KUOLEMATTOMUUDESTA uskovalle. Toisin kuin Jehovat ja Adventistit väittävät- he väittävät siis että SIELU KUOLISI KUOLEMASSA ja jälleensyntyisi sitten uudleen- niin kristinuskolle on mahdottomuus se että sielu kuolisi ja vasta sitten syntyisi uudelleen.
TÄMÄ TEKISI TYHJÄKSI KOKO KRISTUKSEN VOITON KSIELUN KUOLEMATTOMUUDESTA!
Koko Jeesuksen opin ydin on tuossa ettei sielu kuole ja että se vaan menee ensin joko paratiisiin tai haadekseen (vangitut sielut) ja vasta viimeisenä Tuomiopäivänä kaikki kutsutaan Jumalan ja Jeesuksen eteen ja tuomitaan JOKO Jumalan luo tai Helvettiin joka on kadotus eli eroon Jumalasta, eli toinen kuolema.
Sielumme on siis koko tämän elämän tietoinen mutta se elää kuolemankin jälkeen ja on vastuussa koko ajan siis ikuisesti siitäkin mitä täällä teemme. Se on yksilöllinen ja ikuinen, niille jotka uskossa pelastuvat jeesuksen Kristuksen sovitystön kautta ja saavat ikuisen elämän.
Olemme aina olemassa siitä lähtien kun synnymme jos vaan valitsemme niin.
Jeesus muuten kun kuoli ruumissaan sai esimerkkinä YLÖSNOUSEMUSRUUMIIN joka on kirkastettu versio maallisesta ruumiistamme. Hän meni ja hänellä oli valta mennä Haadekseen saarnaamaan siellä vangituille hengille, Paratiisin ja Haadeksen välillä on ylitsepääsemätön kuilu mutta vasta viimeisellä tuomiolla Jumala katsoo kuka on mitäkin.
Tämä on evlut kirkon kanta ja allekirjoitan. Kaikki on näin kuvattu meille Raamatussa sisällöltään.
Ei jälleensynnytä, vaan sielu siis elää aina jos niin valitaan ja Jumala suo.
Koska Jeesus meni Haadekseenkin vielä saarnaaman vangittuina oleville sieluille niin se merkitsee ehkä mahdollisuutta esim itsemurhan jne tehneille tai muuten raskautetusti tupeksineille saada armo.
Jeesus teki viimeiseen saakka työtä että jokainen pelastuisi.
Meidät ollaan valittu maailmaan saamaan elämän lahja.
Emme teoillamme saa elää vaan kaikki on armosta koska Hän rakastaa meitä Isänsä kanssa.
Joka katuu aidoti saa vaikka miten isot synnit anteeksi viimeisella tuomiolla. Ja Jumala ja Jeesus rakastaa kiitollisuutta Raamattu sanookin : Joka saa paljon anteeksi rakastaakin paljon.
Ja koska Jumala on meidät luonut niin ja loi Jeesuksenkin niin Jeesuksella on valta ja voima liikkua kuoltuaankin ensin rajan taakse mutta myös sieltä takaisin kuolemattomassa sielusssaan ja ylösnousemusruumiillaan.
Me kaikki muutumme kuolemassa- ja älkää pelästykö tuota muutosta sitten - kun meidät otetaan kerran. Monet ihmiset ovat sanoneet tavanneensa myös noita ns välitilan eli haadeksen vainajahenkiä mutta ihmiselle sellainen ei varmasti ilman Jumalan jotain teko ole mahdollista joten henkien kanssa ei pidä itse pyrkiä tekemisiin vaan keskittyä täällä oleviin, meidän ihmisten.
Olet harhaoppinen ja joudut helkkariin (anteeksi kielenkäyttöni)
Se, että ihminen on kristitty, ei kerro mitään siitä mihin hän uskoo.
Tuossa on ristiriita
Kristityt uskoo anteeksiantoon.
Jälleensyntymisessä uskotaan että opitaan uutta jokaisella uudella kierroksella.
Ei sovi yhteen.
Suomalainen keskimääräinen tapakristitty uskoo omaan räätälöityyn tilkkutäkkiinsä, jossa voi olla vaikutteita ihan mistä hörhöilystä tahansa new agesta budhismiin, meedioista horoskooppeihin. Ja ihan hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ortodokseilla esiintyy tuota kummallista harhaoppia. Olisiko syy että ortodoksisella kirkolla on ennen sotia köyhissä oloissa. Ollut resurssi pula uskonopin opetuksessa?
Ortodoksit ovat alkuperäisiä kristittyjä. Opetus on samaa kuin 2000v sitten. Siellä ei naispapit hillu kuten teillä. Siellä ei homoja vihitä etc.
Missä kirkossa homoja sitten vihitään? Ei ainakaan Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa.
Kaksinnaiminen meillä kyllä sallitaan, ts. maallisessa oikeudessa eronneita vihkii kirkko uuteen avioliittoon, vaikka erotetu puoliso vielä elää.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Eiköhän idea ole se, että uskoo Jeesuksen uhrityöhön ja pelastukseen yksin uskosta, yksin armosta, ei omilla ansioillaan. Jos on muissa opinkohdissa "harhassa", ei se ole niin kovin vakavaa.
Jälleensyntymisoppiin uskominenhan kumoaisi koko kristinuskon idean. Kristitty ei! voi uskoa jälleensyntymään.
Newsflash, Jeesus on ollut useita kertoja inkarnoituneena ennen olemistaan Jeesuksena, ja on ollut kerran sen jälkeenkin.
Kaikki kälkeensyntymiseen viittaukset (joita ollut paljon raamatussa) on poistettu kirkolliskokouksissa katolisten piispojen ja ruhtinaiden vaatimuksest. Alkuperäistä oppia jälleensyntymästä löytyy mm Qumranin kääröistä. Samoin Marian evankeliumi on poistettu, hsluttiin salata että Maria Magdalena (nainen) oli opetuslapsi.
Nykyraamattu on setien kirjoittama vallankäytön ja politiikan satukirja. Tutkikaapa alkuraamattuja, sieltä löytyy totuus.
T. Ainakin 7 elämää tasksepäin muistava
Vierailija kirjoitti:
Koska Jeesus meni Haadekseenkin vielä saarnaaman vangittuina oleville sieluille niin se merkitsee ehkä mahdollisuutta esim itsemurhan jne tehneille tai muuten raskautetusti tupeksineille saada armo.
Itsemurhan tehnyt raskaasti tupeksinut??!! Moni niin masentunut, ettei tiedä mitä tekee. Ei ole ihmisen tehtävä heitä tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen keskimääräinen tapakristitty uskoo omaan räätälöityyn tilkkutäkkiinsä, jossa voi olla vaikutteita ihan mistä hörhöilystä tahansa new agesta budhismiin, meedioista horoskooppeihin. Ja ihan hyvä niin.
Sielunvihollinen juuri koettaa esittää Uskon Walmarttina josta voi hakea mitä haluaa pelastaakseen nahkansa.
Ei voi Jeesus tuli siksi juuri että ihmiset lakkaisivat palvomasta epäjumalallisia aineksia ja sanoi
_EI KUKAAN TULE JUMALAN LUOKSE KUIN MINUN KAUTTANI! Ei yksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielunvihollinen juuri koettaa esittää Uskon Walmarttina josta voi hakea mitä haluaa pelastaakseen nahkansa.
Ei voi Jeesus tuli siksi juuri että ihmiset lakkaisivat palvomasta epäjumalallisia aineksia ja sanoi
Tuo kuulostaa varsin harhaiselta käytökseltä
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskoon KULUU jälleensyntymisoppi mutta nämä evankeliumit poistettiin 400-luvulla.
Itse olen kristitty. Uskon tai oikeastaan TIEDÄN jälleensyntymisen oevan totta, muistan täydellisesti esim 3 edellistä elämää. Siis ammattini, vanhempani, asuinpaikkani. Oon käyny kattomassa mun vanhaa edellisen elämän kotia Rsnskassa.
Oikeaan oppiin eli jeesuksen opetukseen ei ikinä ole kuulunut jälleensyntymisoppi. Se tekisi koko Jeesuksen kuoleman voittamisesta tyhjän. Ja juuri se on esimerkki ettei sielumme kuole tai synny uudelleen. Kuin uskoontulossa symbolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos Jeesus onkin ensimmäinen dokumentoitu skitsofreenikko? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhan tehnyt raskaasti tupeksinut??!! Moni niin masentunut, ettei tiedä mitä tekee. Ei ole ihmisen tehtävä heitä tuomita.
Et lukenut oikein erotin nämä kaksi. Enkä ainakaan tuomitse. Juudas meni ja hirtti itsensä mutta petoksen piti tulla sen lautta joka ei ollut uskollinen. Emme tiedä kuinka hänen osansa on. Nämä kuuluvat Jumalalle.
Itsemurhakin on tavallaan murha elämää kohtaan itsessään enkä tiedä Jumalan suhdetta siihen mutta luulisin ettei ole hedelmällinen teko ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos Jeesus onkin ensimmäinen dokumentoitu skitsofreenikko? 🤔
Tämä käsitellään Raamatussa ja vastaus on : Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen menevät.
Jeesus on rakastava hahmo hän tulee tekemään kaikkensa että selviät ikuiseen elämään kaikkien vaiheitten lävitse. Älä pelkää sillä rakkaudessa ei ole pelkoa mutta pelossa on rangaistus jo itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskoon KULUU jälleensyntymisoppi mutta nämä evankeliumit poistettiin 400-luvulla.
Itse olen kristitty. Uskon tai oikeastaan TIEDÄN jälleensyntymisen oevan totta, muistan täydellisesti esim 3 edellistä elämää. Siis ammattini, vanhempani, asuinpaikkani. Oon käyny kattomassa mun vanhaa edellisen elämän kotia Rsnskassa.
Solumuistiin voi liittyä tietoisuutta suvun hostoriasta mutta sinä sinuna aloitit elää vasta kun sinut luotiin sinuna. Olet ainutlaatuinen , edes identtisen kaksoset eivät ole kopioita ja heidänkin DNA saattaakin näyttää yllättäen eroja vaikka ovat käytännössä sama yksilö kopiona- ovat usein peilikuviakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Solumuistiin voi liittyä tietoisuutta suvun hostoriasta mutta sinä sinuna aloitit elää vasta kun sinut luotiin sinuna. Olet ainutlaatuinen , edes identtisen kaksoset eivät ole kopioita ja heidänkin DNA saattaakin näyttää yllättäen eroja vaikka ovat käytännössä sama yksilö kopiona- ovat usein peilikuviakin.
Identtiset kaksoset ovat 2 eri sielua ja persoonaakin- aivan kuten Jumala ja Jeesus ovat yhtä mutta kaksi ERI persoonaa ja sielua.
Eikö Joh.9:2 viittaisi juuri jälleensyntymiseen ("Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, hän itse vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?")? Jos mies syntyi sokeana ja oletus opetuslapsilla oli, että se voisi johtua miehen omista synneistä, olisi niiden pitänyt tapahtua jo ennen syntymää eli aikaisemmassa elämässä. Eihän olisi loogista, että Jumala olisi rankaissut häntä etukäteen vasta myöhemmin tapahtuvista synneistä.
Kristinuskon alkuaikoina ei ollut mitään vakiintunutta oppia vaan mukaan mahtui paljon erilaisia näkemyksiä, jotka myöhemmin tuomittiin harhaoppisiksi. Samoin luettiin lukuisia erilaisia pyhiä tekstejä, evankeliumeja, joista vasta myöhemmin muokattiin se yleisesti hyväksytty kaanon.
Jos asia kiinnostaa, suosittelen Heikki Räisäsen kirjaa "Mitä varhaiset kristityt uskoivat".
Joka katuu aidoti saa vaikka miten isot synnit anteeksi viimeisella tuomiolla. Ja Jumala ja Jeesus rakastaa kiitollisuutta Raamattu sanookin : Joka saa paljon anteeksi rakastaakin paljon.